Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Stoppen met adverteren als autobedrijf – wat levert het op?
9 september 2019

Stoppen met adverteren als autobedrijf – wat levert het op?

Stoppen met adverteren heeft dit nu voordelen? Wat zou er gebeuren als ik zou stoppen met adverteren voor mijn dealerbedrijf? En dan bedoel ik stoppen met digitale reclame, tv-reclame, billboards, alles. Ik zou nog steeds meeprofiteren van de merkpromotie vanuit de fabrikant. Ondertussen kan ik achteroverleunen, de orders noteren die dat oplevert, en maandelijks tussen […]

Lees verder
Welk autobedrijf is de beste leadopvolger in 2019?
29 augustus 2019

Welk autobedrijf is de beste leadopvolger in 2019?

Dit jaar vinden voor de derde keer de Online Dealer Awards plaats. Een initiatief van Marktplaats en Automotive marketingbureau DTC Media. Elk autobedrijf in Nederland maakt opnieuw kans op één van de Online Dealer Awards. In 2019 zijn de awards verdeeld in vijf categorieën. Nieuw dit jaar is de hoofdprijs ‘Beste online autobedrijf’, waar elke […]

Lees verder
Zo haal je meer leads uit Google Mybusiness
9 augustus 2019

Zo haal je meer leads uit Google Mybusiness

Voor retailers die klanten goed willen bedienen is Google een belangrijke partner. Consumenten vertrouwen immers op het oordeel en de kwaliteit van de zoekresultaten. Met Google Mybusiness kan je voordelig en meer mensen naar jouw eigen website en bedrijf leiden. Hier lees je in vijf stappen hoe je dat aanpakt. Tegenwoordig loopt meer dan de […]

Lees verder
ROI-calculator, een manier om een ROI uit te rekenen per portal!
31 juli 2019

ROI-calculator, een manier om een ROI uit te rekenen per portal!

Autobedrijven kunnen kiezen uit een enorme hoeveelheid portals om hun voorraad te adverteren. Er komen regelmatig nieuwe portals bij. De grote vraag is: welke portals leveren de beste ROI? Met de #DCDW ROI-calculator bepalen autobedrijven welk portal voor hun situatie het beste resultaat oplevert – in leads en in sales. Sinds de komst van Viabovag.nl, […]

Lees verder
Waarderen we niet te snel af?
22 juli 2019

Waarderen we niet te snel af?

Waarom aan de vraagprijs zitten als je nog niet alles geprobeerd hebt? Waarderen we onze voorraad gebruikt niet te snel af? Dat vraag ik mij weleens af als ik met dealers en verkopers over occasion verkoop praat. Stadagen zijn belangrijk. Eerlijk gezegd denk ik dat de benchmark voor de gemiddelde statijd veel te hoog is. […]

Lees verder
Trekken aan een dood paard!
3 juli 2019

Trekken aan een dood paard!

Het is onze taak als leiders om onze mensen beter te maken! Dat is de uitdrukking die werd gebruikt door een verkoopdirecteur in het zuiden van het land toen we het hadden over leadopvolging door zijn verkopers. Het ging niet, het is nooit gegaan, en zal ook nooit gaan lukken. Oftewel, hij had geen zin […]

Lees verder
Waarom DTC Media wel adverteert op de eigen naam.
3 juli 2019

Waarom DTC Media wel adverteert op de eigen naam.

Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Artikel wel of niet adverteren op de bedrijfsnaam van de dealer hebben we ook de marktleider in Google Adwords gevraagd wat hun mening en visie is. DTC legt graag uit waarom. (content van DTC Media 2019)   Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Waar de organische weergave van de […]

Lees verder
Hoe Gaspedaal in de armen van Autotrack is gedreven
26 juni 2019

Hoe Gaspedaal in de armen van Autotrack is gedreven

De kogel is door de kerk. Eindelijk! Om de giga-concurrentie in portalland de baas te kunnen, heeft Autotrack gedaan wat het zou moeten doen: Gaspedaal overnemen! Prima dat de deal beklonken is in een nieuwe joint venture, maar met oudgediende Sander van Hout aan het roer, is de richting duidelijk: Autotrack wil zijn positie als […]

Lees verder
Strijd tussen Cars.com en CarGurus.com toont belang van SEO aan (en de slechte kant van een Google-update)
14 juni 2019

Strijd tussen Cars.com en CarGurus.com toont belang van SEO aan (en de slechte kant van een Google-update)

Wanneer een update van Google één van je grootste rivalen neerhaalt, dan moet je zelf op het gas trappen. Voor Cars.com, de populaire automotive-marktplaats, was de Google-update van maart 2019 goed: het bedrijf zag sindsdien een toename van 49% in zoekzichtbaarheid. SEO Director David Greene van Cars.com gelooft dat veel van het succes te maken […]

Lees verder
Hè, hè, eindelijk: Calltracking bij Viabovag.nl
12 juni 2019

Hè, hè, eindelijk: Calltracking bij Viabovag.nl

Viabovag komt eindelijk met Call Tracking; waarom dat belangrijk is! Deze week kwam Viabovag eindelijk met het bericht dat het Call Tracking beschikbaar maakt voor het portaal. Na Marktplaats(2017), Autotrack en Autoscout kan bij Viabovag nu ook de echte calls worden gemeten in plaats van de clicks op een link. Zo’n zeven jaar geleden zagen […]

Lees verder
VorigeVolgende