Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Marktplaats en de Bovag Onafhankelijke autobedrijven samenwerking!
19 oktober 2016

Marktplaats en de Bovag Onafhankelijke autobedrijven samenwerking!

Marktplaats was deze week te gast op het congres van de Bovag onafhankelijke autobedrijven Marktplaats verbonden aan congres BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven Het jaarlijkse BOVAG-congres, het hoogtepunt voor veel onafhankelijke autobedrijven, was ook dit keer een groot succes. Er hing een goeie, positieve sfeer, de opkomst was meer dan uitstekend en de opzet van de organisatie […]

Lees verder
Waarom je als Marktplaats Business events sponsert!
17 oktober 2016

Waarom je als Marktplaats Business events sponsert!

Afgelopen maand waren wij te gast bij twee automotive events De Garageformule Top 40 en Zakenauto van het Jaar De autobranche kent vele zakelijke evenementen en regelmatig bezoek ik er een paar. Zoals de bekendmaking van de Garageformule Top 40 en de Zakenauto van het Jaar. Garageformule Top 40 Aumacon brengt jaarlijks twee lijsten uit waar […]

Lees verder
Call tracking als middel om de herkomst van leads te bepalen
12 oktober 2016

Call tracking als middel om de herkomst van leads te bepalen

Marktplaats maakt call tracking eindelijk mogelijk op ‘schaal’ Op Marktplaats.nl is het mogelijk gebruik te maken van “Call Tracking” een revolutionair concept dat aan alle advertenties een specifiek telefoonnummer toewijst. Daardoor is het mogelijk om vast te kunnen stellen waar een lead die belt vandaan komt, of welke advertentie op welk portal de aanzet is […]

Lees verder
De call lead: De meest gemiste opportunity voor het autobedrijf!
11 oktober 2016

De call lead: De meest gemiste opportunity voor het autobedrijf!

Geven wij wel genoeg respect aan de call lead? Geven wij de call lead voldoende respect? De call lead is, zoals ik vaker heb omschreven, meestal de meest mishandelde lead van allemaal. Waar wij voor de fysieke lead wel ergens een proces hebben, hem aanspreken of een kop koffie aanbieden en ook bij de online lead […]

Lees verder
Het autobedrijf dat het minste laat weglekken, is de winnaar!
10 oktober 2016

Het autobedrijf dat het minste laat weglekken, is de winnaar!

Wat doe jij met je oude leads? Het gaat niet om meer kansen, maar het gaat er om wat je met die kansen doet in de autosector van nu! We weten namelijk een ding zeker: we krijgen fysiek minder kansen dan ooit te voren. En met de opmars van private lease-labels, ook buiten de dealer […]

Lees verder
Waarom zou je wel of niet voor een KCC/BDC model moeten kiezen?
21 september 2016

Waarom zou je wel of niet voor een KCC/BDC model moeten kiezen?

Is een KCC/BDC model een oplossing, of slechts een pleister op de wond? De laatste jaren is het KCC/BDC model in de mode geraakt. Gestart waar het in mijn beleving zou moeten blijven, aan de service en aftersales kant, zijn er nu bij veel bedrijven KCC/BDC afdelingen gestart of uitbesteed(zie onze services). Deze afdelingen moeten […]

Lees verder
Hoe ga je om met een prijskoper via de e-mail?
12 september 2016

Hoe ga je om met een prijskoper via de e-mail?

De klant die om een prijs vraagt is een indirecte koper van een auto! Onlangs deden wij een klein onderzoekje. We keken welke reacties we kregen van autoverkopers (in dit geval van een Kia dealer) die je een vraag zou stellen inzake een gebruikte Kia Sportage van ongeveer 22.000 Euro (dus zeker geen goedkope). Er zijn dus […]

Lees verder
Wil je 117% betere conversie scoren dan je concurrent als dealer in de opvolging van leads?
25 augustus 2016

Wil je 117% betere conversie scoren dan je concurrent als dealer in de opvolging van leads?

117% meer conversie voor dealers die 8+3 doen in plaats van 3+4… Een betere conversie in de opvolging van online leads behaal je niet door een hogere korting te geven, meer inruil te geven of door weer een nieuwe leadbron aan te boren op zoek naar die makkelijk converteerbare lead! Nee, meer verkopen betekent gewoon meer […]

Lees verder
Een succesvolle wijze van marketing bedrijven voor een autobedrijf
23 augustus 2016

Een succesvolle wijze van marketing bedrijven voor een autobedrijf

De combinatie van Marktplaats en Google is perfect! Veel dealers en autobedrijven investeren zeer veel geld in marketing, zowel traditionele marketing als digitale marketing! Google is hierin een grote speler, maar ook portals zoals Marktplaats zijn hierin zeer relevant.  Vaak zijn ze ook dominant in de zoektocht van de klant naar informatie over zijn aankoop van een […]

Lees verder
Krijg ik de beste deal voor mijn nieuwe auto? ZMOT deel 5
19 augustus 2016

Krijg ik de beste deal voor mijn nieuwe auto? ZMOT deel 5

De beste deal wil niet altijd zeggen dat het de goedkoopste moet zijn! Iedereen is op zoek naar de beste deal, ook in de laatste stap van de klantenreis. Want dat is de laatste fase: als men alle stappen heeft doorlopen, dan rest alleen nog maar de deal. En hoewel we weten dat de prijs […]

Lees verder
VorigeVolgende