Jeffrey Verhoek van Adcalls

Een beller is veel concreter. Dat is geen shopper, maar iemand die weet dat hij het product wil hebben en uitsluitend op zoek is naar antwoorden op zijn laatste vragen of het laatste stukje onzekerheid wil laten wegnemen.

Welkom bij de #DCDW Podcast van deze week met als gast Jeffrey Verhoek, oprichter en partner van het bureau AdCalls in Amsterdam waarmee wij samenwerken op het gebied van call tracking. Jeffrey, van harte welkom, wat wil je vandaag met ons bespreken in de podcast?

Feedback
“Dank je voor de uitnodiging, Paul. We gaan het natuurlijk over mijn bedrijf AdCalls en call tracking hebben, want dat is mijn specialisme. Wat leuk is om te weten is dat wij call tracking niet alleen in de autobranche inzetten, maar eigenlijk in alle branches waar veel getelefoneerd wordt. Bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen en andere bedrijven waar telefonisch contact is met klanten, zowel b-to-c als b-to-b. We zien toch dat de klant die belt vaak wat concreter is en beter weet wat hij wil, in tegenstelling tot de online klant die nog in de fase is van het vergelijken van offertes en zoeken naar de beste aanbieding. Zowel voor particuliere als zakelijke klanten geldt dat.

Maar nogmaals, het hangt ook van het type bedrijf af. Een glaszetter bijvoorbeeld die met spoed een ruit komt vervangen wordt altijd gebeld door zijn klant, want die kan niet wachten op een aanbieding via e-mail.
Call tracking is een mooi middel om het resultaat te meten van je marketingcampagnes. Het is heel gericht in te zetten om de bronnen waar je in geïnvesteerd hebt, bijvoorbeeld Adwords, de portals en je eigen website, te analyseren. Het is natuurlijk zonde om niet het maximale uit die investeringen te halen, dus daarom moet je weten wat het daadwerkelijk oplevert. Het terugluisteren en beoordelen van gesprekken achteraf, uniek voor automotive, gaat nog een stap verder. Met de feedback die je krijgt optimaliseer je de gehele salesfunnel als dealer.”

Dynamisch
“Stel even Paul: jij en ik komen op hetzelfde moment via Adwords op de website van een dealer terecht. Door middel van dynamische call tracking krijg jij dan een ander telefoonnummer te zien dan ik, waarbij het netnummer hetzelfde is. We zijn nieuwe klanten, want anders zouden we niet naar de website gaan om het telefoonnummer op te zoeken. En we hebben allebei een andere reis afgelegd: we zochten met verschillende zoekwoorden en bezochten andere websites om vooraf informatie te verzamelen. Alleen de uiteindelijke lead, het telefoontje, is ongeveer hetzelfde. In de oude situatie krijg je als dealer niets mee van die processen vooraf, het enige is dat je een telefonische lead krijgt waarvan je hoopt dat die op dat moment adequaat wordt opgevolgd. Maak je echter gebruik van call tracking met die unieke telefoonnummers, dan kunnen we nu wel alle data achter het telefoontje analyseren. Informatie die je alleen kunt verzamelen als je dynamische call tracking inzet.

En alleen dan kun je dus je marketinginspanningen die nodig waren om de klant te laten bellen analyseren.
In dat kader: waar dealers en autobedrijven echt nog een verbeterslag in kunnen maken, is de opvolging. Van leads natuurlijk, maar simpelweg ook van een klant die een proefrit gemaakt heeft. Ik ben nu zelf op zoek naar een nieuwe auto, heb laatst een proefrit gemaakt, en vervolgens niets meer gehoord. Dan kun je bellen wat je wil, maar zin heeft het niet meer.”
Jeffrey, heel hartelijk dank dat je onze luisteraars wat meer hebt willen vertellen over call tracking en alle voordelen die dat biedt. Graag tot een volgende keer en heel veel succes met AdCalls en alle mooie diensten die je aanbiedt.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

MarktplaatsAutodata Nederland,  Marble Digital Marketing SolutionsUnameIT en Bovemij.

Autodata Nederland levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Wij zijn Bovemij. Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp. Onze missie: onze klanten nóg succesvoller laten ondernemen.
Als onderdeel van BOVAG bestaan wij vóór en dóór de mobiliteitsbranche. Anders dan andere partijen vinden wij het dan ook belangrijk om de branche sterk te houden. Bovemij. Samen vooruit!

Marble Digital Marketing Solutions is hét online marketing bureau voor de autobranche. Wij bouwen data driven websites op een platform dat volledig is geoptimaliseerd voor gebruik binnen de autobranche. Door de verschillende koppelingen binnen het platform zijn wij in staat om een naadloze integratie van online naar offline te realiseren voor u en uw klanten. Een hogere conversie via uw eigen website? Voorzien van geavanceerde techniek en functionaliteiten? Altijd inzicht in uw online performance? Tegen een vaste fee per maand zonder hoge éénmalige investeringen? Dan bent u bij Marble Digital Marketing Solutions aan het juiste adres!