Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

16 juni 2017

De 7 redenen om wel een KCC of BDC op te richten in je dealerbedrijf!

Wat zijn wel de goede redenen om een BDC te starten als dealer? Het ‘buzz’ woord van de laatste jaren in de automotive is ongetwijfeld een BDC of KCC. Of te wel een nieuwe afdeling met werkzaamheden die voornamelijk met de telefoon te maken hebben. Vaak beginnend met het opvolgen van service gerelateerde zaken, maar […]

Lees verder
30 mei 2017

Mijn jaarlijkse trip naar de IVA in Driebergen!

Iva Driebergen: met recht een topschool Oke, ik beken, ‘vroeger’ was ik geen fan van de IVA. Niet dat ik er ooit geweest was, of student ben geweest, maar meer om het gevaarlijkste van allemaal. Perceptie en aannames. Ik associeerde de IVA met de verkeerde jasjes, stropdassen en zeker de verkeerde mentaliteit. IVA verkopers kwamen […]

Lees verder
27 mei 2017

7 tips: Online lead opvolging in de automotive: Als je dan toch moet mailen…

Als bellen niet gaat, kun je altijd (goed) mailen… De eerste regel in het opvolgen van online leads is dat je altijd eerst moet proberen te bellen. Krijg je geen gehoor, dan kun je mailen. Houd er wel rekening mee dat mailen tegenwoordig niet meer zo effectief is als bijvoorbeeld vijf jaar geleden. Communicatie via […]

Lees verder
23 mei 2017

De 1ste regel in het opvolgen van online leads: Eerst bellen!

Online Rule 1: Eerst bellen dan mailen! We weten allemaal dat de meest succesvolle verkopers in het opvolgen van online leads in de autobranche niet mailen, maar altijd eerst bellen. Met bellen alleen ben je er nog niet. Waarom bel je? Wat kun je verwachten en wat verwacht jij wat jouw belletje te weeg moet […]

Lees verder
18 mei 2017

Paul de Vries verzorgt in samenwerking met 2dehands.be en 2ememain.be online salesworkshop in België

Op 20 juni organiseren wij in samenwerking met 2dehands.be en 2ememain.be de tweede #DCDW in Belgie! Tweede #DCDW in Antwerpen op 20 juni De Digital Car Dealer Workshop, bekend als #DCDW, is inmiddels uitgegroeid tot een begrip in Nederland en daarbuiten. Na een succesvolle eerste workshop vorig jaar in Antwerpen verzorgt Paul de Vries op […]

Lees verder
9 mei 2017

Hoe ga je om met je eigen database als dealer?

Je database is de goudmijn in je dealerbedrijf Op welke wijze kun je als dealer meer auto’s verkopen vanuit je database? Een van de zaken die je zou kunnen doen, is het versturen van een DM of eDM naar een bepaald deel van je bestand om de ontvangers vervolgens te bellen. Het klinkt eenvoudig, alleen […]

Lees verder
1 mei 2017

Iedere dealer zou een innovatie budget moeten hebben!

Heeft u ook een innovatiebudget? In 2017 gaan marketingontwikkelingen in de online automotive weer sneller dan de jaren ervoor. We leren sneller, beter en kunnen steeds mooiere dingen maken die doen wat ze moeten doen: meer auto’s verkopen! Maar maakt u wel gebruik van alle nieuwe mogelijkheden? Dit is de vraag die ik mij weleens […]

Lees verder
25 april 2017

Facebook Advertising en autodealers

Waarom Facebook op dit moment ‘goud’ is voor dealers! Op dit moment zijn er nog weinig autodealers die op schaal gebruik maken van Facebook om te adverteren. Dat is jammer aangezien Facebook op dit moment in verhouding het goedkoopste kanaal is, met de beste resultaten, in combinatie met de beste data die er beschikbaar is. […]

Lees verder
12 april 2017

Is Funda het voorbeeld voor de autobranche cq de Bovag?

Waarom is er geen Funda voor de autobranche? Van tijd tot tijd komen er geluiden uit de autobranche dat ondernemers de BOVAG aansporen om net als Funda een website te starten voor de verkoop van gebruikte en/of nieuwe auto’s. Men wil minder afhankelijk zijn van de bekende portalen en zien in Funda het voorbeeld van […]

Lees verder
5 april 2017

Nieuwe features voor autodealer websites!

Een paar leuke nieuwe toepassingen voor dealerwebsites Tijdens mijn recente bezoek aan de #NADA100 met Marktplaats en eBay, heb ik veel tijd doorgebracht bij DealerInspire. Dat is een Amerikaanse leverancier/ontwikkelaar van websites voor autobedrijven en dealers. Ik was verrast door de interessante features die zij in hun platformen inbouwen. Homepage Een van die toepassingen is […]

Lees verder
VorigeVolgende