Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Het is altijd de volgorde: Dialoog, afspraak en sale! Ik vraag autoverkopers vaak wat hun doel is als het gaat om leadopvolging. Wil je een dialoog opstarten, zoek je informatie over de inruilauto of wil je zo snel mogelijk de kans, de lead ‘afvinken’ omdat toch niemand kijkt? De “sale” van de marketeer! Kijk je […]
Weten wie er belt via Marktplaats? Afgelopen week heeft Marktplaats een update doorgevoerd voor telefonische leads. Om het belang van de telefonische lead duidelijk te maken: die lead ontvangt iedere verkoper liever dan bijvoorbeeld een online berichtje of een bieding per mail. Iemand die belt via Marktplaats, is echt geïnteresseerd! “Iemand die belt via Marktplaats, is echt […]
Een kerk door Marktplaats Natuurlijk, ik ben spokesperson en ambassadeur van Marktplaats voor de autobranche. Logisch dus, dat ik zeg dat Marktplaats je veel kan brengen. Toch is een nuance op zijn plaats. Ik zeg dit vanuit een ander perspectief, gebaseerd op de ervaringen met het bedrijf van mijn vrouw. IL Fienile Ik heb het […]
Wat zal Hornbach doen? Om ons heen gebeuren op dit moment een hoop zaken waarvan je kan zeggen dat die nog nooit eerder zijn vertoond. Immers heeft Covid-19 op iedereen impact dus ook op de automotive. Nadat de eerste schrik er goed in zat, bleek dat de branche geen echte problemen zou ondervinden. De woordvoerders […]
De beste en meest kwalitatieve bezoekers komen uit je organische zoekvolume! (SEO) Daarmee zeg ik uiteraard niets bijzonders. Mensen die bijvoorbeeld bewust op jouw naam zoeken, willen dat met een specifieke reden. Nu snap ik nog steeds niet dat er dealers zijn die het nog steeds nodig vinden om Google en hun advertentie-agencies te belonen […]
Weinig voorraad? Misschien wel je eigen schuld! De laatste tijd spreek ik veel dealers en autobedrijven die allemaal hetzelfde probleem hebben: te weinig auto’s op voorraad. De markt is nog nooit zo goed geweest qua verkoop, maar inkopen is gewoon moeilijk. Je kunt veel meer auto’s verkopen dan dat je zelf aan auto’s kunt komen. […]
Wij voeden de klant op met vaste prijzen Dit laatste artikel (6/6) over Marktplaats leads, gaat over vaste prijzen. Veel autobedrijven hebben de mogelijkheid uitgeschakeld om een bod uit te brengen, maar dat betekent niet dat klanten de prijs niet belangrijk vinden. Niemand wil te veel betalen. U niet, ik niet en uw klanten ook […]
Op welke wijze ga je om met een inruilverzoek op afstand? Kijk daar is geen goed antwoord op. Immers zijn er bedrijven die volgens hun policy nooit en te nimmer bij een inruilverzoek prijzen zullen noemen op een auto die ze niet echt zien. Daarnaast heb je er ook genoeg die met een paar foto’s […]
De bieding van Marktplaats die nergens op slaat….is toch een kans! Als ik presentaties geef over betere opvolging van online leads, dan kan het platform van Marktplaats niet achterblijven. Marktplaats geeft immers veel kansen voor adverteerders om sneller hun auto’s te verkopen. Mijn vrouw gebruikt Marktplaats veel voor haar brocante winkel. Dit doet ze bijvoorbeeld […]
Hoe het ook kan met een inkomend gesprek! Rillingen We gaan het hebben over omgaan met een inkomend gesprek. In de eerste twee delen hebben wij gesprekken gehoord die, ondanks dat ze werden nagespeeld door stemacteurs, je de koude rillingen over de rug deden lopen. Rillingen omdat je soms met plaatsvervangende schaamte aan het luisteren […]