Pageimage
DCDW Podcast 203 door Paul

Marc van Eijl van AutoChat

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter maken. Vandaag doen we dat met onze gast Marc van Eijl Country Manager van AutoChat Nederland. Marc, voor de mensen die jou nog niet kennen, wie ben je, wat doe je en wat drijft jou op dit moment?

Coachen retailbedrijven

Ik ben Marc van Eijl, ik zit al 30 jaar in de automotive. Zowel op het niveau van wholesale en retail. Eigenlijk heb ik mij recent met alles rondom de verkoop van gebruikte auto’s beziggehouden. Met name het coachen van grote outlets in Polen en Griekenland is wat ik de laatste jaren voornamelijk heb gedaan. In deze landen moest de transitie gemaakt worden naar echte professionele retailbedrijven, de volumes moesten boven water komen, de transactieresultaten moesten boven water komen en dat is in beide landen wonderbaarlijk goed gelukt. Hierbij was het belangrijk dat je echt weet wat er speelt in de automotive, dat de juiste keuzes worden gemaakt en je deze keuzes ook echt consequent doorvoert. Dus het begint al met het verduidelijken van de missie, de manier waarop je de verkoop inhoud wil geven en vervolgens alle neuzen de juiste richting op krijgen. Dan kun je heel veel bereiken. 

Ontzorgen bij ANWB

Bij de ANWB heb ik gekeken naar wat de touchpoints in de klantreis zijn. Zodat wij als ANWB een rol kunnen spelen om de consument, dus de rijder van de auto, kunnen ontzorgen. Daar heb ik een plan en strategie voor gemaakt. Dit was een interessante kwestie omdat de consument de aanschaf van een gebruikte auto als zeer risicovol ervaart. Zo vindt een gemiddelde consument die naar een autodealer gaat om naar een gebruikte auto te kijken dat risicovoller dan dat hij/zij een keertje naar de tandarts gaat. Dat zegt natuurlijk een hele hoop. Vandaar dat die strategie en dat plan voor het ontzorgen van die consument zo belangrijk is/was. 

AutoChat

Marc werkt momenteel voor AutoChat. Autochat Nederland zet voor de online automotive een hele belangrijke stap. Wij zorgen dat het klantencontact écht professioneel wordt. Dit doen we door de klant de mogelijkheid te geven om 24/7 het autobedrijf te kunnen benaderen met vragen of verzoeken en hij/zij hierbij per direct antwoord krijgt. Dit is zo belangrijk omdat klanten zich meer en meer online oriënteren. De intelligentie zit zo in het systeem ingebakken dat de klant de juiste antwoorden krijgt en de juiste afspraak wordt gemaakt. Dit komt door machinelearning. Dit wil zeggen dat het bot leert van alle vragen en zichzelf daarin steeds verder ontwikkelt. Om in te spelen op bepaalde vragen en tone-of-voice hebben we verschillende assistenten die op iedere autoconsument kunnen worden afgestemd. Hieruit kan het autobedrijf vervolgens kiezen. 

Marc, dankjewel voor jouw verhaal en jouw komst in de studio. Volgende week weer een nieuwe aflevering met een nieuwe gast met onze missie om de online automotive beter te maken.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Marktplaats, 2dehands.be, UCCCalldrip en Findio

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Waarom kiezen voor Calldrip?

Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.

Waarom kiezen voor UCC?

UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

Waarom samenwerken met Findio voor auto?

Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.

Waarom kiezen voor Spincar?

Auto kopen anno 2020? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder.

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?