Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

1 mei 2017

Iedere dealer zou een innovatie budget moeten hebben!

Heeft u ook een innovatiebudget? In 2017 gaan marketingontwikkelingen in de online automotive weer sneller dan de jaren ervoor. We leren sneller, beter en kunnen steeds mooiere dingen maken die doen wat ze moeten doen: meer auto’s verkopen! Maar maakt u wel gebruik van alle nieuwe mogelijkheden? Dit is de vraag die ik mij weleens […]

Lees verder
25 april 2017

Facebook Advertising en autodealers

Waarom Facebook op dit moment ‘goud’ is voor dealers! Op dit moment zijn er nog weinig autodealers die op schaal gebruik maken van Facebook om te adverteren. Dat is jammer aangezien Facebook op dit moment in verhouding het goedkoopste kanaal is, met de beste resultaten, in combinatie met de beste data die er beschikbaar is. […]

Lees verder
12 april 2017

Is Funda het voorbeeld voor de autobranche cq de Bovag?

Waarom is er geen Funda voor de autobranche? Van tijd tot tijd komen er geluiden uit de autobranche dat ondernemers de BOVAG aansporen om net als Funda een website te starten voor de verkoop van gebruikte en/of nieuwe auto’s. Men wil minder afhankelijk zijn van de bekende portalen en zien in Funda het voorbeeld van […]

Lees verder
5 april 2017

Nieuwe features voor autodealer websites!

Een paar leuke nieuwe toepassingen voor dealerwebsites Tijdens mijn recente bezoek aan de #NADA100 met Marktplaats en eBay, heb ik veel tijd doorgebracht bij DealerInspire. Dat is een Amerikaanse leverancier/ontwikkelaar van websites voor autobedrijven en dealers. Ik was verrast door de interessante features die zij in hun platformen inbouwen. Homepage Een van die toepassingen is […]

Lees verder
29 maart 2017

De 5 eigenschappen van de autoverkoper 2.0!

Waar de Autoverkoper 2.0 aan moet voldoen! Veel autobedrijven en dealers vinden het moeilijk om van hun autoverkoper een autoverkoper 2.0 te maken. De theorie is nog wel te behappen, maar de uitvoering in de praktijk is vele malen moeilijker. Vaak zitten medewerkers in het bedrijf vast in hun reguliere werkzaamheden en om dit ineens […]

Lees verder
20 maart 2017

Hoe kijk je als dealer naar je statistieken?

Er is te weinig kennis over de Return on Investment op je marketing-spend in de automotive Als ik bij dealers ben om de ‘Kracht van Marktplaats‘ te laten zien, dat is dat vaak de eerste keer dat men deze veelzeggende statistieken ziet. Hetzelfde geldt voor de andere portalen en hun cijfers. Voor veel autobedrijven is […]

Lees verder
13 maart 2017

De dappere poging van de Toyota Louwman Live store

Toyota CHR en de Fiat Live Store; Wat hebben ze gemeen? Onlangs introduceerde Toyota sinds lange tijd een auto met lef: De Toyota C-HR. Een leuke auto vind ik het. Maar leuk of niet, hij zal verkocht moeten worden. Louwman Retail heeft de C-HR gebruikt om te experimenteren. Ze willen ontdekken welke moderne manieren van […]

Lees verder
9 maart 2017

Slim adverteren op Marktplaats met Admarkt en Autodata

Autodata Nederland introduceert nieuwe toepassing voor Marktplaats Admarkt Dat het buitengewoon makkelijk is om de voorraad nieuwe en gebruikte auto’s via occasionplaatsingsystemen zoals Autodata en VWE op Marktplaats te zetten, is bekend. Sinds kort biedt Autodata Nederland echter ook een geautomatiseerd systeem aan om auto’s aan te melden voor Marktplaats Admarkt. Admarkt Het verschil tussen […]

Lees verder
6 maart 2017

Bynco: Juiste website, juiste moment!

Waarom Bynco echt kans van slagen heeft! Al langere tijd volg ik met bovengemiddelde interesse de Amerikaanse website Carvana.com, een site waar consumenten online een gebruikte auto kunnen kopen. Ondertussen zat ik hoopvol te wachten op de Nederlandse versie van Carvana. En die is er nu: sinds deze week is Bynco.com online, een start-up van […]

Lees verder
4 maart 2017

Data Insights 2: Het kan: méér en sneller auto’s verkopen

Waarom je met bijvoorbeeld de combinatie Indicata en Marktplaats méér en sneller auto’s kan verkopen Op de #NADA 100 in New Orleans is er veel gesproken over statijden van occasions. Een interessante discussie die in Nederland ook veel wordt gevoerd, maar dan op een iets ander niveau. Immers een gemiddelde statijd van 90 dagen wordt […]

Lees verder
VorigeVolgende