Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

De Recap van de Automotive Analytics and Attribution Summit – #AAAS
23 november 2021

De Recap van de Automotive Analytics and Attribution Summit – #AAAS

De afgelopen week was ik te gast als spreker en deelnemer op de Automotive Analytics and Attribution Summit (#AAAS ). Een congres in Zuid-Florida (niet verkeerd) van vier dagen, met maar één onderwerp: ‘Hoe worden wij met elkaar beter in de online automotive?’ Automotive, Analytics and Attribution Summit Sprekers, en dat was het mooie, waren de […]

Lees verder
Voorraadtekort is een excuus voor de meeste autobedrijven!
9 november 2021

Voorraadtekort is een excuus voor de meeste autobedrijven!

Op dit moment maken wij in de autobranche bijzondere tijden mee door chip- en een voorraadtekort en een zeer grote vraag naar voornamelijk gebruikte auto’s. Het probleem is niet het verkopen, maar het beschikbaar hebben van auto’s. Het is altijd al een kwestie van vraag en aanbod, en als je maar het meeste wilt geven, […]

Lees verder
Het nadeel van een apart online lead sales team!
2 november 2021

Het nadeel van een apart online lead sales team!

Een apart online lead sales team nadelig? Veel dealerbedrijven denken erover na om iemand, of zelfs meerdere personen, aan te stellen voor het opvolgen van warme online leads. Dat is iets wat ik persoonlijk niet zou aanraden. De verkoper is je beste kans om een auto te verkopen. Als een potentiële klant online zijn of […]

Lees verder
Passieve leads: Waarom passieve online leadopvolging geen verkopers taak is!
26 oktober 2021

Passieve leads: Waarom passieve online leadopvolging geen verkopers taak is!

In de meeste gesprekken die ik heb met dealers en salesmanagers komt dezelfde vraag naar voren: wie moet de online leads opvolgen? Mijn antwoord is simpel: de verkoper. Waarom dat mijn overtuiging is? Dat leest u hier. Online leadopvolging en het opvolgen van passieve leads is een taak die je als bedrijf uitstekend kunt uitbesteden aan […]

Lees verder
Premium merken: Wil de echte salesmanager bij de Premium merken opstaan?
19 oktober 2021

Premium merken: Wil de echte salesmanager bij de Premium merken opstaan?

Van alle ervaringen die ik heb bij dealers en importeurs van automerken zijn de ervaringen bij de premium merken favoriet. Waarom? Niet omdat ze daar goed zijn in leadopvolging. Nee, het is er een wereld van drama, overschatting en misvattingen. Juist dat maakt het voor mij hartstikke leuk om daar te zijn. Overigens herkennen de […]

Lees verder
Op welke wijze kun je de lead opvolgen via de 4 verschillende autoportalen?
12 oktober 2021

Op welke wijze kun je de lead opvolgen via de 4 verschillende autoportalen?

4 Verschillende platformen, 4 verschillende antwoorden op dezelfde vraag! In de basis is leads opvolgen vrij eenvoudig: je ontvangt een online lead met daarin een telefoonnummer. De meeste kans op een afspraak heb je als je direct belt. Niet na een uur, niet later op de dag, nee, meteen. Binnen vijf minuten dus, met inachtneming […]

Lees verder
Auto portals: Hoe bereik je de meeste online klanten zonder extra investering?
5 oktober 2021

Auto portals: Hoe bereik je de meeste online klanten zonder extra investering?

De gelijkenissen en verschillen tussen auto portals! Oké, misschien ben ik niet de juiste persoon om dit onderwerp te bespreken, want ik ben als woordvoerder en ambassadeur van Marktplaats wellicht bevooroordeeld, maar toch denk ik dat mijn kennis waardevol kan zijn als het gaat om dit specifieke onderwerp. Op welke auto portals moet je adverteren? […]

Lees verder
Mystery onderzoek: Willen dealers geen nieuwe auto’s verkopen?
15 september 2021

Mystery onderzoek: Willen dealers geen nieuwe auto’s verkopen?

Om inzichtelijk te krijgen wat de stand van zaken op het gebied van leadopvolging in de Nederlandse automotive branche is, hebben we een mystery onderzoek gedaan. Het onderzoek richt zich op het volgende: de opvolging van leads van een particuliere autokoper met interesse in een nieuwe auto. Deze mystery shopper toonde zijn belangstelling door een […]

Lees verder
Niet alle autoportals zijn hetzelfde
4 augustus 2021

Niet alle autoportals zijn hetzelfde

Autoportals zijn zeer belangrijk voor kopers die zich aan het oriënteren zijn op nieuwe (minder) en gebruikte auto’s. De portals tonen het volledige aanbod van alle aanbieders, zodat de potentiële koper een uitgebreide keuze heeft. Wij zijn gezegend met een groot aantal grote autoportals in Nederland. In volgorde van grootte zijn de belangrijkste  Marktplaats, Autoscout24, Autotrack […]

Lees verder
Nieuwe updates van Google MyBusiness voor Cars! (GMB)
27 juli 2021

Nieuwe updates van Google MyBusiness voor Cars! (GMB)

Onlangs schreef ik al over de ontwikkelingen van Google Cars op de Google MyBusiness-pagina (GMB). De ontwikkelingen gaan snel, echter vooralsnog alleen in de Verenigde Staten. De updates die Google recentelijk laat zien, geven in elk geval aan welke richting Google op wil. Google My Business(GMB) Cars wordt een soort voorportaal van auto’s om uiteindelijk […]

Lees verder
Volgende