Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Geeft u ook drie keer een korting op uw vraagprijs?
7 februari 2017

Geeft u ook drie keer een korting op uw vraagprijs?

Hoevaak geef jij korting op een nieuwe of gebruikte auto? Het heeft tegenwoordig geen zin om een auto boven de marktprijs te prijzen. De prijsttransparantie is zo groot, dat alleen de juiste prijs (niet perse de laagste) de juiste eyeballs en aandacht geeft op je voorraad. Daarmee is er weinig speelruimte meer, maar wat doe […]

Lees verder
Als je niet kan bellen vanaf je mobiele website dan ben je er geweest als autodealer!
4 februari 2017

Als je niet kan bellen vanaf je mobiele website dan ben je er geweest als autodealer!

Te vaak beseffen wij niet dat de website onze belangrijkste showroom is! In 2017 zullen we zien dat een ontwikkeling zal doorzetten: het gebruik van datagebruik via smartphones. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het internetgebruik op de telefoon. We zitten al boven de 50%, vooral dankzij social media, maar de ontwikkeling is niet te […]

Lees verder
Agenda van de #DCDW op 28-2-2017 in Houten
31 januari 2017

Agenda van de #DCDW op 28-2-2017 in Houten

Welke topics gaan we behandelen bij de #DCDW? Op 28 februari, (inderdaad met carnaval) organiseren wij een #DCDW – Digital Car Dealer Workshop voor marketeers, verkoopdirecteuren en dealers die beter willen worden in online automotive. Hoewel het alweer het vijfde jaar is dat wij de #DCDW (#ISG20) organiseren, is het doel door de jaren heen […]

Lees verder
Als de verkopers niet beter worden, dan heeft een BDC/KCC ook geen zin!
26 januari 2017

Als de verkopers niet beter worden, dan heeft een BDC/KCC ook geen zin!

De sleutel tot succes ligt niet bij een BDC/KCC of anders Veel dealers stappen over op een BDC/KCC model om leads op te volgen in de hoop om tot een betere conversie te komen. In het begin zijn het dan ook wel vaak jubelverhalen dat de conversie vele malen beter worden. Kijk je dieper, dan […]

Lees verder
10 redenen waarom sommige dealers beter zijn in het opvolgen van leads dan andere dealers!
24 januari 2017

10 redenen waarom sommige dealers beter zijn in het opvolgen van leads dan andere dealers!

Leer van de betere dealers! Een judoka met een zwarte band zal nooit iets leren van een judoka met een witte band. Daarom is het belangrijk om te kijken waarom sommige dealers beter zijn in het opvolgen van online leads dan anderen. Tien tips voor een betere conversie in online leads! Nummer 1 – Reageer […]

Lees verder
Volg het online spoor van de “spontane” showroombezoeker
19 januari 2017

Volg het online spoor van de “spontane” showroombezoeker

Na de online- en call lead kun je ook de binnenwandelde showroomklant verantwoorden uit je marketingbudget! Dat we als autobedrijf onze klanten voornamelijk online ontmoeten en verleiden om voor ons merk te kiezen, is wel duidelijk. Je website is de showroom en die heeft veel meer impact op je verkoopaantallen dan de fysieke showroom. Met […]

Lees verder
Kijken wij wel naar de juiste KPI’s als het gaat om online marketing als dealers?
17 januari 2017

Kijken wij wel naar de juiste KPI’s als het gaat om online marketing als dealers?

Welke KPI’s zijn nu het meest relevant in de online marketing in automotive? De laatste tijd hebben wij veel gesprekken inzake welke KPI’s zijn nu het meest relevant voor de marketing voor een autobedrijf? Immers praten wij dan alleen maar over ‘leads’ of ‘bezoekers op je website’ ‘aantal calls’. Welke KPI is nu het meest […]

Lees verder
Hoe kun je een opvolg proces forceren bij online leads?
12 januari 2017

Hoe kun je een opvolg proces forceren bij online leads?

Als je geen proces hebt om online leads eerst te bellen, dan kun je het wel forceren! Onlangs kwam ik in contact met Marc Nederveen. Marc heeft een cool concept met de naam Calldrip. Wij hebben in de beginjaren van Nieuweautokopen.nl ook zoiets gebruikt en toen heette het Pushcall. Aan de basis van die systemen […]

Lees verder
Een succesvolle wijze van leads opvolgen in de automotive!
4 januari 2017

Een succesvolle wijze van leads opvolgen in de automotive!

Leads opvolgen in de automotive @DCDW Op welke wijze kun je het beste omgaan met de opvolging van online leads? Hoe hun je er zo succesvol mogelijk mee zijn? Het zijn basale vragen waar veel dealers mee worstelen, maar die eigenlijk heel makkelijk zijn te beantwoorden. Het antwoord ligt niet in het wel of niet […]

Lees verder
Gebruikt u al Facetime om leads op te volgen?
3 januari 2017

Gebruikt u al Facetime om leads op te volgen?

De Fiat Live Store in Brazilië laat zien hoe automotive retail er uit gaat zien, zelfs nog voordat Virtual Reality zijn intrede doet. Maar wat doen we zelf? Afwachten of….? DVoor wie de Fiat Live Store niet kent: de Fiat Live Store is een showroomconcept waarbij de klant online een Fiat kan bekijken met behulp […]

Lees verder
VorigeVolgende