Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

26 april 2021

Wordt Google Cars de grote concurrent van de portals?

En opeens is Google Cars er! Weliswaar verstopt in bèta en met moeite aan de praat te krijgen, maar toch. De gedachte erachter is simpel: Automotive als “Vertical”. De automarkt is net als bij huizen, verzekeringen en reizen te groot voor het grote Google om niet te onderzoeken op meer mogelijkheden. Je kunt als Google […]

Lees verder
20 april 2021

Kwikcast: Een nieuwe manier van (online) communiceren met video!

Leadopvolging in een tijd van lockdowns, corona en half dichte showrooms hebben ook een groot voordeel! Er komen sneller betere alternatieven om de unieke showroom ervaring naar de koper thuis te halen. Kijk bijvoorbeeld naar Kwikcast! Leadopvolging is de afgelopen 12 maanden NOG belangrijker geworden! Qua leadopvolging hebben wij de laatste 12 maanden veel geleerd. […]

Lees verder
12 april 2021

Waar de Nederlandse autodealer, de Amerikaanse dealer al heeft ingehaald…(soms dan)

Wil je succesvol zijn in het opvolgen van online leads, dan dien je een aantal stappen in acht te nemen. Je bent namelijk niet succesvol als je wel opvolgt, maar niet verkoopt. Uiteindelijk gaat het om sales. Om meer sales te krijgen uit de online kansen die je krijgt, heb je meer afspraken nodig. Afspraken […]

Lees verder
6 april 2021

Heeft het zin om prijzen exclusief BTW te vermelden? Een duik in de Marktplaats data…

De grote vraag is waarom dealers en autobedrijven adverteren met prijzen exclusief BTW. Sinds Bas Oude Luttikhuis van Mr. Wheelson en Martijn Duivenvoorden van LeaseBijtellingVriendelijk.nl het aandurfden om openlijk de discussie aan te zwengelen over het vermelden van verkoopprijzen inclusief of exclusief BTW, is er de afgelopen weken veel gebeurd. Na onze Linkedin Live Stream waarin Bas […]

Lees verder
29 maart 2021

Hoe Indicata je helpt om “makkelijker” auto’s in te ruilen!

Transparant voor de klant moet de norm zijn! De klant zelf heeft namelijk ook altijd onderzoek gedaan! Indicata en andere vergelijkbare software platforms worden vaak gebruikt door dealers en autobedrijven waarvoor ze bedoeld zijn, en dat is om door middel van data de inkoper te voorzien van de juiste data om te kopen tot een […]

Lees verder
23 maart 2021

Waarom een proefrit aan huis geen bevlieging is!

Johan laat al jaren zien wat het is om te ondernemen! Johan Tuinstra is al jaren een voorbeeld van een ondernemer die, met proefrit aan huis, écht onderneemt. Johan doet wat hij graag wil doen, en dat is ondernemen. Sinds ik voor het eerst met hem in contact kwam bij een presentatie van Brian Pasch […]

Lees verder
15 maart 2021

Het gedrag van “transfervrije verkopers”​

De enige manier om nu succesvol te zijn is, om leads te converteren met een afspraak, een datum en een tijdstip Bij veel gesprekken bij dealers in de automotive kom ik verkopers tegen die overal tegen zijn. Zij (voornamelijk kerels) gedragen zich als verwende topverkopers die alles beter weten, maar behalen niet de resultaten die […]

Lees verder
4 maart 2021

Een perfecte storm voor de leadopvolging!

Een perfecte storm voor de leadopvolging! De perfecte storm: De enige manier om nu succesvol leads te converteren is het ontvangen van een afspraak met een datum en tijdstip! Ook ik ben wel klaar met corona, de lockdown en alles wat erbij komt! Mijn vrouw en ik hebben in december een fantastische woonwinkel (IL Fienile) […]

Lees verder
18 februari 2021

Vijf tips om als autobedrijf je Google Analytics op orde te brengen

Bij veel dealers en autobedrijven is de Google Analytics een zooitje… Google Analytics geeft veel inzicht in de manier waarop je de belangrijkste showroom presteert. Welke marketingkanalen zorgen voor de echte engaged shopper en welke kanalen zijn goed voor bezoek, maar zorgen voor weinig engagement? Te veel dealers en autobedrijven bekijken de statistieken vanuit één datapoint, […]

Lees verder
15 februari 2021

Accounts koppelen op Marktplaats heeft voordelen!

Accounts koppelen op Marktplaats heeft voordelen! Veel dealerbedrijven gebruiken Marktplaats uiteraard om meer eyeballs, online leads en telefoontjes naar hun verkopers te genereren om uiteindelijk meer en sneller te verkopen. Bij veel dealerholdings gebeurt het nog wel eens dat er meerdere Marktplaats Accounts actief zijn. Dit heeft als gevolg dat de dealer niet alle voordelen […]

Lees verder
Volgende