Jan van de Hoef

sales & lead consultant

Als sales & lead consultant bezoekt Jan van de Hoef namens #DCDW dealers en autobedrijven. Zijn grote passie is het adviseren en ondersteunen van verkoopteams, verkoopleiders en verkopers op het gebied van leadopvolging. “Het leadopvolgproces van #DCDW geeft bedrijven structuur”, zegt Jan. “Ik adviseer en train complete teams en individuele medewerkers.

We oefenen met de dagstart en met telefoontrainingen, bijvoorbeeld hoe je jezelf kunt voorbereiden op gesprekken met leads. Dat vind ik erg leuk om te doen.” Hij merkt dat bedrijven meer aandacht hebben voor leadopvolging. “Importeurs pakken het op en dealerbedrijven staan er steeds meer voor open.

Dat betaalt zichzelf terug. Hoe strakker de leadprocessen, hoe constanter de leadconversie.”

image

Het was vroeg duidelijk dat Jan was voorbestemd voor een loopbaan in de automotive. Na de opleiding autotechniek in Apeldoorn liep hij stage bij een dealerbedrijf, waar hij personenauto’s en bedrijfswagens verkocht. Later richtte hij voor het dealerbedrijf een klantcontactcentrum op, en een nieuwe sales- en marketingafdeling gericht op online klanten. Na twee jaar als zelfstandig ondernemer stapte hij over naar #DCDW. “Ik kende Paul uit mijn dealertijd, ik las zijn blogs en sparde met hem. Mijn ervaring sluit goed aan bij de missie van #DCDW om de automotive beter te maken.”

Wat hem het meest aanspreekt in zijn huidige baan? Daar hoeft Jan niet lang over na te denken. “Ik wil andere mensen in de automotive nieuwe dingen bijbrengen zodat ze beter worden in hun werk. In mijn ogen is er geen betere plek om dat te doen dan bij #DCDW.”

Wanneer hij niet aan het werk is, hoeft de leadspecialist van #DCDW zich niet te vervelen. Naast zijn gezin, met twee puberkinderen, verdeelt hij zijn tijd over verschillende activiteiten. “Ik train voor de kleine triathlon. Omdat ik van nature niet echt sportief ben, is dat een hele opgave”, lacht Jan. Zijn lijfblad is Octane en tijdens het motorraceseizoen bezoekt hij graag het TT-circuit in Assen. Een bezoek aan de Goodwood Revival en de Isle of Man TT staat op zijn bucketlist. Een ander deel van zijn vrije uren besteedt hij aan vrijwilligerswerk. “Eén keer per maand ga ik een avond op stap met mensen met een verstandelijke beperking. Dat zijn voor mij waardevolle momenten.”

Hoe ziet de toekomst van de branche eruit? Jan weet het zeker: de combinatie van online marketing en snelle online leadopvolging bepaalt het lange termijn succes van het autobedrijf. “Het verbaast mij dat automerken en autobedrijven op grote schaal investeren in online marketing en vervolgens heel reactief omgaan met online leads. Aan de ene kant is de branche innovatief, zeker aan de productkant, aan de andere kant zijn de salesprocessen zeer conservatief. Daar wil ik vanuit #DCDW verandering in brengen. Autobedrijven en verkopers moeten online klanten serieuzer nemen. Een online-klant is net zo belangrijk als een klant die de showroom binnenstapt.”

Neem contact op met Jan van de Hoef

image

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?