Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

12 december 2016

#DCDW samenvatting van 30 november

Wat kunnen we als autobedrijven leren van de Digital Car Dealer Workshop? Op 30 november organiseerde wij alweer de derde #DCDW van 2016 met daarin onze key-note spreker Glenn Pasch, CEO van PCG Digital uit New Jersey. Het doel van de #DCDW – Digital Car Dealer Workshop is het helpen van universele en dealer bedrijven […]

Lees verder
5 december 2016

Wat kun je leren van twee miljoen telefoon gesprekken in de automotive!

Is de telefoon het grootste lek in je dealerbedrijf? Onlangs was ik op een congres in Kentucky over online automotive, de #KAIN2016. Er waren sprekers van onder andere Google en Facebook, maar ook van callcenters die voor diverse autobedrijven de telefoon opnemen. CallRevu is er daar een van. De CEO van dit bedrijf, Chip King, […]

Lees verder
2 december 2016

Je CTR verbeteren op bijvoorbeeld Marktplaats

Hoe krijg je meer VDP views en leads op je advertenties op Portals? Veelal wordt er gedacht dat je perse bovenaan moet staan op de portals om mensen zover te krijgen om op je advertentie te klikken. Echter dit is niet helemaal waar. Immers door de verbeterde zoekmachines op portals zoals Marktplaats gaan de meeste […]

Lees verder
25 november 2016

24 minuten is de limiet om leads op te volgen!

Online leads opvolgen in de automotive moet binnen de 24 minuten, of anders laat maar! Onlangs zag ik een nieuw onderzoek naar de effectiviteit van de leadopvolging in de VS met betrekking tot de snelheid van de opvolging! Nu weet ik uit eigen ervaring, dat dit zelfs een topic was in 2002 toen ik nog […]

Lees verder
22 november 2016

1ste dag van de Kain Automotive en Friends Digital Succes Workshop!

1ste dag zit erop in Kentucky! Vandaag heb ik de eerste dag meegedraaid van de Kain2016 workshop. Dit organiseert David voor de 12de keer alweer en staat drie dagen vol van sprekers van onder andere Google, Truecar, Dealeron en nog veel meer. Doel van de workshop voor mij althans is, wat kan ik meenemen aan […]

Lees verder
17 november 2016

2de dag op de #KAIN2016 digital succes workshop

2de dag gaf wederom aan dat het allemaal niet zo moeilijk is Op de tweede dag van de Kain Automotive en Friends Digital Succes Workshop waren er zeer interessante workshops te volgen. Vanaf vroeg in de ochtend tot in de avond (nee ik klaag niet) kregen wij negen presentaties van elk 45 minuten voorgeschoteld waarin […]

Lees verder
17 november 2016

Social Media in de automotive: Het zijn net TV kanalen!

Zijn mijn klanten wel te vinden op Social Media? Als je spreekt met dealers en marketeers uit de autobranche, dan hoor je ze vaak zeggen dat men social media lastig vindt. Ik weet niet of lastig het juiste woord is, social media vragen in elk geval om een andere benadering dan de traditionele media. Door […]

Lees verder
14 november 2016

Inzicht in wat statistieken uit Marktplaats Call Tracking

Cijfers zeggen veel over het proces bij een autobedrijf. Een aantal weken geleden introduceerde Marktplaats Call Tracking voor alle professionele autoverkopers die adverteren op Marktplaats. Wat inhoudt, dat wij dus niet een e-mail sturen als iemand op een link klikt, maar daadwerkelijk de echte calls op de advertenties meten en deze beschikbaar maken voor het […]

Lees verder
8 november 2016

Is het opvolgproces bij gebruikte auto’s anders dan bij nieuwe auto’s?

Opvolgen van leads voor nieuwe en gebruikte auto’s is verschillend! Wil je succesvol leads opvolgen in de automotive, dan heb je processen nodig. Het is leuk dat je leads ontvangt, maar als je niet de dialoog met die leads aangaat, dan verkoop je alleen aan die klanten die zelf het initiatief nemen. Daarmee verkoop je […]

Lees verder
3 november 2016

Frans de Hoyer is spreker op de #DCDW op 30 november!

Haalt u het maximale uit uw e-mailnieuwsbrieven of laat u kansen liggen? Wat komt er allemaal bij kijken voordat een nieuwsbrief een goede en professionele e-mailnieuwsbrief is? Uit onderzoeken en vooral door heel veel te testen, zien we dat er een aantal stappen genomen moet worden om maximaal rendement te kunnen halen uit e-mailmarketing. Maar […]

Lees verder
VorigeVolgende