Calldrip

In de wereld van nu is een snelle opvolging van online leads essentieel. Consumenten nemen zelden een telefoongesprek aan van een nummer dat ze niet herkennen. De beste manier om succesvol te zijn is om direct nadat de online aanvraag is gedaan, te bellen. Op dat moment is de interesse van de klant maximaal. Dan moet je profiteren.

Het reageren op online leads moet dus binnen de cruciale eerste vijf minuten na de aanvraag gebeuren. Dan heb je als verkoper de meeste kans op een succesvol gesprek via de telefoon, met als doel om een afspraak te maken. Calldrip verzorgt dit voor je. Hoe? Lees nog even verder.

Eigenlijk is het niet heel ingewikkeld. Calldrip heeft een aantal slimme interfaces met de leidende Lead Management Systemen in Nederland en België zoals LEF, Websolve en Automanager. Daardoor is Calldrip in staat om realtime alle online leads te ontvangen en te analyseren. Heeft de lead een telefoonnummer ingevuld? Dan zorgt Calldrip ervoor dat de desbetreffende verkoper direct wordt gebeld. Zodra de verkoper aan de lijn is en het gesprek accepteert, legt Calldrip verbinding met de klant die de aanvraag heeft gedaan. Binnen 60 seconden is er een telefoongesprek tussen verkoper en lead gerealiseerd!

Inmiddels hebben al meer dan 500 dealers en autobedrijven in Nederland, België en Duitsland Calldrip omarmd en worden er dagelijks duizenden telefoongesprekken tot stand gebracht.

Inbound leads

Binnen de Calldrip-methode is het mogelijk om naast het eenvoudig inzichtelijk maken van de online leads, ook die andere lead te laten zien: de telefonische lead. Veel consumenten die zich online oriënteren vullen geen formulier in, maar bellen direct op via een Click to Call-button. Ook dit zijn leads die je graag overzichtelijk en controleerbaar in je overzicht wilt zien zodat je het maximale uit je marketingkansen kunt halen.

Meer weten over Calldrip?

Meer informatie

Scoring en Coaching

Calldrip maakt het mogelijk om alle telefoongesprekken op te nemen. Dat zijn zowel gesprekken die via de telefonische, statische Call-Tracking (LINK NAAR ARTIKEL) binnenkomen, alsmede via de online leads. Deze gesprekken worden beoordeeld door de Carmen Quality Managers op een aantal KPI’s zoals:

  • Is het daadwerkelijk een gesprek tussen twee mensen, of alleen een voicemail of een keuzemenu?
  • Welke verkoper heeft het gesprek gevoerd?
  • Heeft het gesprek in de beleving van de klant de wow-factor?
  • Is er een concrete afspraak gemaakt?

Als je deze informatie hebt, dan kun je daarmee je verkoopmedewerkers helpen om beter te worden in de online leadopvolging. Gesprekken die niet leiden tot een afspraak, kunnen door middel van audiocoaching worden geanalyseerd. De verkoper die het gesprek voerde, kan heel doeltreffend worden geholpen. Coaching door de #DCDW/Calldrip-methodiek is een niet-confronterende wijze van het beter maken van verkopers.

Meer weten over scoring en coaching services

Meer weten over Calldrip?

Ben je zelf nieuwsgierig wat Calldrip voor je bedrijf kan betekenen, laat het weten. #DCDW zal dan een demo voor je verzorgen. Wil je een businesscase zien van een importeur in Nederland die met meer dan tachtig dealers succesvol Calldrip heeft geïmplementeerd en daardoor zijn leadconversie met veertig procent opkrikte? Klik dan hier

#DCDW is de officiële reseller en partner van Calldrip ™ voor de gehele EU. #DCDW handelt ook onder Calldrip.eu

Kijk dan naar deze e-books, blogs en whitepapers

Ik heb een vraag over Calldrip

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.