Jeroen Veldman van Bynco

Klanten zijn verrast dat als ze om elf uur op zaterdagavond via de chatfunctie een vraag stellen, ze vrijwel direct persoonlijk te woord worden gestaan. En omdat wij in ons online platform geloven, blijven we dat doen.

Jeroen Veldman

Welkom bij de #DCDW Podcast van deze week met als gast Jeroen Veldman, general manager van Bynco. Hij is al veertien jaar werkzaam in automotive en heeft zich de afgelopen jaren gestort op het online verkopen van gebruikte auto’s aan consumenten. Bynco, wat staat voor Buying Your Next Car Online, is zijn kindje en de vraag die ik Jeroen direct ga stellen is welk probleem Bynco oplost. Jeroen, welkom, vertel eens wat meer over dit mooie platform.

Vijftien

“Paul, hartelijk dank voor je introductie. Laat ik om te beginnen even teruggaan naar vorig jaar, toen we als AutoBinck wilden starten met een soort franchiseformule rond gebruikte auto’s. Daar zijn meer voorbeelden van, en dat realiseerden we ons al snel in het proces. Zo ontstond het plan om de grootste pijnpunten die consumenten ervaren bij het kopen van een gebruikte auto aan te gaan pakken. Een paar voorbeelden van die pijnpunten zijn het onderhandelen, het niet zeker weten of een online gepresenteerde auto nog beschikbaar is, matige foto’s waardoor de auto in werkelijkheid tegenvalt, de communicatie met de verkoper… En zo zijn er nog veel meer dingen te noemen.

De klant wil tegenwoordig zelf de controle hebben in het proces dan dat het voor hem bepaald wordt. Met behulp van de mening van onze klanten zijn we vervolgens gaan werken aan de vereisten van het platform en dat vervolgens gaan bouwen. Sinds begin dit jaar is Bynco online, voorlopig nog vooral een online verkoopkanaal voor jonge auto’s, maar we willen ook oudere bouwjaren gaan aanbieden. Tot nu toe hebben we vijftien auto’s verkocht. Niet heel veel, maar voor ons genoeg om waardevolle data te verzamelen, ervaringen te peilen en hiermee het concept door te ontwikkelen naar een volgende fase.”

Praten

“Nu we het over die ervaringen hebben: wat ons echt ongelofelijk geholpen heeft, en nog steeds helpt, is het praten met klanten. Dat is een tip die ik autobedrijven daarom wil meegeven. Het is heel belangrijk om te weten waarom je klanten bij jou kopen, maar vooral ook waarom niet. Dat gaat verder dan alleen een review lezen. Bij ons, en dat is een mooi voorbeeld, is op die manier de wens van de klant naar voren gekomen om elk moment in het online aanschafproces te kunnen afhaken. Doordat de betaling via GoCredible verloopt, waardoor het geld tijdelijk op een derdenrekening staat, kan de klant besluiten toch niet te kopen en krijgt hij zijn geld direct terug. We hebben daarmee meteen de veertien dagen bedenktijd bij kopen op afstand getackeld.”

Jeroen, hartelijk dank voor je komst naar deze #DCDW Podcast. Dank ook voor je inspanningen om het online kopen en verkopen van auto’s breed uit te dragen. Heel veel succes met het verder uitbouwen van Bynco en wij spreken elkaar ongetwijfeld snel weer.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Nieuweautokopen.nlMarktplaatsAutodata Nederland,  UnameIT en Bovemij.

Nieuweautokopen.nl is het grootste en meest professionele online platform voor nieuwe auto’s van Nederland. Zowel de particuliere als de zakelijke autokoper kan er terecht voor een nieuwe auto van elk merk. Koop, lease of Private Lease, Nieuweautokopen.nl biedt het aan, inclusief aankoopondersteuning en merkgarantie.

Autodata Nederland levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Wij zijn Bovemij. Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp. Onze missie: onze klanten nóg succesvoller laten ondernemen.
Als onderdeel van BOVAG bestaan wij vóór en dóór de mobiliteitsbranche. Anders dan andere partijen vinden wij het dan ook belangrijk om de branche sterk te houden. Bovemij. Samen vooruit!

Marble Digital Marketing Solutions is hét online marketing bureau voor de autobranche. Wij bouwen data driven websites op een platform dat volledig is geoptimaliseerd voor gebruik binnen de autobranche. Door de verschillende koppelingen binnen het platform zijn wij in staat om een naadloze integratie van online naar offline te realiseren voor u en uw klanten. Een hogere conversie via uw eigen website? Voorzien van geavanceerde techniek en functionaliteiten? Altijd inzicht in uw online performance? Tegen een vaste fee per maand zonder hoge éénmalige investeringen? Dan bent u bij Marble Digital Marketing Solutions aan het juiste adres.