Pageimage
DCDW Podcast 155 door Paul

Wouter van Kuilenburg

Je moet als autobedrijf niet blijven hangen in het ouderwetse retailmodel.

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast om de online automotive beter te maken. Deze week zijn wij te gast bij het autobedrijf van Wouter van Kuilenburg in Utrecht. Kun je onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet?

Veranderend businessmodel
“Ik ben Wouter van Kuilenburg en ik heb een universeel Bosch Car Service autobedrijf in Utrecht. Dit jaar bestaan we 42 jaar. Het universeel autobedrijf zal altijd toekomst blijven houden. Wel staan we aan de vooravond van grote uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van kennis en kunde, het aantrekken en vasthouden van goede technici, data en ook het businessmodel an sich. Het spontane showroombezoek daalt. Ik blijf geloven in de combinatie van sales en aftersales. Het contact met de klant en het vertrouwen van de klant bepaalt de relatie met het autobedrijf.”

Schouders eronder
“Als autobedrijf moet je je afvragen wat de klant wil. De markt verandert, de klant verandert, de vraag verschuift. Je moet besluiten welke kant je op gaat en hoe je dat met je team gaat doen. Vervolgens is het: mouwen opstropen, schouders eronder en de beuk erin. Een autobedrijf is een basisproduct. Als je klanten daarnaast goed advies geeft, komen ze terug. Zo bind je ze. Ook voor het universele autobedrijf is online belangrijk. Bosch lanceert dit jaar een nieuwe website en onze verwachtingen zijn hooggespannen. Occasions adverteren we op verschillende platforms, van Autotrack en Viabovag tot Marktplaats. De meeste respons komt binnen via Marktplaats en onze eigen site.”

Humor
“Als het om leads gaat, heb ik liever een beller. Je hoort een stem en je hebt een klik, of niet natuurlijk. Via de mail komt veel onzin binnen, maar ook een mail is een teken van interesse. Je moet op alle leads reageren en er de humor van inzien. Het gaat om het einddoel: auto verkocht, geld in de knip en rijden met die hap. Ik merk dat het verkoopproces verandert. De generatie van mijn kinderen wil geen ingewikkeld gedoe als ze hun auto ophalen. Die willen snel met de auto weg, de telefoon koppelen, betalen met een Tikkie en rijden. Daar moet je in meegaan. Je moet als autobedrijf niet blijven hangen in het ouderwetse model.”

Wouter, ontzettend bedankt voor het gesprek. Volgende week weer een nieuwe aflevering van de podcast met als doel om de online automotive beter te maken.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Marktplaats, 2dehands.be, UCCCalldrip en Findio

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Waarom kiezen voor Calldrip?
Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.

Waarom kiezen voor UCC?
UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

Waarom samenwerken met Findio voor auto?
Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.

Waarom kiezen voor Live Person Automotive?
#DCDW is de trotse reseller van Live Person Automotive geworden in de Benelux.  Velen zullen het zelf al wel hebben gemerkt: de traditionele online leads worden minder en online bezoekers zoeken op een andere manier contact. Bijvoorbeeld via Whatsapp, SMS, Facebook Messenger of Apple Business Chat.

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?