Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

16 augustus 2015

Het ‘directe verkeer’ naar de dealerwebsite is zo hoog

Amerikaans onderzoek wijst uit dat autoportalen de voornaamste oorzaak zijn Op een conferentie in Amerika over online in de autobranche, volgde ik niet alleen superleuke en interessante workshops, ik kwam er ook veel te weten over de laatste inzichten, trends en onderzoeken. Bijvoorbeeld de rol van Google Analytics, maar ook hoe het directe verkeer naar […]

Lees verder
16 augustus 2015

Drie redenen waarom je geen aparte mobiele website moet nemen

In 2016 zal meer dan 50 procent van de bezoekers van dealerwebsites in Amerika vanaf een mobiel apparaat komen. En dan heb ik het niet alleen over de iPad-achtigen, maar vooral over smartphones, die alleen maar groter lijken te worden. Wat betekent dat voor je dealerwebsite? Moet je investeren in een app? Of in een […]

Lees verder
6 augustus 2015

SEO krijgt te weinig aandacht bij dealers

SEO is vaak een ongrijpbaar fenomeen SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimalisation) is voor de meeste dealers een brug te ver. Niet omdat men er geen energie of geld in durft te investeren, maar omdat het vaak niet wordt begrepen. Immers, SEO is technisch- en contentgedreven en daardoor zijn de investeringen niet in korte tijd […]

Lees verder
30 juli 2015

Nederlandse dealers zijn vaak trots op hun website….

De dealerwebsite is de belangrijkste informatiebron in het kooptraject Nederlandse dealers zijn vaak erg trots op hun website, helemaal als die site niet veel geld heeft gekost. Onterecht, Amerikaanse dealers geven het goede voorbeeld. Telkens als ik een bezoek breng aan de VS, sta ik versteld van het niveau van de dealerwebsites. Niet eens zozeer […]

Lees verder
28 juli 2015

Prijs is een excuus van de klant om de waarheid niet te zeggen

Je kunt autodeals niet verliezen op prijs Veelal wordt er door autoverkopers gezegd dat ze de deal winnen op basis van gunnen. Dat hun persoonlijkheid en binding met de klant de doorslaggevende factoren zijn om die handtekening te scoren. En vaak klopt dat. Weinig particuliere kopers schaffen een auto aan bij een verkoper waar ze […]

Lees verder
28 juli 2015

Out of Office-boodschap aan of uit

Het is onze taak om in contact te komen met de klant, niet andersom In vakantietijd vindt geen enkele klant het erg dat je weg bent of op het punt staat om te vertrekken. Je probeert alles goed af te sluiten voor je vertrek en toch kan het gebeuren dat klanten je tijdens je afwezigheid […]

Lees verder
26 juli 2015

Drie redenen om als dealer een blog te beginnen

Een blog is ook voor een autodealer interessant Mijn weblog heb ik al ruim acht jaar. Sinds ik er tijdens mijn laatste periode als SsangYong- en Chryslerdealer mee ben gestart, gebruik ik mijn weblog voor mijn business. Helaas zijn er nog altijd weinig dealers met een weblog. Ik heb drie goede redenen waarom een dealer […]

Lees verder
22 juli 2015

8 september 2015; 2de #DCDW Digital Car Dealer Workshop in Almere ‘de zomer voorbij’

#DCDW op 8 september 2015 ‘de zomer voorbij’ bij Van der Valk in Almere Op dinsdag 8-9-2015 organiseren wij weer een Digital Car Dealer Workshop over de online mogelijkheden en kansendie er voor dealers anno 2015 zijn. Zoals altijd in het concept van #DCDW zorgen wij voor een complete dag waarin u, naast een geweldige […]

Lees verder
22 juli 2015

Doet u uw remarketing wel op de juiste wijze

Remarketing is een goede investering, maar….. Remarketing met behulp van Google Adwords is voor veel dealers een goede investering. Met Adwords kunnen dealers hun (actie-)websites promoten. Het komt erop neer dat je Google geld betaalt en daar relevante informatie voor terugkrijgt. Bezoekers van je website die niet direct converteren (door middel van een aanmelding of […]

Lees verder
17 juli 2015

Hoe je succesvol een autodeal kunt… verliezen

Het ligt aan jezelf, nooit aan de klant Onlangs kreeg ik weer het perfecte voorbeeld voor ogen hoe wij als autoverkopers omgaan met serieuze klanten die willen en kunnen kopen, maar er niet in slagen om dit bij ons te doen. Niet omdat de klant onredelijk is of hij de dialoog niet aan wil gaan, […]

Lees verder
VorigeVolgende