Ruud Prins van Spincar

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag doen we dat met Ruud Prins van Spincar die we ook van zijn verleden bij Autoscout24 en See It Now kennen. Ruud ontzettend leuk dat je er bent, kun je onze luisteraars wat meer vertellen over wie je bent, wat je doet en wat je beweegt om de online automotive beter te maken?

Carrière

Mijn naam is Ruud Prins, 47 jaar oud en ik houd mij sinds 2011 actief bezig met het beter maken van de online automotive. Dit heb ik vanaf 2011 voornamelijk gedaan op het gebied van videocommunicatie. Als eerst was dit in de benelux dat was een zeer groot succes geworden waardoor ik er veel autobedrijven mee heb kunnen enthousiasmeren op het gebied van sales en aftersales. Nu ben ik sinds zes maanden actief voor Spincar, een Amerikaans product dat ik naar de benelux heb gehaald. Voordat ik mij bezighield met videocommunicatie en Spincar werkte ik bij Autoscout24. Dat was rond het jaar 2000 toen het nog onder de vlag van het RDC viel. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ik in die tijd bezig was met het aanpassen van de welkomspagina. Dat was toen een hele belangrijke pagina omdat mensen daar moesten doorklikken om vervolgens bij de zoekmachine te komen. Uiteindelijk heb ik daar zo’n 10 jaar gewerkt. Daar heb ik toen de stap van Auto Online BV naar Autoscout24 meegemaakt en in die tijd heb ik heel veel bedrijven moeten helpen omdat de technische ontwikkeling in die tijd heel snel ging. Zo ging je van één naar vier naar acht en vervolgens naar zestien foto’s en daar moet je je klanten wel bij meenemen zodat je de kwaliteit op dat platform kunt garanderen. 

Spincar

Spincar is in de basis een oplossing om je fotoproces te stroomlijnen. Om dat te realiseren gebruiken we een app. De app zorgt ervoor dat je in drie eenvoudige stappen de auto kan vastleggen. Zo begin je met een walkaround, oftewel het exterieur. Dan heb je close-ups en je interieur. Je hoort het misschien al aan mijn woordkeuze. Ik gebruik het woord “walkaround” want wat is het eindresultaat van het product? Het eindresultaat van het product is een 360 weergave van het voertuig exterieur, een panorama weergave van het interieur en beide zijn gecombineerd met hotspots. Dan zul je misschien denken dat het misschien toch nog wat lastig is. Dat is gelukkig niet het geval. De app is zo gemaakt dat we iedere klant kunnen bedienen. Dat houdt in dat als een dealer in het bezit is van een turntable, oftewel een rotatie plateau waarop het voertuig staat, je de mogelijkheid hebt om die video te maken richting dat plateau. Een andere mogelijkheid is dat je zelf een beweging maakt om dat voertuig heen, de zogenaamde walkaround. Dit laatste kan bestaan uit een serie foto’s waarin je ook nog zelf kunt bepalen hoeveel foto’s je maakt. Hoe meer foto’s je maakt, hoe vloeiender de spin er uiteindelijk uit komt te zien. Dit volstaat inmiddels al met 16 foto’s. 

Online weergave van je aanbod

Het basisbeginsel hiervan is eigenlijk simpel. De aandacht die jij als autobedrijf besteedt aan de fotografie en de presentatie van de auto, zegt zo ontzettend veel over jezelf. Het zegt ontzettend veel over dat jij ziet wat het belang is voor jouw klant om een duidelijk beeld van die auto te krijgen. Dus sowieso, aandacht maakt alles mooier. Dit kan met Spincar op een eenvoudige manier. Ik denk dat je hiermee een beter resultaat krijgt dan als je het met de software van een fotostudio doet. Want uiteindelijk zou die software ook een soort downloadfunctie of een integratie moeten hebben. Nu hebben we al een bedrijf genaamd Wiefferink.com die er heel actief mee is. Die doen het nu op een locatie waar ze geen draaiplateau hebben. Dat is een heel goed voorbeeld van wat we onze klanten kunnen bieden, dus neem daar gerust een kijkje op de site. 

Dankjewel voor je bijdrage en dankjewel om hier te komen. Volgende week uiteraard weer een nieuwe gast, nieuwe aflevering en dezelfde missie: de online automotive beter te maken. Dankjewel en tot volgende week!

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Marktplaats, 2dehands.be, UCCCalldrip, CARMEN BDC en Findio

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Waarom kiezen voor Calldrip?

Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.

Waarom kiezen voor UCC?

UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

Waarom samenwerken met Findio voor auto?

Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.

Waarom kiezen voor Spincar?

Auto kopen anno 2020? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder.