Robert Adelerhof van UnameIT We build IT

De slechtste beslissing die ik ooit heb genomen is om geen beslissing te nemen. Als je als autobedrijf echt de allerbeste wilt zijn, dan moet je altijd meteen beslissingen nemen!

Robert Adelerhof

Welkom bij de #DCDW Podcast van deze week met als gast Robert Adelerhof van LEF, van SAM, van UnameIT, van Cartel, van ADA, van Marble… oftewel, een groot aantal bedrijven en services op het platform van UnameIT waar Robert bij betrokken is. Robert was al eerder te gast in de #DCDW Podcast maar ik heb hem opnieuw uitgenodigd omdat ik ontzettend benieuwd ben naar de achterliggende gedachte bij de overname van Cartel. Dus Robert, zou je ons daar meer over willen vertellen?

Cartel

“Dank je Paul, leuk om hier weer te mogen zijn. Wat een lijst is het hè. Als ik het zo hoor snap ik dat er binnen UnameIT inmiddels een team van zo’n vijftig mensen, waarvan een groot deel met roots binnen automotive, dagelijks werkt aan softwareoplossingen voor bedrijven in onze branche. Maar goed, de overname van Cartel. Om bij het begin te beginnen: eind 2016 hebben we de strategie van Marble vastgesteld en besloten een totaaloplossing te willen bieden voor online automotive. Dus niet alleen de website, maar ook alle tools die daarmee samenhangen, zoals een taxatiemodule, car configurator en online afsprakenagenda. Marble is het platform, dus alle websites die we op basis daarvan bouwen hebben in wezen dezelfde basis, hoewel ze natuurlijk volledig maatwerk zijn. Dat heeft allerlei voordelen, zoals stabiliteit en een grote hoeveelheid data die de gebruikers genereren en waar we het platform verder mee kunnen ontwikkelen en perfectioneren. Bij Cartel zit heel veel expertise en bovendien veel ervaring op het gebied van die tools waar ik het zojuist over had. Voordeel is dat we dealers die echt een eigen site willen op een eigen platform nu kunnen bedienen met Cartel, en we daarnaast de tools, waar Cartel heel sterk in is, op beide platforms kunnen aanbieden. Uiteindelijk zullen we Cartel integreren in onze organisatie.”

Effect

“Als ondernemer in automotive moet je altijd in beweging zijn, en continu op zoek zijn naar innovatie. Zie je een kans, dan moet je die niet laten gaan. Ik zeg dit vooral vanuit mijn eigen ervaring, bijvoorbeeld de koppeling die we hebben gemaakt met LEF. We hadden het geluk een aantal zeer ervaren mensen in ons team te hebben die deze kans ook wisten om te bouwen naar een succes, dus vertaal dat gegeven als manager van een dealerbedrijf nu eens naar je team. Kijk bijvoorbeeld eens kritisch naar je totale online proces, dat is een tip die ik dealers mee wil geven. Hoe ziet je website eruit? Op welke manier is je online marketing geregeld? Ben je er actief mee bezig? En vooral: hoe meet je je online aanwezigheid en het effect daarvan op je leadmanagementproces. De consument van nu doet alles op zijn smartphone en wil 24/7 bediend worden. Dat vraagt een andere manier van inrichten van je processen dan in de klassieke wereld. Wees dus altijd aanwezig daar waar je klant aanwezig is, reageer snel en bereik dat door je processen goed voor elkaar te hebben.”
Robert, dank voor je bijdrage aan deze podcast en je uitleg over Cartel, de ontwikkelingen rond Marble en je tips die je dealers hebt gegeven over online automotive. Erg interessant weer, en wellicht tot een volgende keer.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Nieuweautokopen.nlMarktplaatsAutodata Nederland,  Marble Digital Marketing SolutionsUnameIT en Bovemij.

Nieuweautokopen.nl is het grootste en meest professionele online platform voor nieuwe auto’s van Nederland. Zowel de particuliere als de zakelijke autokoper kan er terecht voor een nieuwe auto van elk merk. Koop, lease of Private Lease, Nieuweautokopen.nl biedt het aan, inclusief aankoopondersteuning en merkgarantie.

Autodata Nederland levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Wij zijn Bovemij. Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp. Onze missie: onze klanten nóg succesvoller laten ondernemen.
Als onderdeel van BOVAG bestaan wij vóór en dóór de mobiliteitsbranche. Anders dan andere partijen vinden wij het dan ook belangrijk om de branche sterk te houden. Bovemij. Samen vooruit!

Marble Digital Marketing Solutions is hét online marketing bureau voor de autobranche. Wij bouwen data driven websites op een platform dat volledig is geoptimaliseerd voor gebruik binnen de autobranche. Door de verschillende koppelingen binnen het platform zijn wij in staat om een naadloze integratie van online naar offline te realiseren voor u en uw klanten. Een hogere conversie via uw eigen website? Voorzien van geavanceerde techniek en functionaliteiten? Altijd inzicht in uw online performance? Tegen een vaste fee per maand zonder hoge éénmalige investeringen? Dan bent u bij Marble Digital Marketing Solutions aan het juiste adres.