Christiaan Mol – Sales #DCDW

“#DCDW is een leuk en kleinschalig bedrijf met een oprechte drive. We trekken samen met onze klanten op om hun online automotive business beter te maken. ” – Christiaan Mol

image

Even voorstellen: Christiaan Mol

Voor klanten van #DCDW is Christiaan Mol een bekend gezicht. Als accountmanager heeft hij een breed takenpakket: hij is verantwoordelijk voor new business, relatiebeheer, het Business Development Center (BDC), het call center en de verkoop van Call Track Manager. “Net als Paul houd ik mij bezig met sales. Vier dagen in de week ben ik onderweg naar klanten, één dag in de week ben ik op kantoor bij #DCDW in Ede”, vertelt Christiaan.

Ervaring met Automotive

Negen jaar geleden zette hij zijn eerste stappen in de automotive. Eerst bij een groot reclamebureau, waar hij zijn passie voor sales ontdekte, daarna als key accountmanager bij RDC. Wat hem aanspreekt aan de branche is de dynamiek. “Aan de ene kant zijn bedrijven en mensen tamelijk behoudend, aan de andere kant gebeurt er van alles op het gebied van marketing, klantcontacten en technologie.”

De autobranche kan in zijn optiek veel leren van de e-commercesector. “Het klassieke retailmodel moet op de schop. De showroom doet er straks niet meer toe. In de toekomst gebeurt alles online. Toch worden er tonnen geïnvesteerd in showrooms en niet in online marketing en sales. Wat mij betreft zijn dat verkeerde keuzes.”

ACTIEBUNDEL: BOEKEN, E-BOOKS EN NOTITIEBLOKKEN

Bestellen

Neuromarketing is een onderwerp dat hem bijzonder interesseert. Mensen willen steeds sneller en gemakkelijker geholpen worden, stelt Christiaan vast. Marketeers kunnen daar slim op inspelen met behulp van data: aan de hand van bepaalde content of interesses kan je voorspellen wanneer iemand iets gaat kopen. Een ontwikkeling die daar parallel aan loopt, is de opkomst van digitale voice-assistenten. “Je kan via een apparaat boodschappen bestellen. Wanneer het apparaat een bepaalde trend in de bestellingen ziet, vraagt hij of je boodschappen wilt bestellen, en worden ze de volgende dag afgeleverd. We gaan een mooie toekomst tegemoet.”

 

image

Vorig jaar is Christiaan vader geworden van een dochter. Zijn hobby’s lopen uiteen van muziek tot sport. “Ik speel gitaar, ik houd van muziek en weet er veel van. Van country en jazz tot klassiek. Verder ga ik vaak uit en bezoek ik graag concerten. Gezelligheid vind ik belangrijk. Voetballen is een andere passie, maar op dit moment is dat moeilijk met mijn privéleven te combineren. Dus dat staat even op laag pitje.”

Wat zijn voor de mobiliteitsbranche de belangrijkste uitdagingen voor de toekomst? Een groot deel van de bedrijven en mensen zit vastgeroest in oude processen en oude denkwijzen, vindt Christiaan. “De automotive moet zich openstellen voor nieuwe manieren van retailen en meer investeren in marketing en personeel. Vanuit mijn werk ben ik gewend om koude acquisitie te doen. In de showroom is het precies andersom. Autobedrijven zijn veel te reactief, er wordt te vaak en te lang gewacht op de klant. Dat kan niet meer. Je moet het heft in eigen handen nemen.”

Neem contact op met Christiaan Mol

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?