Wouter Koenderink van Autosoft

Op dit moment is de eigen website de beste plek voor conversie

Welkom allemaal bij onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag een van onze partners: Wouter Koenderink van Autosoft. Wouter, wat fijn dat je hier bent. Wil je jezelf voorstellen en vertellen wat je doet?

Ster
“Twintig jaar geleden heb ik Autosoft opgericht. Autosoft is gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van websites. Andere pijlers zijn ons occasionmanagementsysteem Autocommerce en onze autoconfigurator. Omdat de markt snel verandert, groeit de behoefte aan informatie. Wij ondersteunen onze klanten ook op het gebied van social media, zoekmachinemarketing en Google Adwords. Een mooie presentatie van auto’s is tegenwoordig enorm belangrijk. De auto moet de ster van de advertentie zijn. Met ons nieuwe product Auto360 kan je een auto optimaal presenteren. Het is een soort Street View van de auto. Onze software bewerkt de foto’s en de video’s automatisch tot optimale kwaliteit.”

Onafhankelijk
“Auto360 werkt apparaatonafhankelijk. Je kan foto’s en video’s van een smartphone bewerken, maar ook van een professionele spiegelreflexcamera. Een eigen website blijft belangrijk voor de uitstraling van jouw bedrijf. Op die plek kan je jouw bedrijf en voorraad presenteren zoals jij dat zelf wilt. Je bent onafhankelijk van de beperkingen van andere platforms. Als klanten dat willen, kunnen we ook hun Google MyBusiness-pagina bijhouden en updaten. Een beperking van MyBusiness is dat je niet direct occasionlijsten kan uploaden. Bij Facebook kan dat wel. Daar kan je de xml-feed van jouw voorraad koppelen aan de shopping-pagina.”

Successen
“Op dit moment werkt het nog steeds het beste om op jouw eigen website te converteren. We zien wel dat sommige klanten extreme successen boeken met het advertentieprogramma van Facebook. Puur omdat bijna niemand dat gebruikt. Je kan heel exact rondom jouw eigen gebied bij de gewenste doelgroep adverteren. De acceptatie om met digitale hulpmiddelen te communiceren, is de afgelopen maanden snel gestegen. Met videocommunicatie kan je als verkoper potentiële klanten meteen de auto van dichtbij laten zien. Daarom hebben we alle bekende online communicatiesystemen geïntegreerd in Autocommerce. Dat is laagdrempelig: je biedt klanten als autobedrijf de keuze via welk kanaal ze contact willen leggen.”

Wouter, dankjewel voor jouw komst naar de studio en voor jouw partnerschap. Volgende week weer een nieuwe gast in onze podcast!

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Marktplaats, 2dehands.be, UCCCalldrip en Findio

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Waarom kiezen voor Calldrip?
Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.

Waarom kiezen voor UCC?
UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

Waarom samenwerken met Findio voor auto?
Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.

Waarom kiezen voor Spincar?
Auto kopen anno 2020? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder.