Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Waarom snel bellen op leads normaal gedrag is voor de 2016 klant!
14 augustus 2016

Waarom snel bellen op leads normaal gedrag is voor de 2016 klant!

Het idee om binnen een uur op een lead te reageren is eigenlijk al kansloos in de automotive? Wij, de autoverkopers, hebben allemaal haast om een antwoord te krijgen op een vraag. Het internet is immers voor het grote publiek nu zo’n beetje 20 jaar oud en we kunnen wel zeggen dat wij het normaal […]

Lees verder
11 augustus 2016

Wat data je allemaal kan vertellen in online sales automotive

Het maken van meerdere offertes is een succesvolle wijze van leads opvolgen. Het is een feit dat de klant van 2016 meerdere dealers online afgaat voordat hij zijn beslissing gaat nemen waar te kopen. We weten ook dat men bij de ene dealer een nieuwe auto aanvraagt en bij de andere bijvoorbeeld een gebruikte auto […]

Lees verder
10 augustus 2016

Waarom drie offertes maken een succesvolle wijze is van leads opvolgen.

Zoals altijd vertelt data ons waar de kansen liggen Onlangs hebben wij voor een groot aantal dealers een lost sales campagne gedaan. Deze campagnes hadden als doel om te kijken waarom leads, alle leads (1e, 2e of 3e lijn leads) niet hebben geresulteerd in een sale of offerte bij die desbetreffende dealer. (Ook een lost sale […]

Lees verder
9 augustus 2016

Als de klant geen NAAM, ADRES, EMAIL of TEL geeft, betekent niet dat die niet serieus is!

Zijn we nu echt bezig om de klant het moeilijker of makkelijker te maken? Soms heb ik er tabak van, echt tabak van. Die eindeloze discussies met verkoopleiders, verkopers over de kwaliteit van de leads. Immers van welke bron die ook komt, hij is per definitie slecht en de koper moet echt zijn uiterste best doen, om […]

Lees verder
29 juli 2016

Podcast voor de (online) Automotive in Nederland door Paul de Vries

Online ontwikkelingen in de autobranche voor iedereen te beluisteren! Paul de Vries gaat onder zijn label Kannietbestaatniet.nl/ #DCDW, hét kenniscentrum voor de online autobranche, na de zomer starten met een wekelijkse Podcast waarin interessante personen uit de automotive branche centraal staan. Vanuit verschillende achtergronden en invalshoeken geven zij hun visie op alles wat er online […]

Lees verder
28 juli 2016

Een nieuwe auto klant is gemiddeld 90 dagen (online) op zoek!

Is de klant nog wel te beïnvloeden anno 2016 in zijn zoektocht naar een nieuwe auto? De klantenreis naar een nieuwe auto duurt gemiddeld 90 dagen. Het is een lange trip waarin de koper een aantal belangrijke stappen neemt voordat hij een definitieve keuze maakt. Voor de autobranche is het belangrijk om die reis, die […]

Lees verder
26 juli 2016

De online Academy voor de autoverkoper van 2016!

Opzet van de #DCDW Academy Vanaf de start van de Academy in september 2016 zullen er 42 webinars beschikbaar komen. Daarin komt een groot aantal interessante onderwerpen aan bod. Denk aan de ZMOT, de eigenschappen van verschillende soorten leads, het omgaan met leadprocessen, e-mailtemplates, voicemailtemplates en afsluittechnieken. Webinars Naast de webinars verschijnen er komend jaar […]

Lees verder
11 juli 2016

Is social media echt interessant voor de automotive?

Social Media, is dat nu echt iets om mee te kunnen verkopen? In mijn beleving is social media slechts een term voor de huidige staat van het internet. Het internet is slechts 20 jaar oud (voor de massa) en de meesten die het tijdperk voor en na Windows 95 kennen, weten wat ik bedoel! In […]

Lees verder
10 juli 2016

De echte kracht van een horizontal voor het autobedrijf!

De App Store laat de trends in de markt zien. Onlangs heb ik in een aantal presentaties laten zien, wat in mijn ogen het potentieel is van veel autobedrijven. Ik denk dat we vaak zaken, gedachtes en technieken toepassen die wellicht werkten in 2008, maar niet meer in 2016! De vooruitgang in  techniek als in smartphones en het […]

Lees verder
27 juni 2016

Hoe kun je Facebook succesvol gebruiken in het dealerbedrijf?

Facebook werkt prima, mits je maar niet alleen aan het ‘zenden’ slaat Veel autobedrijven worstelen met Facebook. Ergens snappen ze wel dat het platform voor het bedrijf zou moeten werken, alleen alles wat men tot nu toe heeft gedaan leverde weinig tot niets op. De ROI was belabberd, het aantal leads was te laag en […]

Lees verder
VorigeVolgende