Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

2 mei 2016

Autodealers: 50% van je Adwords bezoek, zoekt iets anders dan verkoop nieuw!

Nieuw onderzoek bevestigt wat wij eigenlijk allemaal wel weten De autodealer van 2016 zit in de E-commerce business zoals Brian Pasch altijd al zegt. En met de nieuwe hoeveelheid data die over ons wordt uitgestort wordt dit alleen maar duidelijker! Op de laatste NADA 2016 kwamen er twee interessante zaken voorbij die voor Nederlandse dealers ook […]

Lees verder
2 mei 2016

Waarom je als dealer moet adverteren op Facebook

We moeten marketing bedrijven in het jaar dat we daadwerkelijk leven Marketing campagnes opzetten in Facebook kan inmiddels al een aantal jaren en je ziet steeds meer importeurs en dealers ermee experimenteren en daarop echte campagnes voeren! Echter de meeste dealers die ik spreek, hoor je er niet over! Hun eigen Marketing/SEM bedrijf dat voor […]

Lees verder
26 april 2016

Het nieuwe ‘retailen’ in de automotive bij Fiat is al begonnen

Back to the Future is al begonnen! Weet u het nog? De film “Back to the Future” waarin de Delorean de hoofdrol speelde en de tijdmachine werd gericht op het jaar 2015….destijds een heel eind weg en nu helaas al verleden tijd! Echter in 2015 is het nieuwe retailen in de automotive echt van start gegaan […]

Lees verder
21 april 2016

Is er een “Carvana” effect bij de Nederlandse dealers?

Carvana wordt door velen gezien als hét voorbeeld hoe de automotive retailer van 2016 zou moeten functioneren! Carvana.com is een universeel autobedrijf met een aantal fysieke locaties in de Verenigde Staten. Wat dit bedrijf uniek maakt, is dat men vrijwel alle auto’s online verkoopt. Dus niet fysiek, naar aanleiding van een lead, maar daadwerkelijk met […]

Lees verder
10 april 2016

Webinar over de NADA 2016 in Las Vegas

Marktplaats en Nieuweautokopen.nl organiseren een webinar over de laatste inzichten vanuit de NADA 2016! Onlangs heb ik namens Marktplaats en Nieuweautokopen.nl de NADA 2016 bezocht! Dit was inmiddels mijn zesde keer bij de NADA en elke keer ben ik weer verbaasd hoeveel energie er zit in de Amerikaanse dealer en automotive branche! Welke onderwerpen spraken […]

Lees verder
9 april 2016

De call lead: de meest mishandelde opportunity in het dealerbedrijf!

De Call lead is je grootste kans om het vanaf morgen beter te doen! Dealers/autobedrijven adverteren veelal hun nieuwe en gebruikte voorraad op de diverse portals zoals Marktplaats en Autotrack. Daarop komen er veelal drie verschillende soorten leads uit: men komt fysiek de showroon binnen, men stuurt een lead per e-mail of men belt. Nu […]

Lees verder
7 april 2016

NADA 2016: Wat waren mijn ervaringen?

NADA 2016 is over! Wat hebben wij geleerd? De NADA 2016 is klaar en we zijn allemaal weer veilig thuis! Meer dan 50 Nederlandse dealers, toeleveranciers, universele autobedrijven, pers en Bovag waren afgereisd naar Las Vegas om deel te nemen aan deze 99e editie van de NADA. Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik […]

Lees verder
5 april 2016

NADA2016 in Las Vegas gaat beginnen! Lets connect!

De NADA 2016 gaat beginnen! Welke workshops zijn interessant? Ons jaarlijks ritueel gaat weer beginnen, de NADA, het Amerikaanse dealercongress dit keer in Las Vegas. Sinds 2009 ben ik er nu elk jaar en dat bevalt mij wel. Immers het is een week weg van alle drukte, hectiek en waanzin van de dag! Samen met […]

Lees verder
5 april 2016

Waarom zeggen wij dat de jongere verkopers beter zijn in online?

Grappig hoe bepaalde zaken eigenlijk heel anders liggen! Ik spreek de laatste tijd veel dealers die blijven geloven dat de het opvolgen van online leads iets is dat de ‘oudere’ verkopers niet kunnen. Oftewel, die verkopers ‘verkopen’ hun dealers dat die online leads niets voor hen is, maar iets is voor de nieuwere generatie verkopers. […]

Lees verder
21 maart 2016

Een inkomende sales call in het dealerbedrijf.

Hoe krijg je de juiste data van de klant, zodat de klant daarvoor wat terug ontvangt? De leads die via de telefoon binnenkomen behoren in het dealerbedrijf tot de minst zichtbare, meest mishandelde, maar best converterende leads die er zijn. Dit staat volledig haaks op elkaar: minst zichtbaar, meest mishandeld en toch goed converteerbaar! Echter […]

Lees verder
VorigeVolgende