Jessica Geluk van Geluk training en advies
Klanten luisteren pas echt naar een verkoper als ze hem vertrouwen
Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag te gast Jessica Geluk van Geluk training en advies. Jessica, wil je onze luisteraars meer vertellen over jezelf en over wat je doet?
Menselijk contact
“Ik ben gespecialiseerd in de onderwerpen verkoop en gastheerschap. In veel bedrijven wordt dat los van elkaar getraind. Voor mij kan het een niet zonder het ander. Ik werk in verschillende branches, waaronder de mobiliteitsbranche, en ik denk mee hoe bedrijven opleidingen kunnen koppelen aan hun bedrijfsprocessen. Verkopen is een vak dat je kunt leren. Verkopen draait in iedere branche om menselijk contact. Als een verkoper geloofwaardig is, en de klant vertrouwt je, dan pas luistert de klant naar wat je vertelt. Bij autoverkopers en aftersalesmensen begint passie voor het vak vaak bij het product. Een positief gesprek met een klant is de beste motivatie om beter te worden in klantcontacten.”
Enthousiasme
“Hoe persoonlijker en echter het contact tussen klant en medewerker is, hoe bewuster de klant aanwezig is in het gesprek. Het helpt als verkopers de techniek van een verkoopgesprek snappen. Het gaat om het eerste enthousiaste moment, zoals een klant bedanken voor het contact en direct en positief reageren op een aanvraag van een klant. Daarom combineer ik gastheerschap en verkoop in mijn trainingen. Het gaat erom dat een verkoper de juiste mindset heeft. Een verkoper die trots is op het bedrijf en op zichzelf, en die gelooft in de producten, straalt automatisch enthousiasme uit. Dat enthousiasme helpt om klanten op een positieve manier te benaderen.”
Effectief trainen
“Ik geloof in korte en on-topic trainingen. Alle onderwerpen combineren in één training is meestal niet effectief. In stappen trainen werkt beter. In de autobranche wordt vaak ad hoc getraind. Ook wordt in trainingen regelmatig de maximale oplossing voor een probleem gezocht. Een trainingstraject is effectiever als je vooraf nadenkt wat de uitkomst moet zijn. Wat goed werkt, is trainingen koppelen aan de kennis en de ervaring die er al binnen de organisatie aanwezig is. Als je het zelf kan doen, moet je het zelf leren, en niet afhankelijk zijn van trainers. Daar ligt ook een rol voor leidinggevenden. Na een training bepalen leidinggevenden voor een groot deel of medewerkers de ruimte krijgen om hun werk beter te doen.”
Jessica, dankjewel voor jouw komst naar onze studio. Volgende week weer een nieuwe gast in onze podcast om de online automotive beter te maken.
Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:
Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip en Findio
Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.
Waarom kiezen voor Calldrip?
Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.
Waarom kiezen voor UCC?
UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!
Waarom samenwerken met Findio voor auto?
Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.
Waarom kiezen voor Live Person Automotive?
#DCDW is de trotse reseller van Live Person Automotive geworden in de Benelux. Velen zullen het zelf al wel hebben gemerkt: de traditionele online leads worden minder en online bezoekers zoeken op een andere manier contact. Bijvoorbeeld via Whatsapp, SMS, Facebook Messenger of Apple Business Chat.