Roy Roelofs van Autosocial

Autobedrijven hebben een enorme kennis van techniek, waarmee ze op Facebook leuke dingen kunnen doen. Maar een goede marketeer is nodig om het om te zetten in een krachtig kanaal!

Autosociaal

Welkom bij weer een nieuwe #DCDW Podcast met deze week als gast Roy Roelofs van Autosociaal. Autosociaal maakt apps voor automotivebedrijven en heeft diverse grote bedrijven als klant. Roy is een echte marketeer en heeft ondanks zijn jonge leeftijd al veel kennis van online automotive. Een ideale gast dus om eens mee bij te praten. Roy, welkom, ontbreekt er nog iets aan deze introductie?

Kansen

“Dank je, Paul, je kondigt me uitstekend aan, niets aan toe te voegen. Hoewel, jong… Ik ben 27, maar… En Autosociaal bestaat ook al weer tweeënhalf jaar. Wat we doen is de klant en het autobedrijf dichter bij elkaar brengen door middel van een app. Die wordt helemaal vormgegeven in de huisstijl van het autobedrijf, eigenlijk is alleen de software echt van ons. De app is een communicatiemiddel in de breedste zin van het woord tussen klant en autobedrijf, waarbij we gebruikmaken van data en de combinatie van app en web.

Op het moment van ons gesprek gaat weer een nieuwe functionaliteit live: het benaderen van de klant via de app en opvolging via internet. Dat laatste kan heel gericht en is daardoor buitengewoon effectief. Het geeft aan hoeveel kansen er liggen in klantbenadering door automotivebedrijven, en die kansen blijven nog veel te vaak liggen. Door consumenten te benaderen op het juiste moment en met de juiste boodschap, kun je als dealer meer rendement op je marketinginvesteringen halen.”

Vimeo

“Het lijkt misschien vanzelfsprekend om je op Youtube te richten als je iets met video wilt doen, maar wij hebben gekozen voor Vimeo. Misschien niet de meest logische keuze als het gaat om vindbaarheid via Google, maar Vimeo heeft wel voordelen. Het is een videokanaal dat vergelijkbaar is met Youtube, maar biedt meer mogelijkheden tot personaliseren van je kanaal biedt. Ook is er meer data beschikbaar om je bereik te kunnen meten en dergelijke.
Facebook doen we natuurlijk ook, waarbij mijn tip voor dealers is om je bij elk bericht dat je plaatst eerst af te vragen in welke mate het interessant is voor je klanten. Laat je inspireren door de ontwikkelingen die er spelen op mobiliteitsgebied, zowel op korte als lange termijn. Je mag best eens om iets vragen, maar dat moet in verhouding zijn met het geven wat je doet via je social mediakanalen. Het doel is immers interactie, maar om dat te bereiken moet je wel bereid zijn om te investeren.”

Roy, dank voor je komst naar de #DCDW Podcast. Leuk dat je de luisteraars hebt willen meenemen in de wereld van Autosociaal en je visie hebt gegeven op social media voor het autobedrijf. Succes met je onderneming en nogmaals bedankt.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Nieuweautokopen.nl, Marktplaats, Autodata Nederland, Tevreden.nltaGGleautoUnameIT en Bovemij.

Nieuweautokopen.nl is het grootste en meest professionele online platform voor nieuwe auto’s van Nederland. Zowel de particuliere als de zakelijke autokoper kan er terecht voor een nieuwe auto van elk merk. Koop, lease of Private Lease, Nieuweautokopen.nl biedt het aan, inclusief aankoopondersteuning en merkgarantie.

Autodata Nederland levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

TaGGleAuto creëert video’s in seconden welke geautomatiseerd worden toegevoegd aan uw advertenties. De kracht van taGGleAuto ook ervaren? Vraag nu de gratis proefmaand aan op taGGleAuto.nl. Ruim 2000 autobedrijven gingen u voor!

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Tevreden.nl: Als uw klanten meer zijn dan alleen een rapportcijfer
De doorlopende klanttevredenheidsonderzoeken van autobedrijf.tevreden.nl helpen u exact te bepalen waar eventuele verbeterpunten liggen voor uw dienstverlening. U krijgt real-time inzicht in klantervaringen en weet precies wat klanten van u vinden. Deze reviews kunt u delen op uw eigen website, autobedrijf.tevreden.nl, Opiness.nl en de grotere occasions portals als Marktplaats en Autotrack. Heel belangrijk voor de online vindbaarheid en promotie van uw bedrijf! Enthousiaste klanten zijn dé weg naar het succes! Meer info via autobedrijf.tevreden.nl.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Wij zijn Bovemij. Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp. Onze missie: onze klanten nóg succesvoller laten ondernemen.
Als onderdeel van BOVAG bestaan wij vóór en dóór de mobiliteitsbranche. Anders dan andere partijen vinden wij het dan ook belangrijk om de branche sterk te houden. Bovemij. Samen vooruit!