Pageimage
DCDW Podcast 106 door Paul

Jeroen Boeve – Rhino Events

Offline beleving, zoals een eigen VIP-evenement, blijft een effectieve manier om hot leads in de showroom uit te nodigen

Welkom bij de DCDW Podcast van deze week met als gast Jeroen Boeve. Hij is Business Development Manager voor Rhino Events in Nederland. Rhino Events organiseert klantevenementen voor autobedrijven. Jeroen, kan je de mensen die jou nog niet kennen wat meer vertellen over jezelf en jouw bedrijf?

Reageren is profiteren
“Allereerst bedankt voor de ontvangst Paul. Leuk om zelf een keer in de podcast te zitten! Ik ben Jeroen Boeve en ik ben verantwoordelijk voor de activiteiten van het Engelse bedrijf Rhino Events. Ik heb altijd wat met auto’s gehad. Na IVA Driebergen heb ik bij EmerparkAuto heb ik gewerkt in de sales, als vestigingsmanager en als manager marketing en kwaliteit. De afgelopen jaren is autoverkoop en alle processen er omheen sterk gedigitaliseerd. Als dealerbedrijf moet je daar op reageren om ervan te profiteren. Rhino Events verzorgt klantevenementen voor dealerbedrijven en hun klanten. Het VIP-event is ons meest bekende evenement.”

Beproefde teksten
“De gemiddelde doorlooptijd van een evenement is zes weken. In het pakket dat wij leveren, zit een direct mail- en e-mailcampagne met een doorverwijzing naar een persoonlijke landingpage op internet. We zorgen ervoor dat alle uitingen volledig voldoen aan de CI van het merk. We hebben beproefde, gepersonaliseerde teksten met diverse triggers waardoor klanten zichzelf aanmelden. Ook in deze digitale tijden vinden klanten het leuk om een persoonlijke brief met een uitnodiging te ontvangen. We volgen de brief een week later op met een e-mail in dezelfde stijl. Het voordeel voor het dealerbedrijf is dat klanten zichzelf aanmelden. Het is dus niet nodig om mensen na te bellen.”

80 afspraken in vier dagen
“De gemiddelde response rate op de uitnodigingen is 1,5%. Er zijn dealerbedrijven die 2 tot 2,5% halen omdat ze hun klantdata goed op orde hebben. Rondom het evenement verzorgen wij de communicatie, de landingpage en de aankleding bij de dealer. Iedereen binnen het dealerbedrijf krijgt duidelijke instructies over zijn of haar rol voor, tijdens en na het evenement. Onze insteek voor elk evenement is zoveel bezoeken omzetten in sales. Ons doel is concrete en serieus geïnteresseerde klanten uitnodigen. Omdat elke klant een eigen tijdslot krijgt van gemiddeld een uur tot anderhalf uur hebben de verkopers tijdens het evenement volle agenda’s. Een evenement duurt drie tot vier dagen. Gemiddeld zijn er 70 tot 80 afspraken met klanten waarvan 50 tot 60 procent een auto koopt.”

Goede processen = goede resultaten
“Marketing lijkt soms simpel: het bij elkaar brengen van koper en verkoper. Het succes hangt van een heleboel kleine factoren af, zoals hot leads naadloos laten aansluiten op de verkoper. We helpen dealers bij het selecteren van ‘kooprijpe’ klanten. We zien dat dealers elementen uit het proces halen die ze ook na het evenement blijven inzetten. Bijvoorbeeld werken op afspraak. Na een persoonlijke uitnodiging voor een VIP-evenement hebben klanten hoge verwachtingen als het gaat om sfeer en aankleding. Als alles klopt, ziet de klant het evenement het als een unieke kans, en koopt hij of zij een auto. Eigen loyale klanten benaderen levert de hoogste conversie en het grootste rendement op. Gekochte adressen zijn duurder en leveren een lagere conversie op. De kwaliteit van de database van de dealer is ontzettend belangrijk voor de effectiviteit. Daarnaast is het belangrijk dat alle processen goed op orde zijn. De kwaliteit van de database en de processen bepaalt de klantbeleving. Tegenwoordig is 80 procent van het salesproces digitaal. Offline beleving, in de vorm van een eigen VIP-evenement, blijft een effectieve manier om hot leads in de showroom uit te nodigen.”

“Dankjewel Jeroen voor jouw uitleg. Volgende week aflevering 107 met Alexander Prinssen, Director Automotive Global Sales bij eBay Motors. Luisteraars, tot volgende week!”

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

MarktplaatsAutodata Nederland,  Marble Digital Marketing SolutionsUnameIT en Bovemij.

Autodata Nederland levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

ActivLease is expert in elektrisch leasen. Wij werken samen met de beste leasemaatschappijen, banken en dealers om maatwerkoplossingen te bieden aan de mkb’er en zzp’er. Mobiliteit met scherpe leaseprijzen, hoge inkoopkortingen en een grote voorraad leaseauto’s die snel leverbaar zijn.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Wij zijn Bovemij. Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp. Onze missie: onze klanten nóg succesvoller laten ondernemen.
Als onderdeel van BOVAG bestaan wij vóór en dóór de mobiliteitsbranche. Anders dan andere partijen vinden wij het dan ook belangrijk om de branche sterk te houden. Bovemij. Samen vooruit!

Marble Digital Marketing Solutions is hét online marketing bureau voor de autobranche. Wij bouwen data driven websites op een platform dat volledig is geoptimaliseerd voor gebruik binnen de autobranche. Door de verschillende koppelingen binnen het platform zijn wij in staat om een naadloze integratie van online naar offline te realiseren voor u en uw klanten. Een hogere conversie via uw eigen website? Voorzien van geavanceerde techniek en functionaliteiten? Altijd inzicht in uw online performance? Tegen een vaste fee per maand zonder hoge éénmalige investeringen? Dan bent u bij Marble Digital Marketing Solutions aan het juiste adres!

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor tips en al wat mooi is in de wereld.

Niets missen van de online automotive?