Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

ROI-calculator, een manier om een ROI uit te rekenen per portal!
31 juli 2019

ROI-calculator, een manier om een ROI uit te rekenen per portal!

Autobedrijven kunnen kiezen uit een enorme hoeveelheid portals om hun voorraad te adverteren. Er komen regelmatig nieuwe portals bij. De grote vraag is: welke portals leveren de beste ROI? Met de #DCDW ROI-calculator bepalen autobedrijven welk portal voor hun situatie het beste resultaat oplevert – in leads en in sales. Sinds de komst van Viabovag.nl, […]

Lees verder
Waarderen we niet te snel af?
22 juli 2019

Waarderen we niet te snel af?

Waarom aan de vraagprijs zitten als je nog niet alles geprobeerd hebt? Waarderen we onze voorraad gebruikt niet te snel af? Dat vraag ik mij weleens af als ik met dealers en verkopers over occasion verkoop praat. Stadagen zijn belangrijk. Eerlijk gezegd denk ik dat de benchmark voor de gemiddelde statijd veel te hoog is. […]

Lees verder
Trekken aan een dood paard!
3 juli 2019

Trekken aan een dood paard!

Het is onze taak als leiders om onze mensen beter te maken! Dat is de uitdrukking die werd gebruikt door een verkoopdirecteur in het zuiden van het land toen we het hadden over leadopvolging door zijn verkopers. Het ging niet, het is nooit gegaan, en zal ook nooit gaan lukken. Oftewel, hij had geen zin […]

Lees verder
Waarom DTC Media wel adverteert op de eigen naam.
3 juli 2019

Waarom DTC Media wel adverteert op de eigen naam.

Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Artikel wel of niet adverteren op de bedrijfsnaam van de dealer hebben we ook de marktleider in Google Adwords gevraagd wat hun mening en visie is. DTC legt graag uit waarom. (content van DTC Media 2019)   Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Waar de organische weergave van de […]

Lees verder
Hoe Gaspedaal in de armen van Autotrack is gedreven
26 juni 2019

Hoe Gaspedaal in de armen van Autotrack is gedreven

De kogel is door de kerk. Eindelijk! Om de giga-concurrentie in portalland de baas te kunnen, heeft Autotrack gedaan wat het zou moeten doen: Gaspedaal overnemen! Prima dat de deal beklonken is in een nieuwe joint venture, maar met oudgediende Sander van Hout aan het roer, is de richting duidelijk: Autotrack wil zijn positie als […]

Lees verder
Strijd tussen Cars.com en CarGurus.com toont belang van SEO aan (en de slechte kant van een Google-update)
14 juni 2019

Strijd tussen Cars.com en CarGurus.com toont belang van SEO aan (en de slechte kant van een Google-update)

Wanneer een update van Google één van je grootste rivalen neerhaalt, dan moet je zelf op het gas trappen. Voor Cars.com, de populaire automotive-marktplaats, was de Google-update van maart 2019 goed: het bedrijf zag sindsdien een toename van 49% in zoekzichtbaarheid. SEO Director David Greene van Cars.com gelooft dat veel van het succes te maken […]

Lees verder
Hè, hè, eindelijk: Calltracking bij Viabovag.nl
12 juni 2019

Hè, hè, eindelijk: Calltracking bij Viabovag.nl

Viabovag komt eindelijk met Call Tracking; waarom dat belangrijk is! Deze week kwam Viabovag eindelijk met het bericht dat het Call Tracking beschikbaar maakt voor het portaal. Na Marktplaats(2017), Autotrack en Autoscout kan bij Viabovag nu ook de echte calls worden gemeten in plaats van de clicks op een link. Zo’n zeven jaar geleden zagen […]

Lees verder
UCC Used Car Controller nieuwe partner van de podcast van Paul de Vries!
16 mei 2019

UCC Used Car Controller nieuwe partner van de podcast van Paul de Vries!

UCC Used Car Controller is de nieuwste partner van de Paul de Vries Podcast, de wekelijkse podcast van de naamgever over alles dat de online automotive raakt. De Vries en occasionbeheersysteem UCC Used Car Controller gaan ook voor #DCDW samenwerken. Daarmee wint #DCDW nog meer aan waarde voor iedereen die zich op salesgebied in de […]

Lees verder
Je kunt ook te ver gaan….
14 mei 2019

Je kunt ook te ver gaan….

Je database moet je ook niet teveel ‘misbruiken’ Ok, Ok, ik krijg weleens klachten dat ik ‘te veel’ zou doen. Te veel posts op de website, te veel op Linkedin, te veel video’s, van alles te veel. Grote vraag is overigens wat ‘te veel’ is. Het inschatten van de juiste hoeveelheid content, is misschien wel […]

Lees verder
Perceptie bij leadopvolging speelt een belangrijke rol!
5 mei 2019

Perceptie bij leadopvolging speelt een belangrijke rol!

Goede leadopvolging vraagt om een gestructureerd processen. Alleen als je elke lead volgens een vast stramien opvolgt, heb je de hoogste scoringskans. Tot zo ver de theorie. In de praktijk hebben we te maken met twee zaken die van grote invloed zijn op effectieve leadopvolging: de waan van de dag en de mensen die de […]

Lees verder
VorigeVolgende