Wist je dat de telefonische lead de meest mishandelde lead van allemaal is? Heb je enig idee hoeveel verkoopkansen er via dit kanaal binnenkomen? Onderzoek in 2020 van Google Think Auto liet zien dat maar liefst 37 procent van de kopende klanten eerst contact zocht met de verkopende partij via de telefoon...

Voor #DCDW is dat geen nieuws: al in de tijd van Nieuweautokopen.nl (2013) werd succesvol samengewerkt met partner Adcalls om telefonische leads inzichtelijk te maken. Sindsdien is #DCDW partner en reseller van de services van Adcalls en Call Tracking.

Call Tracking

Het is niet moeilijk duizenden euro's uit te geven aan Google Ads. Alle online leads worden dan gemeten, maar wie van de vele bezoekers op de website de telefoon pakt, vertelt Google je niet. Terwijl dat juist is wat je wilt weten! Gelukkig is er Dynamische Call Tracking van Adcalls. Elke bezoeker op je website krijgt dan een ander, uniek telefoonnummer te zien, waardoor je direct kunt zien welke campagne de meeste bellers heeft opgeleverd. Meten is weten, en de basis voor succes.

Uiteraard kun je ook vaste Call Track-nummers gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer je een DM-campagne inzet of om het effect van advertenties op portals zoals Marktplaats te onderzoeken.

Graag komt #DCDW met je in contact om je alle voordelen van Call Tracking uit te leggen. #DCDW levert maatwerk, dus ook voor jouw bedrijf is er een oplossing.

Meer weten over Call Tracking?

Meer informatie

Call Track Manager

Na Call Tracking kun je nog een stap verder gaan. Een logische stap, want je wilt natuurlijk wel weten wat er met deze telefoongesprekken is gebeurd. #DCDW biedt hiervoor sinds 2015 Adcalls aan. Er is een exclusief dashboard ontwikkeld waarmee volledig AVG-proof gesprekken tussen verkopers en leads worden opgenomen. Deze gesprekken worden vervolgens door eigen Carmen Quality Managers geanalyseerd en beoordeeld.

Want stel: je gesprekkenlijst laat zien dat er een gesprek van twee minuten via Marktplaats is binnengekomen. Leuk, maar dat geeft je als dealer geen zekerheid of dit een echt gesprek is geweest, of dat de klant twee minuten in de wacht heeft gestaan en heeft opgehangen. En als er contact is geweest, wat is er dan besproken? Kreeg de klant antwoord op zijn vragen, is er een afspraak gemaakt, of ging het heel ergens anders over?

Uiteindelijk wil je als marketeer, als salesmanager, maar zeker als eigenaar van een autobedrijf weten welke campagnes echt resulteren in afspraken die de grootste kans hebben op een sale. De Call Track Manager geeft je dit inzicht. Nieuwsgierig? Vraag hieronder direct een demo aan.

Meer weten over (omgaan met) telefonische leads?

Wil je meer weten over het beter omgaan met telefonische leads of wil je meer informatie over onderzoeken van #DCDW naar telefonische leads? #DCDW heeft daarover diverse artikelen en e-books geschreven:

Ik heb een vraag over Call Tracking

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.