Julian Natte van carZONA

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze nieuwe podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag doen we dat met Julian Natte van carZona. Julian, wil je jezelf voorstellen aan de mensen die jou nog niet kennen?

Warme leads

“Direct na mijn studie ben ik begonnen met ondernemen. Vanuit het werken met CMS-systemen heb ik mijzelf gespecialiseerd in leadopvolging via social media. Met social media kan je één-op-één communiceren met de massa. Met HireSlim verbinden we warme leads via social media met bedrijven. Voordat je social media inzet voor jouw autobedrijf, moet je eerst jouw doel bepalen. Wil je auto’s verkopen, auto’s inkopen of de werkplaats vullen? Wij genereren aandacht bij de doelgroep. Bijvoorbeeld voor een specifieke auto, voor alle auto’s of voor aftersales. Vervolgens prikkelen wij potentiële klanten op social media om hun gegevens te delen.”

Soepele overdracht

“Onze chatagents beantwoorden vragen van klanten en maken vervolgens afspraken namens het autobedrijf. De afspraken plannen we rechtstreeks in de agenda van de verkoper in. We zorgen ook voor een soepele overdracht van het eerste online contact naar het persoonlijke contact met de verkoper. We sturen klanten voor de afspraak een reminder en een korte persoonlijke voorstelvideo van de verkoper. Zo komen klanten met een positief gevoel binnen bij het autobedrijf. De afspraak volgen we achteraf digitaal op. Hoe vaker je opvolgt, hoe groter de kans dat de klant koopt, zien we in de praktijk.”

Dynamisch

“Bij veel verkopers leeft het beeld: is het een lead via social media, laat maar, die zijn niet aan kopen toe. Dat is achterhaald. Leads via socials zijn serieuze leads. Op dit moment komen de beste leads bij ons binnen via Facebook. Dat heeft deels met de doelgroep te maken. Oudere klanten kopen op dit moment gemakkelijker een andere auto dan jongere klanten. Maar ook jongeren reageren positief op een dialoog via social media. Als autobedrijf moet je aanwezig zijn op de plekken waar jouw klanten komen. Social media zijn dynamisch. Nu zijn Facebook en Instagram populair, volgend jaar kan dat helemaal anders zijn. Je moet er bovenop zitten. Wij kunnen het autobedrijf daarbij adviseren en ondersteunen.”

Julian, dankjewel voor je komst en voor jouw bijdrage om de online automotive beter te maken. Luisteraars, volgende week weer een nieuwe podcast met een nieuwe gast.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Marktplaats, 2dehands.be, UCCCalldrip en Findio

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Waarom kiezen voor Calldrip?

Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.

Waarom kiezen voor UCC?

UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

Waarom samenwerken met Findio voor auto?

Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.

Waarom kiezen voor Spincar?

Auto kopen anno 2020? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder.