Pageimage
DCDW Podcast 9 door Paul

Mark van Laar van Fixico

“Kwaliteit van schadeherstel is door de particuliere klant niet te beoordelen, maar de geleverde service wel. Daar moet je als schadebedrijf juist in excelleren.”

Mark van Laar

Welkom bij de #DCDW Podcast van deze week met als gast Mark van Laar van Fixico. Samen met zijn compagnon heeft Mark, een echte ondernemer, de schadebranche veroverd met de online vergelijkingswebsite voor autoschade Fixico. Volgens Mark mag social media niet ontbreken in het autobedrijf, omdat het je een gezicht geeft en je waardevolle data oplevert. En wat betreft schadeherstel: is de klant van nu nog wel geïnteresseerd in merkerkend schadeherstel? Mark, neem ons eens mee in jouw wereld…

Vakmannen

“Dank je, Paul. Leuk dat ik in deze podcast vanuit ‘mijn’ branche, autoschadeherstel, mijn visie op online mag geven. Je moet je voorstellen dat de schadebranche op dat gebied wat achterloopt ten opzichte van automotive algemeen. Schadebedrijven bieden een mooi product en er werken echte vakmannen, maar van oudsher is het zich verplaatsen in de consument niet hun sterkste punt. Opdrachten voor schadeherstel kwamen vooral vanuit verzekeraars en de bedrijven hadden weinig ervaring in het communiceren met consumenten. Maar de wereld verandert, de gestuurde schade neemt af van zestig procent een paar jaar geleden naar ongeveer de helft nu, en als je dan bedenkt dat de totale autoschademarkt in Nederland ongeveer een miljard omzet heeft per jaar, dan is er dus een markt van vijfhonderd miljoen te ontginnen.”

Beoordelingen

Met Fixico spelen we daar op in. Een interessant gegeven uit onze branche, waar ook andere bedrijven binnen de automotivebranche wat aan kunnen hebben, is dat de kwaliteit van het werk voor de gemiddelde consument moeilijk te beoordelen is. Als de auto na een schadereparatie weer glimt, is het al snel goed. Het heeft dus niet zoveel zin om de klant te vragen het werk op kwaliteit te beoordelen: veel tastbaarder is service. Als die goed is, dus snelle en gemakkelijke service waarbij de klant echt ontzorgd wordt, ook al gaat het om een klein deukje, dan is de kans groot dat de klant terugkomt. Fixico zorgt dus dat het voor de aangesloten bedrijven heel makkelijk is om de klant die service te laten beoordelen en dat werkt goed horen we van onze klanten. Mijn tip voor andere bedrijven binnen de branche is dus om de mogelijkheid tot het plaatsen van een review door klanten zo makkelijk mogelijk te maken.”

Mark, erg interessant om eens vanuit jouw invalshoek te horen hoe bedrijven in een specifieke tak van automotive ervoor zorgen zo transparant en effectief mogelijk met de klant in contact te komen. Op je website zijn uiteraard je contactgegevens te vinden voor wie meer wil weten. Hartelijk bedankt voor dit interessante gesprek.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Nieuweautokopen.nl, Marktplaats, Autodata Nederland, Tevreden.nltaGGleauto en UnameIT.

Nieuweautokopen.nl is het grootste en meest professionele online platform voor nieuwe auto’s van Nederland. Zowel de particuliere als de zakelijke autokoper kan er terecht voor een nieuwe auto van elk merk. Koop, lease of Private Lease, Nieuweautokopen.nl biedt het aan, inclusief aankoopondersteuning en merkgarantie.

Autodata Nederland levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

Ventavid: Kost het u moeite om de klant in de showroom te krijgen? Stopt u veel tijd en energie in het opvolgen van uw leads, krijgt u lastig contact met uw klant? Hoe zou het zijn als dit makkelijker gaat? u minder tijd kwijt bent met bellen en meer klanten aantrekt naar uw showroom? Door gebruik van een persoonlijke videoboodschap kunt u het vertrouwen van de klant winnen en op een onderscheidende manier de klant overtuigen. Resultaat: meer klanten naar uw showroom. Meer informatie op Ventavid.nl

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Tevreden.nl: Als uw klanten meer zijn dan alleen een rapportcijfer
De doorlopende klanttevredenheidsonderzoeken van autobedrijf.tevreden.nl helpen u exact te bepalen waar eventuele verbeterpunten liggen voor uw dienstverlening. U krijgt real-time inzicht in klantervaringen en weet precies wat klanten van u vinden. Deze reviews kunt u delen op uw eigen website, autobedrijf.tevreden.nl, Opiness.nl en de grotere occasions portals als Marktplaats en Autotrack. Heel belangrijk voor de online vindbaarheid en promotie van uw bedrijf! Enthousiaste klanten zijn dé weg naar het succes! Meer info via autobedrijf.tevreden.nl.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?