Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Regel 4: Zorg voor een opvolgbare lead!
10 juli 2020

Regel 4: Zorg voor een opvolgbare lead!

Zorg voor een opvolgbare lead De online rules gelden voor online en telefonische leads. Het betekent dat een opvolgbare lead voornamelijk van toepassing is bij telefonische leads, maar ook geldt voor een online leads. Hoe dat precies werkt, leg ik u graag even uit. Online leads In de wereld waarin wij nu leven, is privacy […]

Lees verder
Regel 3: Bedank de klant en stel vragen!
9 juli 2020

Regel 3: Bedank de klant en stel vragen!

Bedank de klant en stel vragen Regel 3 is simpel en een open deur. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom deze stap zo vaak wordt vergeten of overgeslagen. In de meeste leadopvolgingsmails staat ‘bedankt voor uw aanvraag’. Vaak komen we niet verder dan dit eenvoudige zinnetje, maar goed, bedanken doen we wel. Iemand bedanken […]

Lees verder
Regel 2: Volg alle leads op door middel van een proces
3 juli 2020

Regel 2: Volg alle leads op door middel van een proces

Volg alle leads op door middel van een proces! Ook nu krijg je niet direct met iedereen een dialoog. Dat is lastig, want een dialoog is een voorwaarde om de vervolgstappen te doen, zoals het maken van een afspraak en uiteindelijk een sale. We weten van stap 1 dat je eerst contact opneemt met de […]

Lees verder
Regel 1 in de online leadopvolging: Eerst bellen, dan andere communicatiemiddelen!
2 juli 2020

Regel 1 in de online leadopvolging: Eerst bellen, dan andere communicatiemiddelen!

Bellen is en blijft de beste wijze om tot de volgende stap te komen in de “road to the sale” De belangrijkste manier om in contact te komen met de klant, is nog altijd de telefoon. Ondanks dat bellen slechts de elfde handeling is die we op de smartphone doen, biedt bellen wel de beste […]

Lees verder
Nieuwe regels voor de belangrijkste showroom van nu en van de toekomst
23 mei 2020

Nieuwe regels voor de belangrijkste showroom van nu en van de toekomst

Succesvol leads opvolgen kent zijn eigen regels! Crisis In deze nieuwe crisis weten wij allemaal een ding zeker: de enige showroom die niet dicht kan, is de online showroom. Het is een showroom waarin autobedrijven ontzettend veel energie, creativiteit en geld steken. Die digitale showroom geldt als het middelpunt van het bedrijf omdat het bedrijf […]

Lees verder
De 1.5 meter economie!
9 mei 2020

De 1.5 meter economie!

De afspraak is de belangrijkste KPI in de automotive Het zal niemand verbazen, maar ook de komende tijd zullen we met een nieuwe werkelijkheid moeten leven. Een werkelijkheid waarbij wij op 1,5 meter van elkaar blijven, ook in de autowereld. Die 1,5 meter is de perfecte reden om afspraken te maken met de klant. Als […]

Lees verder
De vijf meest gemaakte fouten bij online leadopvolging
22 april 2020

De vijf meest gemaakte fouten bij online leadopvolging

Leadopvolging anno nu! Stabiele opvolging Het is nu nog veel belangrijker dan ooit: een stabiele, gestructureerde, procesmatige online leadopvolging waarvan je weet welke conversie je kunt verwachten. Wij hebben er al jarenlang over gesproken, geschreven, geblogd, er van alles aan gedaan om dat duidelijk te maken. En we hebben onze hulp aan verkopers aangeboden. Gedurende […]

Lees verder
Met alleen een mondkapje en je handen wassen ga je het zakelijk niet redden!
17 april 2020

Met alleen een mondkapje en je handen wassen ga je het zakelijk niet redden!

De coronacrisis laat ons in sneltreinvaart nadenken over de manier waarop momenteel auto’s kunnen worden verkocht. Op Linkedin struikel je over de goedbedoelde intenties van verkopers die melden dat ze inderdaad 1,5 meter afstand houden, hun handen wassen en je stuur schoonmaken. Een aantal van dat soort zaken, zou overigens gewoon gemeengoed moeten zijn, maar […]

Lees verder
Online verkopen voor dealers en importeurs in 2020
14 april 2020

Online verkopen voor dealers en importeurs in 2020

Waarom direct antwoorden zinvol is! Een andere wereld! De wereld is de afgelopen weken veranderd. En ook de autobranche voelt die veranderingen en zal zich moeten aanpassen. Deze tijd vraagt om een nog betere manier van het opvolgen van kansen. Door de dealer, het autobedrijf en ook door de importeur. Voor een importeur is het […]

Lees verder
Vijf tips om beter uit deze crisis te komen!
10 april 2020

Vijf tips om beter uit deze crisis te komen!

Never waste a good crisis! Dat het de komende weken en maanden lastig, heel lastig gaat worden in de autobranche, dat zal niemand verbazen. De dealers die het meeste last gaan krijgen van de neerwaartse spiraal waarin we nu zitten, zijn de bedrijven die de afgelopen jaren gezegd hebben dat ze leadopvolging belangrijk vinden, maar […]

Lees verder
VorigeVolgende