Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Marktplaats: Hoe om te gaan met telefonische leads? (deel 2)
15 oktober 2020

Marktplaats: Hoe om te gaan met telefonische leads? (deel 2)

Kan ik proefrijden? Potentiële leads bellen via Marktplaats het autobedrijf. In deze serie van voorbeeldgesprekken in de automotive hebben we een tweede belletje dat via Marktplaats binnenkomt. De klant die belt, veelal echt geïnteresseerd in de auto, vraagt vaak of de auto nog beschikbaar is en of hij kan proefrijden. In dit waargebeurde gesprek, nagespeeld […]

Lees verder
Marktplaats: Hoe om te gaan met een belletje? (deel 1)
13 oktober 2020

Marktplaats: Hoe om te gaan met een belletje? (deel 1)

Het inkomende belletje via Marktplaats Ik vertel uiteraard niets nieuws als ik zeg dat een inkomend belletje via Marktplaats de beste lead van allemaal is. Dat geldt eigenlijk ook voor belletjes die via de autoportalen (AutoTrack, AutoScout, Viabovag) bij autobedrijven en dealers binnenkomen. De klant die anno nu belt, zit dieper in de salesfunnel, zoekt […]

Lees verder
Slechte gewoontes in goede tijden
12 oktober 2020

Slechte gewoontes in goede tijden

Slechte gewoontes in goede tijden Je hebt het vast weleens gehoord: een schipper die alleen met de wind meevaart, wordt een minder goede schipper, dan diegene die ook met tegenwind, of zelfs met storm, op koers blijft. In onze branche is dat niet anders. Met corona is voor veel automotive ondernemers een tijdperk aangebroken dat […]

Lees verder
Automotive Attribution and Analytics Summit nu ook in Nederland!
8 oktober 2020

Automotive Attribution and Analytics Summit nu ook in Nederland!

Automotive Attribution and Analytics Summit op 16, 17 en 18 november met Nederlandse inbreng! Brian Pasch organiseert op 16, 17 en 18 november de Automotive Attribution and Analytics Summit! Normaliter is dit een event wat in November in het mooie Breakers Hotel in Palm Beach wordt georganiseerd. Echter is dit jaar alles anders en is […]

Lees verder
Leadopvolging: Wil je liever een lead of een dialoog?
2 september 2020

Leadopvolging: Wil je liever een lead of een dialoog?

Focus je op de lead of op de dialoog?   Mijn bestaansrecht heb ik te danken aan online leads. Wat mij betreft kunnen het er niet genoeg zijn! Daarnaast is een dialoog ook belangrijk. Maar hoe meer online leads er zijn, des te meer ik kan doen in mijn bedrijf. Of het nu om een […]

Lees verder
Ben je onder de indruk van je eigen succes?
20 augustus 2020

Ben je onder de indruk van je eigen succes?

Corona geeft een vals gevoel van succes Het is fijn dat veel autobedrijven op dit moment succesvol zijn met gebruikte auto’s. Dat is goed voor iedereen. Het mag je alleen geen vals gevoel van succes geven. Dat vraagt om uitleg! Ik spreek momenteel veel autoverkopers die tevreden zijn met de aantallen die ze doen. Velen […]

Lees verder
Een lead is eigenlijk een vraag niet beantwoord!
30 juli 2020

Een lead is eigenlijk een vraag niet beantwoord!

Vraag: Is het krijgen van leads wel de bedoeling? Leads zijn eigenlijk een startpunt van een dialoog. Althans dat zeg ik al jaren tegen iedereen die het maar wil horen. Maar is dat wel zo? Wil je wel leads? Als ik het aan de verkopers vraag, willen ze liever geen leads. Ze willen orders in […]

Lees verder
WhatsApp, Zoom of Facetime zijn niet de oplossingen!
24 juli 2020

WhatsApp, Zoom of Facetime zijn niet de oplossingen!

Facetime en Zoom Veel dealers en autobedrijven laten deze weken op LinkedIn weten dat ze ook via WhatsApp bereikbaar zijn, zoals ze ook videobellen, Facetime, Google Meets, Zoom of Microsoft Teams aanbieden om contact te leggen. Die flexibele manier van bereikbaar zijn, komt met een sneltreinvaart op ons af. Prima, we zijn aanbeland in 2020. […]

Lees verder
Regel 6: Wees bereikbaar
15 juli 2020

Regel 6: Wees bereikbaar

Hoe simpel kan het zijn? Wees bereikbaar! Soms kun je een open deur intrappen zonder dat iemand ervan opkijkt. Dat is ook een beetje hoe het is met regel 6: wees bereikbaar! Als we kijken naar de twee soorten online leads, dan zie je direct dat het daar misgaat. Eerst kijken we naar de telefonische […]

Lees verder
Regel 5: Stuur op een (vervolg)afspraak en bevestig die afspraak
12 juli 2020

Regel 5: Stuur op een (vervolg)afspraak en bevestig die afspraak

Stuur aan op een (vervolg)afspraak en bevestig de afspraak Leadopvolging bestaat uit een aantal stappen. De eerste is het ontvangen van de lead oftewel de kans. Daarna zoek je een kwalitatieve dialoog. Heb je die eenmaal dan stuur je op een afspraak. Dit kan een showroomafspraak zijn, of een proefrit aan huis, of een vervolgafspraak. […]

Lees verder
VorigeVolgende