Koen Smolders

“Het is belangrijk dat je je als bedrijf op het gebied van marketing niet beperkt. Je haalt alleen het optimale uit je marketinginzet als je de content die je wil uiten, kunt uiten.”

image

Even voorstellen: Koen Smolders

Koen Smolders is marketeer en contentcreator bij #DCDW. Kortgezegd houdt dat in dat Koen verantwoordelijk is voor de marketing van ons bedrijf en de daarbij horende diensten. Dit betekent dat hij zich bezighoudt met het maken van content zoals het schrijven van teksten, het opnemen/editten van podcasts en andere communicatieve uitingen binnen #DCDW.

Koen is afgestudeerd in de Communicatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Hij merkte tijdens het volgen van deze opleiding dat hij meer praktijkervaring op wilde doen omdat hij vond dat daar maar weinig content werd gemaakt. “Ik weet niet of het door mij komt maar daar is nu gelukkig wel wat aan gedaan. Het is natuurlijk goed om veel theoriestof te krijgen maar als je het in de praktijk moet laten uitbesteden, mis je dus wel wat vaardigheden” Daardoor koos hij ervoor om naast het volgen van zijn studie als ZZP’er te gaan werken. Door het werk als ZZP’er heeft Koen al bij verschillende opdrachtgevers als contentcreator en marketeer gewerkt en deelt hij deze ervaring nu met #DCDW.

Naast het marketing/communicatievak houdt Koen van auto’s. “Auto’s in combinatie met het maken van content is natuurlijk geweldig en al helemaal als het je werk is.” Koen vindt dat het soort werk wat je doet, dichtbij jezelf moet liggen omdat je alleen op die manier het optimale eruit kan halen.

Creatieve duizendpoot

Koen is een echte allrounder op het gebied van marketing en communicatie. Van het schrijven van stukken tekst tot het editen van video’s, Koen doet het. Zoals hiervoor al naar voren kwam, vindt Koen marketing heel belangrijk. “Wat ik momenteel veel zie, is dat bedrijven vaak geen of een onrealistisch budget willen uitgeven als het om het maken van kwalitatieve content gaat. Dat werkt natuurlijk niet. Het is belangrijk dat je je als bedrijf op het gebied van marketing niet beperkt. Je haalt alleen het optimale uit je marketinginzet als je de content die je wil uiten, kunt uiten. Mede hierom vind ik het zo prettig om bij #DCDW te werken. Ik krijg er namelijk alle vrijheid om met creatieve ideeën te komen en wil de content steeds een stap hoger brengen zodat we de online automotive beter kunnen maken!”

Neem contact op met Koen

    De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

    Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

    Niets missen van de online automotive?