Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

26 juli 2016

De online Academy voor de autoverkoper van 2016!

Opzet van de #DCDW Academy Vanaf de start van de Academy in september 2016 zullen er 42 webinars beschikbaar komen. Daarin komt een groot aantal interessante onderwerpen aan bod. Denk aan de ZMOT, de eigenschappen van verschillende soorten leads, het omgaan met leadprocessen, e-mailtemplates, voicemailtemplates en afsluittechnieken. Webinars Naast de webinars verschijnen er komend jaar […]

Lees verder
11 juli 2016

Is social media echt interessant voor de automotive?

Social Media, is dat nu echt iets om mee te kunnen verkopen? In mijn beleving is social media slechts een term voor de huidige staat van het internet. Het internet is slechts 20 jaar oud (voor de massa) en de meesten die het tijdperk voor en na Windows 95 kennen, weten wat ik bedoel! In […]

Lees verder
10 juli 2016

De echte kracht van een horizontal voor het autobedrijf!

De App Store laat de trends in de markt zien. Onlangs heb ik in een aantal presentaties laten zien, wat in mijn ogen het potentieel is van veel autobedrijven. Ik denk dat we vaak zaken, gedachtes en technieken toepassen die wellicht werkten in 2008, maar niet meer in 2016! De vooruitgang in  techniek als in smartphones en het […]

Lees verder
27 juni 2016

Hoe kun je Facebook succesvol gebruiken in het dealerbedrijf?

Facebook werkt prima, mits je maar niet alleen aan het ‘zenden’ slaat Veel autobedrijven worstelen met Facebook. Ergens snappen ze wel dat het platform voor het bedrijf zou moeten werken, alleen alles wat men tot nu toe heeft gedaan leverde weinig tot niets op. De ROI was belabberd, het aantal leads was te laag en […]

Lees verder
19 juni 2016

Wat is jouw “Why buy from me” boodschap?

Een e-mail sturen met in de bijlage een offerte is kansloos als je niet de goedkoopste bent! Bij veel dealerbedrijven worden er veel e-mails verstuurd met daarin een voorstel. Veel vaan hen ondervinden dat dit soort voorstellen niet converteren in een order, aangezien de klant voor een andere optie of dealer kiest. Een veel gehoorde reactie daarop is […]

Lees verder
18 juni 2016

Tip 7 voor meer reviews: Betaalde beoordelingswebsites zoals Tevreden.nl en Trustpilot

Don’t put all your eggs in one basket! Oftewel, als je al actief aan het verzamelen bent van reviews op 1 beoordelingswebsite, wees dan zo creatief dat je dit op meerdere doet… Hoe meer reviews je verzameld op internet des te beter het is voor jouw dealerbedrijf! Nu zeg ik NIET, dat je dezelfde review […]

Lees verder
17 juni 2016

Tip 6 voor meer reviews: Laat Autoweek voor je, in plaats van tegen je werken

Autoweek reviews staan de meeste autobedrijven in de weg! Veel autobedrijven hebben last van Autoweek. Niet in de zin van de content die ze maken, de rijtesten en allemaal van dat soort zaken, maar meer van de reviews! Autoweek was zo’n beetje de trendsetter hierin, maar aangezien het geen specialist is, maakt men er te […]

Lees verder
16 juni 2016

Tip 5 voor meer reviews: Linkedin voor de zakelijke autoverkoper

Linkedin is voor de zakelijke autoverkoper een goudmijn! Het wat ik (kort) wil behandelen in deze cyclus van 7 zijn de beoordelingen op Linkedin! Dan heb ik het hier even alleen over de beoordelingen voor de autoverkoper zelf en niet voor het bedrijf. Voor de verkoper is het immers ook van belang om beoordelingen te zoeken […]

Lees verder
14 juni 2016

Tip 3 voor meer reviews: Facebook

Facebook is een internet op zichzelf We kennen allemaal de cijfers: Miljoenen Nederlanders hebben Facebook en meer dan 50% besteedt er uren per dag aan, veelal via de mobiele telefoon. Ze delen en bekijken op Facebook allerlei zaken  die men leuk en interessant vindt. Daar zit nu ook voor de autobedrijven de mogelijkheid om iets mee […]

Lees verder
12 juni 2016

Tip 1 voor meer reviews: Zelf content maken!

Zelf content maken is nog steeds een goede wijze van reviews verzamelen! Als u zoekt op Google op de zoekterm “ervaringen Nieuweautokopen.nl” ziet u op de eerste twee posities eigen gemaakte content staan. Daarvoor heb je slechts (naast tijd en energie) drie zaken nodig: klanten, een tekstschrijver en een website met een CMS. Dit deden wij […]

Lees verder
VorigeVolgende