Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

23 februari 2017

#NADA100 met Marktplaats en eBay Motors

De 100ste NADA in New Orleans levert veel stof tot nadenken Afgelopen week organiseerde de Amerikaanse autodealers de 100ste NADA in New Orleans en namens Marktplaats waren Michiel Aker en ondergetekende erbij. Vier dagen van workshops volgen, over de beursvloer lopen en indrukken op doen. Een bomvol en zeer boeiend programma. Alle verzamelde informatie gaan […]

Lees verder
19 februari 2017

Werkt een 1 prijs strategie nu wel of niet in de automotive?

Penske Automotive zegt namelijk van niet en kan het eenzijdig bewijzen! Welk onderzoek je ook leest, je leest meestal hetzelfde. De klant van 2017 wil snelheid en transparantie. Kijk je naar de verschillende generaties die nu auto’s kopen, dan valt op dat de demo tot 45 jaar transparantie wil en niet wil onderhandelen over een […]

Lees verder
16 februari 2017

Leadopvolging in de automotive, de hybride-methode

Veel autodealers stellen zichzelf regelmatig de vraag wat de beste methode is voor het opvolgen van leads. Een terechte vraag, want de hoeveelheid call- en onlineleads die het autobedrijf krijgt, wordt al jaren achter elkaar groter en het is dus zaak om daar adequaat op te reageren. De eerste reactie van veel dealers is om […]

Lees verder
7 februari 2017

Geeft u ook drie keer een korting op uw vraagprijs?

Hoevaak geef jij korting op een nieuwe of gebruikte auto? Het heeft tegenwoordig geen zin om een auto boven de marktprijs te prijzen. De prijsttransparantie is zo groot, dat alleen de juiste prijs (niet perse de laagste) de juiste eyeballs en aandacht geeft op je voorraad. Daarmee is er weinig speelruimte meer, maar wat doe […]

Lees verder
4 februari 2017

Als je niet kan bellen vanaf je mobiele website dan ben je er geweest als autodealer!

Te vaak beseffen wij niet dat de website onze¬†belangrijkste showroom is! In 2017 zullen we zien dat een ontwikkeling zal doorzetten: het gebruik van datagebruik via smartphones. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het internetgebruik op de telefoon. We zitten al boven de 50%, vooral dankzij social media, maar de ontwikkeling is niet te […]

Lees verder
31 januari 2017

Agenda van de #DCDW op 28-2-2017 in Houten

Welke topics gaan we behandelen bij de #DCDW? Op 28 februari, (inderdaad met carnaval) organiseren wij een #DCDW – Digital Car Dealer Workshop voor marketeers, verkoopdirecteuren en dealers die beter willen worden in online automotive. Hoewel het alweer het vijfde jaar is dat wij de #DCDW (#ISG20) organiseren, is het doel door de jaren heen […]

Lees verder
26 januari 2017

Als de verkopers niet beter worden, dan heeft een BDC/KCC ook geen zin!

De sleutel tot succes ligt niet bij een BDC/KCC of anders Veel dealers stappen over op een BDC/KCC model om leads op te volgen in de hoop om tot een betere conversie te komen. In het begin zijn het dan ook wel vaak jubelverhalen dat de conversie vele malen beter worden. Kijk je dieper, dan […]

Lees verder
24 januari 2017

10 redenen waarom sommige dealers beter zijn in het opvolgen van leads dan andere dealers!

Leer van de betere dealers! Een judoka met een zwarte band zal nooit iets leren van een judoka met een witte band. Daarom is het belangrijk om te kijken waarom sommige dealers beter zijn in het opvolgen van online leads dan anderen. Tien tips voor een betere conversie in online leads! Nummer 1 – Reageer […]

Lees verder
19 januari 2017

Volg het online spoor van de “spontane” showroombezoeker

Na de online- en call lead kun je ook de binnenwandelde showroomklant verantwoorden uit je marketingbudget! Dat we als autobedrijf onze klanten voornamelijk online ontmoeten en verleiden om voor ons merk te kiezen, is wel duidelijk. Je website is de showroom en die heeft veel meer impact op je verkoopaantallen dan de fysieke showroom. Met […]

Lees verder
17 januari 2017

Kijken wij wel naar de juiste KPI’s als het gaat om online marketing als dealers?

Welke KPI’s zijn nu het meest relevant in de online marketing in automotive? De laatste tijd hebben wij veel gesprekken inzake welke KPI’s zijn nu het meest relevant voor de marketing voor een autobedrijf? Immers praten wij dan alleen maar over ‘leads’ of ‘bezoekers op je website’ ‘aantal calls’. Welke KPI is nu het meest […]

Lees verder
VorigeVolgende