Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

30 januari 2016

Waarom video en reviews zo krachtig zijn voor het dealerbedrijf anno 2016

Reviews, onder ander video, zijn een krachtig middel om meer bezoekers te trekken naar je dealerwebsite! In al mijn workshops en presentaties die ik mag geven in den lande, komt altijd eerst de ZMOT naar voren. Dit is om duiding te geven aan het online landschap waar dealers, anno 2016, mee te maken hebben. In de ZMOT […]

Lees verder
28 januari 2016

Is de autoverkoper van nu, beter of slechter in het verkopen van auto’s dan de autoverkoper van vroeger?

Is de autoverkoper van, nu beter of slechter in het verkopen van nieuwe auto’s dan de autoverkoper van vroeger? Weet u nog, vroeger, dat u als autoverkoper zelf op zoek moest naar leads? Geen online leads, maar leads in het algemeen? Toen de verkoopleider je vroeg om de Gouden Gids te pakken en gewoon maar […]

Lees verder
26 januari 2016

Ons nieuwe call center voor de BDC activiteiten wordt steeds groter!

Nieuweautokopen.nl breidt uit met een nieuw kantoor in Breda! Het grootste en meest professionele online platform voor nieuwe auto’s van Nederland, Nieuweautokopen.nl, breidt uit met een nieuw kantoor in Breda. De groei van het aantal medewerkers, een direct gevolg van het succes van het bedrijf, maakte uitbreiding van het aantal werkplekken noodzakelijk en de geschikte […]

Lees verder
18 januari 2016

Gaan wij nu auto’s verkopen, of worden ze nog steeds gekocht?

2016 wordt voor veel automerken een jaar om weer te gaan verkopen! 2016 is begonnen en een aantal merken zijn de laatste auto’s aan het verkopen, die in 2015 zijn gekentekend en nog met de lagere bijtellingen worden verkocht. Dit eerste kwartaal zullen veel dealers nog wel nieuwe auto’s afleveren, maar welke geteld zijn in […]

Lees verder
13 januari 2016

Het “Louwman Exclusive” social media effect!

Hoe je als dealerbedrijf succesvol kunt zijn op social media! Louwman Exclusive is het voorbeeld voor dealers in Nederland hoe je succesvol om kunt gaan met social media, waaronder Facebook. Uiteraard zullen velen zeggen dat aandacht creëren met exotische merken als McLaren, Lamborghini en Morgan een eitje is. Maar is dat wel zo, er zijn immers veel […]

Lees verder
5 januari 2016

Besteedt u net zoveel aandacht aan uw vertrekkende bezoek online als offline?

De vertrekkende bezoeker offline is nog niet verloren voor u als autobedrijf! We weten inmiddels dat de gemiddelde bezoeker slechts 1.3 dealers bezoekt voordat hij de beslissing neemt om ergens te kopen. Nu zegt die statistiek veel of eigenlijk ook weinig. Immers, als je er verder niets mee doet, dan zegt het ook niets. Met […]

Lees verder
24 december 2015

Als je salesvolume genoeg hebt, moeten autoverkopers dan ook nog auto’s op internet zetten?

Autoverkopers zijn geen marketeers! Veel taken van autoverkopers hebben vaak niets met het verkopen te maken! Administratie, aflevering, marketing allemaal zaken, die vaak afleiden van de hoofdtaak. Echter in veel autobedrijven kan het niet anders, dat begrijp ik, immers als je 2 verkopers hebt, dan mis je de schaal om het anders te willen doen. […]

Lees verder
21 december 2015

Wat voor een autoverkoper ben jij?

4 soorten autoverkopers zijn er te onderscheiden, welke ben jij? Autoverkopers zijn een bijzonder soort verkopers. Immers je verkoopt een kapitaal goed, waarbij dit voor particulieren veelal de meest ‘dure’ investering is die ze in hun leven maken, naast hun huis. Is het voor de meeste zakelijke kopers, een van de vele zakelijke transacties die […]

Lees verder
21 december 2015

3 tips voor een betere dealerwebsite in de automotive!

De dealerwebsite is je belangrijkste showroom anno 2016! Anno 2016 is de dealerwebsite niet meer weg te denken in het marketing- en ontwikkelings budget van de gemiddelde dealer. De website is zeker geen kostenpost, maar een investering in je corebusiness. Immers zonder goede dealerwebsite besta je niet tegenwoordig. Echter zijn er simpele zaken waar je […]

Lees verder
13 december 2015

De dealer heeft als bron van informatie afgedaan….maar

Kan de king worden van de content en dus de informatie! In het online tijdperk is de dealer en de showroom niet meer de bron van informatie die het altijd was. Die tijd waarin je met je vader op zaterdag op pad ging om naar auto’s te kijken en de informatie te halen die je […]

Lees verder
VorigeVolgende