Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Mystery onderzoek: Willen dealers geen nieuwe auto’s verkopen?
15 september 2021

Mystery onderzoek: Willen dealers geen nieuwe auto’s verkopen?

Om inzichtelijk te krijgen wat de stand van zaken op het gebied van leadopvolging in de Nederlandse automotive branche is, hebben we een mystery onderzoek gedaan. Het onderzoek richt zich op het volgende: de opvolging van leads van een particuliere autokoper met interesse in een nieuwe auto. Deze mystery shopper toonde zijn belangstelling door een […]

Lees verder
Niet alle autoportals zijn hetzelfde
4 augustus 2021

Niet alle autoportals zijn hetzelfde

Autoportals zijn zeer belangrijk voor kopers die zich aan het oriënteren zijn op nieuwe (minder) en gebruikte auto’s. De portals tonen het volledige aanbod van alle aanbieders, zodat de potentiële koper een uitgebreide keuze heeft. Wij zijn gezegend met een groot aantal grote autoportals in Nederland. In volgorde van grootte zijn de belangrijkste  Marktplaats, Autoscout24, Autotrack […]

Lees verder
Nieuwe updates van Google MyBusiness voor Cars! (GMB)
27 juli 2021

Nieuwe updates van Google MyBusiness voor Cars! (GMB)

Onlangs schreef ik al over de ontwikkelingen van Google Cars op de Google MyBusiness-pagina (GMB). De ontwikkelingen gaan snel, echter vooralsnog alleen in de Verenigde Staten. De updates die Google recentelijk laat zien, geven in elk geval aan welke richting Google op wil. Google My Business(GMB) Cars wordt een soort voorportaal van auto’s om uiteindelijk […]

Lees verder
Hoe ga je om met een normale vraag (inruilauto) van de klant, bij de leadopvolging?
13 juli 2021

Hoe ga je om met een normale vraag (inruilauto) van de klant, bij de leadopvolging?

Leadopvolging is een kwestie van het zoeken naar een dialoog, daarna de afspraak en dan pas de sale. Als je leads krijgt, of dit nu telefonische of online leads zijn, zijn veel potentiële klanten benieuwd naar 1 ding, de zogenaamde inruilprijs voor de inruilauto. Belangrijke Call to Action! Dit komt uiteraard voort omdat de inruil […]

Lees verder
Brochure-leads: Help!!!! Een folder aanvraag, wat nu?
6 juli 2021

Brochure-leads: Help!!!! Een folder aanvraag, wat nu?

Het zijn twee vragen die ik het vaakst van verkopers krijg. Hoe bepaal ik de kwaliteit van een online lead en hoe bepaal ik welke leads ik wel of niet moet opvolgen? Laat ik om te beginnen erkennen dat er inderdaad verschil is in de kwaliteit van online leads. Er zijn talloze factoren die de […]

Lees verder
Waarom een specifieke online salesmedewerker niet werkt!
29 juni 2021

Waarom een specifieke online salesmedewerker niet werkt!

De kop hierboven is een tamelijk boude uitspraak, die bovendien niet altijd klopt. Ik ken dealers in binnen- en buitenland die weldegelijk het tegendeel bewijzen. Echter de executie van het proces en de gerelateerde werkzaamheden moeten allemaal kloppen, wil een online salesmedewerker werken. En eerlijk gezegd zijn die ideale omstandigheden zelden aanwezig, waardoor die online […]

Lees verder
Een nieuwe manier om de Return On Investment (ROI ) van autoportalen te bepalen
15 juni 2021

Een nieuwe manier om de Return On Investment (ROI ) van autoportalen te bepalen

Op welke wijze kun je de Return On Investment (ROI) bepalen van een autoportal? Dat is een vraag die veel marketeers en salesmanagers zich stellen. Alleen sales meten lijkt logisch, maar is niet altijd de juiste manier. Je kunt iemand wel 10 strafschoppen geven, maar je moet uiteindelijk wel zelf scoren. Wat is het juiste […]

Lees verder
Aannames in de (auto)verkoop zijn dodelijk!
8 juni 2021

Aannames in de (auto)verkoop zijn dodelijk!

We hebben allemaal een mening over sales, deals en klanten. Het zijn vaak meningen gebaseerd op aannames. Het is een gevoel dat je hebt of iets wel of niet door kan gaan. Sommige verkopers kunnen al op 100 meter zien of een klant serieus is of niet. Aannames zijn gevaarlijk, zeker als je erop gaat […]

Lees verder
Click to Call – Weten wanneer er wel of niet wordt gebeld!
25 mei 2021

Click to Call – Weten wanneer er wel of niet wordt gebeld!

Click to Call – Weten wanneer er wel of niet wordt gebeld! (opvolging) Opvolging van commerciële kansen is belangrijk! Daar zeg ik u niets nieuws over. Of het nu gaat om service of sales. Als je niet opvolgt, dan zullen alleen een select aantal mensen je de sales gunnen. Die mensen die zelf dus bestellen, […]

Lees verder
Een nieuwe wijze van telefonische leads!
11 mei 2021

Een nieuwe wijze van telefonische leads!

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat de telefonische lead, dus de klant die zelf belt en vragen stelt over een nieuwe of gebruikte auto, de beste kwalitatieve lead is van allemaal. Lees verder en kom achter een nieuwe wijze! Calldrip Misschien vertel ik u wel iets nieuws als ik zeg dat volgens onze […]

Lees verder
Volgende