Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

12 februari 2019

Stap 5: Stuur en bevestig op een afspraak!

Stap 5 is simpel en moeilijk tegelijk: Het op de juiste wijze bevestigen van een afspraak! In onze onderzoeken komt het angstig vaak naar voren: we weten niet wie er belt, we zijn vooral bezig om op een vriendelijke manier antwoord te geven op de door de beller gestelde vragen. Maar ‘in control’ zijn we […]

Lees verder
11 februari 2019

Stap 4: Zorg voor een opvolgbare lead

In zes stappen naar betere telefonische leadconversie beter omgaan met niet-opvolgbare leads! Leads die je niet kan opvolgen zijn waardeloos. De enige uitzondering op deze regel is de situatie waarin je het goedkoopste of meest unieke product verkoopt. In alle andere situaties ligt het initiatief volledig bij de klant en dat is een slechte zaak! […]

Lees verder
6 februari 2019

Stap 3: Bedank de klant en geef antwoord op de vragen!

In zes stappen naar betere telefonische leadconversie – stuur het gesprek, begin met bedanken Na het beoordelen van meer dan 30.000 calls valt mij iets op: het feit dat wij telefonische leads heel vanzelfsprekend vinden. Wanneer ik als mystery shopper contact opneem met een autobedrijf, staat in bijna elke online reactie in de eerste alinea […]

Lees verder
5 februari 2019

Stap 2 tot een betere conversie met online leads: Geef opvolging aan de gemiste oproepen

In zes stappen naar betere telefonische– omgaan met niet-opvolgbare leads Leads die je niet kan opvolgen zijn waardeloos. De enige uitzondering op deze regel is de situatie waarin je het goedkoopste of meest unieke product verkoopt. In alle andere situaties ligt het initiatief volledig bij de klant en dat is een slechte zaak! Bij 29 […]

Lees verder
4 februari 2019

Stap 1 tot een betere conversie met online leads: Wees bereikbaar!

Betere telefonische leadconversie in zes stappen – stap 1 – bereikbaarheid Betere leadopvolging begint met bereikbaar zijn. Logisch toch? De werkelijkheid is vaak anders. Uit ons onderzoek met data van de #DCDW Call Track Manager, waarover ik in mijn vorige blog schreef, blijkt dat 17 procent van de meer dan 30.000 beoordeelde calls niet wordt […]

Lees verder
31 januari 2019

De 6 stappen tot een betere opvolging van telefonische leads!

Zes regels voor betere telefonische leadconversie In 2018 heeft de #DCDW onderzoek gedaan naar de effectiviteit van leadopvolging bij Nederlandse dealers en autobedrijven. Meer dan 30.000 sales calls zijn beoordeeld op basis van een aantal factoren, zoals bereikbaarheid, beschikbaarheid van de verkoper, verzameling van klantdata en de afspraakconversie. We weten allemaal immers dat telefonische leads […]

Lees verder
28 januari 2019

Dag 3 en 4 van de #NADA2019: Michael en Brian

Dag 3 van de #NADA2019 staat in het teken van workshops en de beursvloer! Op deze derde dag besef ik vooral dat ik eigenlijk nergens meer aan toe kom. Ik bezoek graag, heel graag workshops, maar door diverse meetings met Carfax, Truecar, PCG en Calldrip komt dat er niet meer van. De ene meeting is […]

Lees verder
27 januari 2019

Dag 2 #NADA2019: De Expo begint!

Dag 2 van de #NADA2019 start met de Expo! Op de tweede dag van de #NADA2019 gaat de Expo open, een giga beurs met honderden bedrijven die hun diensten willen tonen aan de duizenden dealers die aanwezig zijn! eBay Motors staat er ook en wat zo ontzettend leuk is, is dat we dit jaar voor […]

Lees verder
26 januari 2019

Dag 1 #NADA2019: Met de Nederlandse delegatie op bezoek bij eBay in Silicon Valley!

Dag 1 #NADA2019: In het hart van Silicon Valley! Op de eerste dag van de NADA vraag je je altijd af wat je die dag zult gaan doen. De workshops beginnen pas laat en de Expo is nog niet open. Dus tijd voor iets anders, bijvoorbeeld op de fiets naar de Golden Gate Bridge of […]

Lees verder
24 januari 2019

Dag 0 van de #NADA2019

De NADA gaat weer beginnen! Hoog in de lucht Op het moment dat ik dit schrijf, zit ik hoog in de lucht ergens boven IJsland te denken aan de NADA. Het is dit jaar al weer de achtste keer dat ik er heen mag! Dit keer vindt de NADA plaats in San Francisco, toevallig de […]

Lees verder
VorigeVolgende