Pageimage
DCDW Podcast 131 door Paul

Elias Crum van Marketing Guys

Voor succesvolle online marketing moet je een fulltime specialist aannemen
Welkom allemaal bij deze podcast om de online automotive beter te maken. Deze week als gast Elias Crum van Marketing Guys. Elias, dankjewel voor je komst naar de studio hier in Ede. Zou jij onze luisteraars wat meer willen vertellen over jezelf en wat je doet?

Datagedreven
“Ik ben met Marketing Guys gestart in 2012. Wij zijn een online marketingbureau en richten ons met name op de datagedreven kant van marketing en leadgeneratie. We doen dat voor verschillende klanten uit verschillende branches. We ondersteunen de kampeer- en caravanbranche bijvoorbeeld online en op social media bij het populairder maken van kamperen. Met onze datagedreven aanpak kunnen we de verschillende doelgroepen effectief benaderen. We gebruiken verschillende datapunten om een leadscore van bezoekers te maken. Op een schaal van 100 punten spreken we bij een score van 75 punten en hoger van een warme lead. Op basis van hun zoek- en klikgedrag bieden we bezoekers onderwerpen aan die aansluiten bij hun interesses.”

Geotargeting
“98 procent van de Nederlanders heeft een smartphone. Het toestel weet waar je bent, wat jouw patronen zijn, enzovoorts. Een smartphone verzamelt gegevens over de gebruiker. Met geotargeting kan je deze data combineren om advertenties te laten zien die relevant zijn voor iemands locatie. Je kan iemand op de camping in Zuid-Frankrijk benaderen en later opnieuw benaderen zodra hij weer in Nederland is. Geotargeting en geofencing kan je ook in de autobranche toepassen. Je kan iemand bijvoorbeeld jouw advertentie laten zien zodra hij of zij een concurrerend autobedrijf bezoekt. Een ander voordeel van geotargeting is dat je de resultaten van de campagne goed in kaart kunt brengen. Je kan de effecten heel nauwkeurig meten.”

Specialist
“De autobranche geeft veel geld uit aan traditionele online marketing. Met geotargeting en geofencing kan je voor een paar duizend euro een opvallende campagne neerzetten. Bij grote dealers gaat er veel geld naar personeel en reclame in bladen, kranten en billboards, terwijl de meeste klanten eerst online kijken. Ik kan elk bedrijf helpen met een geocampagne of een Google Adwords-campagne, maar dat is vooral bedoeld als ondersteuning van de marketingstrategie. Bij autobedrijven wordt online marketing er vaak een beetje bij gedaan. Dat doet geen recht aan het belang van het onderwerp. Veel autobedrijven hebben geen online marketingstrategie en geen online marketeer. Wil je als bedrijf actueel en succesvol zijn met online marketing dan ben je daar al gauw 40 uur per week mee bezig. Als je het serieus aanpakt, is het een fulltime functie.”

Elias, dankjewel voor je komst alhier en dankjewel voor de leuke podcast om de online automotive beter te maken. Volgende week weer een nieuwe aflevering voor onze luisteraars. Ik hoor en zie jullie graag terug.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

MarktplaatsActivleaseUCCCalldrip en UnameIT

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

ActivLease is expert in elektrisch leasen. Wij werken samen met de beste leasemaatschappijen, banken en dealers om maatwerkoplossingen te bieden aan de mkb’er en zzp’er. Mobiliteit met scherpe leaseprijzen, hoge inkoopkortingen en een grote voorraad leaseauto’s die snel leverbaar zijn.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Calldrip is een rapid respons tool die de verkoper in staat stelt om direct, snel en effectief met je klanten in contact te komen! Vele importeurs zoals Hyundai, Opel en Toyota gebruiken Calldrip al succesvol.

UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used
Car Controller je tot de beste in je vak!

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?