Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

30 juni 2017

Wat heeft een zonnebril nu met de automotive te maken?

Heb je een autoportaal of platform nu echt nodig? En hoe bereken je nu de waarde? Vorige week heb ik met mijn vriend Brian Pasch een presentatie gegeven bij Leaseplan over online marketing in de autobranche en hoe om te gaan met leads. Interessante onderwerpen natuurlijk, maar nog interessanter is het om twee dagen op […]

Lees verder
21 juni 2017

Welke waarde heeft een autoportal voor een gemiddeld autobedrijf?

Zijn autoportalen hun geld wel waard? Veel autobedrijven worstelen met de vraag of hun investering in autoportalen wel de moeite waard is. De waarde van een investering vaststellen is vaak moeilijk als je niet de hele funnel kunt of wilt doormeten. Meestal wordt er gereageerd op basis van aannames in plaats van op feiten. Autobedrijven […]

Lees verder
19 juni 2017

Luistert u wel de telefoongesprekken af van uw verkopers?

Call Track Manager: De nieuwe dienst van #DCDW Wist u dat de telefonische lead, de best converteerbare lead is die u in uw autobedrijf kan ontvangen? 70% van de mensen die bellen voor informatie, kopen binnen twee weken ergens een auto (bron: Nieuweautokopen.nl 2014). Wist u ook dat bij Marktplaats, waar wij werken met call […]

Lees verder
16 juni 2017

De doodzonde in het opvolgen van online leads: voorkwalificeren!

Wie bepaalt nu wel of niet of een lead goed is? Voorkwalificeren is een menselijke eigenschap en dus ook een eigenschap die je ziet bij veel verkopers als het gaat om de leadopvolging. Een lead met weinig informatie, een raar e-mailadres, of een telefoonnummer met 123456789 wordt niet altijd met dezelfde energie behandeld als een […]

Lees verder
16 juni 2017

De 7 redenen om wel een KCC of BDC op te richten in je dealerbedrijf!

Wat zijn wel de goede redenen om een BDC te starten als dealer? Het ‘buzz’ woord van de laatste jaren in de automotive is ongetwijfeld een BDC of KCC. Of te wel een nieuwe afdeling met werkzaamheden die voornamelijk met de telefoon te maken hebben. Vaak beginnend met het opvolgen van service gerelateerde zaken, maar […]

Lees verder
30 mei 2017

Mijn jaarlijkse trip naar de IVA in Driebergen!

Iva Driebergen: met recht een topschool Oke, ik beken, ‘vroeger’ was ik geen fan van de IVA. Niet dat ik er ooit geweest was, of student ben geweest, maar meer om het gevaarlijkste van allemaal. Perceptie en aannames. Ik associeerde de IVA met de verkeerde jasjes, stropdassen en zeker de verkeerde mentaliteit. IVA verkopers kwamen […]

Lees verder
27 mei 2017

7 tips: Online lead opvolging in de automotive: Als je dan toch moet mailen…

Als bellen niet gaat, kun je altijd (goed) mailen… De eerste regel in het opvolgen van online leads is dat je altijd eerst moet proberen te bellen. Krijg je geen gehoor, dan kun je mailen. Houd er wel rekening mee dat mailen tegenwoordig niet meer zo effectief is als bijvoorbeeld vijf jaar geleden. Communicatie via […]

Lees verder
23 mei 2017

De 1ste regel in het opvolgen van online leads: Eerst bellen!

Online Rule 1: Eerst bellen dan mailen! We weten allemaal dat de meest succesvolle verkopers in het opvolgen van online leads in de autobranche niet mailen, maar altijd eerst bellen. Met bellen alleen ben je er nog niet. Waarom bel je? Wat kun je verwachten en wat verwacht jij wat jouw belletje te weeg moet […]

Lees verder
18 mei 2017

Paul de Vries verzorgt in samenwerking met 2dehands.be en 2ememain.be online salesworkshop in Belgiƫ

Op 20 juni organiseren wij in samenwerking met 2dehands.be en 2ememain.be de tweede #DCDW in Belgie! Tweede #DCDW in Antwerpen op 20 juni De Digital Car Dealer Workshop, bekend als #DCDW, is inmiddels uitgegroeid tot een begrip in Nederland en daarbuiten. Na een succesvolle eerste workshop vorig jaar in Antwerpen verzorgt Paul de Vries op […]

Lees verder
9 mei 2017

Hoe ga je om met je eigen database als dealer?

Je database is de goudmijn in je dealerbedrijf Op welke wijze kun je als dealer meer auto’s verkopen vanuit je database? Een van de zaken die je zou kunnen doen, is het versturen van een DM of eDM naar een bepaald deel van je bestand om de ontvangers vervolgens te bellen. Het klinkt eenvoudig, alleen […]

Lees verder
VorigeVolgende