Stefanie meenink

“Mijn werk is zeer divers. Juist dat maakt het zo leuk!

image

Even voorstellen: Stefanie Meenink

Stefanie Meenink is accountmanager bij #DCDW en personal assistant van Paul de Vries. Voor klanten van de merken Lexus en Toyota is zij een bekende telefoonstem. Voor het #DCDW Callcenter is Stefanie verantwoordelijk voor het opstellen en controleren van de protocollen. Ook de marketing en de website van #DCDW vallen binnen haar taakgebied. “Mijn werk is zeer divers. Juist dat maakt het zo leuk”, zegt ze daar over.

Werken voor #DCDW vindt Stefanie afwisselend en uitdagend. “Het is een jong bedrijf. Alles binnen #DCDW is gericht op de digitalisering van de autowereld. Dat vind ik een interessant vakgebied, want online heeft de toekomst.” #DCDW is in korte tijd snel gegroeid. De band binnen het team is hecht, merkt Stefanie. “Iedereen is enthousiast. We zoeken met elkaar continu naar manieren om alles steeds net weer iets beter te doen.”

Klanten komen minder vaak bij het autobedrijf voor onderhoud en de aankoop van een andere auto, constateert Stefanie. “De traditionele showroom verandert. Een steeds groter deel van het klantcontact loopt via internet. In mijn vorige baan als marketingmanager bij een autobedrijf zag ik de veranderingen. Bedrijven moeten zich verdiepen in hun digitale toekomst. Veel bedrijven zien het wel, maar hebben niet door hoe snel de online ontwikkelingen gaan.”

Reactiesnelheid is cruciaal!

Een van de cruciale online succesfactoren voor autobedrijven is reactiesnelheid. “De snelheid waarmee je een lead opvolgt, wordt steeds belangrijker. De klant terugbellen na een dag of twee kan echt niet meer. Terugbellen doe je dezelfde dag, en nog liever binnen een uur. #DCDW doet het zelfs binnen twee minuten. Op dat moment is de klant in gedachten nog volop met de auto bezig. Een uur later loopt iemand misschien wel in de supermarkt. Met snel reageren maak je als bedrijf het verschil.”

Vroeger had Stefanie weinig met auto’s. Ze zag het vooral als gereedschap. “Toen ik bij een autobedrijf aan het werk ging, is mijn interesse gegroeid. De branche vind ik ook erg interessant. Het is een boeiende wereld. Er verandert veel.” Als vrouw werken in een omgeving met veel mannen is voor haar niets nieuws. “Ik ben er van huis uit aan gewend”, lacht ze. “De autobranche blijft een mannenbolwerk, en daar gedij ik goed in.”

Naast haar baan bij #DCDW beschouwt Stefanie haar gezinsleven als een tweede baan, thuis met haar partner en vier kinderen. Als ze niet aan het werk is, besteedt ze graag tijd aan sporten en het bespelen van haar akoestische gitaar. “Mijn broer speelde in een band. De liefde voor muziek is bij mij met de paplepel ingegoten. Het is een hobby waar ik veel van mijzelf in kwijt kan.”

Neem contact op met Stefanie

image

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?