Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Moet je wel terug in de marketinguitgaven?
8 december 2023

Moet je wel terug in de marketinguitgaven?

Dat was de vraag die ik onlangs kreeg van een dealer eigenaar. Na twee dikke jaren in de occasionverkoop was dit jaar toch echt wel anders, met een dik verlies op de koop toe. Gelukkig voor deze dealer is de service kant van de business beter dan ooit, en ook de nieuw verkoop, mede door […]

Lees verder
Een voorraadauto kost € 86,- per dag in de VS!
30 november 2023

Een voorraadauto kost € 86,- per dag in de VS!

Verminder de stadagen, vermeerder de winst… Eindelijk schenken dealers en autobedrijven meer aandacht aan de doorlooptijd van hun occasions. Door de hoge rente, zeker vergeleken met de ultralage rente van de afgelopen jaren, kosten auto’s weer een hoop geld als ze niet worden verkocht. Statijd is daardoor weer een belangrijke KPI geworden waarop je moet […]

Lees verder
Kijken of kopen? Dit kan Marktplaats-data je vertellen!
13 november 2023

Kijken of kopen? Dit kan Marktplaats-data je vertellen!

Wist je dat uit de Marktplaats data alles kan halen wat belangrijk kan zijn om sneller auto’s te verkopen? De gemiddelde statijd in Nederland is over het algemeen te lang….doorlooptijden van 60 tot 90 dagen zijn “normaal” echter op Marktplaats zijn die slechts 55 dagen gemiddeld. Dit kun je ook zien aan de hand van […]

Lees verder
Weten waar je online lead vandaan komt, zonder dat je hoeft te kijken in Google Analytics!
3 november 2023

Weten waar je online lead vandaan komt, zonder dat je hoeft te kijken in Google Analytics!

Als marketeer en sales directeur/manager wil je graag weten waar je leads vandaan komen. Is het je eigen website, wat overigens dus geen bron is, maar een bestemming. Uiteraard heb je ook leads van Marktplaats, Autotrack, Autoscout en Viabovag om er maar een paar op te noemen. Die zijn wellicht makkelijk te traceren, maar ook […]

Lees verder
Snelheid in leadopvolging is de norm!
25 september 2023

Snelheid in leadopvolging is de norm!

Leadopvolging heeft alles, maar dan ook alles, met snelheid te maken! Dat tonen de gegevens van Calldrip, het systeem waarmee wij voor honderden dealers een snelle telefonische opvolging verzorgen. Binnen twee minuten bellen nadat de aanvraag is gedaan, levert in meer dan 70% van de gevallen een zinvolle dialoog op met de potentiële klant. Bel […]

Lees verder
Auto’s verkopen in het buitenland, het blijft oppassen geblazen!
18 september 2023

Auto’s verkopen in het buitenland, het blijft oppassen geblazen!

Een Peugeot diesel is wellicht meer in trek in het buitenland en minder in ons land! Naast de Ligier Store Doesburg hebben we sinds kort een nieuwe showroom waar wij ‘normale’, gebruikte auto’s verkopen. Ik heb het over de Experience Store Doesburg. Qua naam anders dan Ligier, andere ingang ook, maar wel hetzelfde gebouw. En […]

Lees verder
Mentale vrijheid!
11 september 2023

Mentale vrijheid!

Afgelopen zaterdag was een leuke dag! Ik had geen afleveringen bij de Ligier Store Doesburg, dus ik kon mij rustig richten op onze potentiële klanten: de honderden leads in ons Lead Management Systeem Walcu en de manier waarop ik ze zou willen benaderen. Myli klanten.. Een groot aantal heeft interesse in de Myli, een elektrische […]

Lees verder
Winkeltje spelen bij Ligier Store Doesburg
4 september 2023

Winkeltje spelen bij Ligier Store Doesburg

De afgelopen weken was het eindelijk zover, ik mocht winkeltje spelen. Collega Gerard Franken was drie weken op een welverdiende vakantie en ook zijn collega Duncan was toevallig vrij in dezelfde periode. Ja inderdaad, die planning…. Dus wat ik al jaren roep, kon ik de afgelopen weken in praktijk brengen. Ik mocht winkeltje spelen in […]

Lees verder
Kunstmatige intelligentie(AI) om sales gesprekken te beoordelen in Automotive
28 augustus 2023

Kunstmatige intelligentie(AI) om sales gesprekken te beoordelen in Automotive

Al jaren beoordelen wij bij Calldrip gesprekken van verkopers. Dat doen wij op basis van een aantal criteria: is het een gesprek of een voicemail, is het een wow-gesprek en is er afspraak gemaakt (datum en tijdstip). Dit werkt super! Als salesmanager wil je immers weten wat er met de leads, de kansen die er […]

Lees verder
Wat gaan wij de tweede helft van het jaar doen?
21 augustus 2023

Wat gaan wij de tweede helft van het jaar doen?

Het derde kwartaal van dit jaar is alweer even onderweg en sommige bedrijven sorteren voor op de doelstellingen en verwachtingen van Q4 en de plannen voor 2024. Hoe gaat het plaatje eruit zien? Uiteraard horen wij nog steeds dat er chip tekorten zijn, zoals Audi deze week riep. We zien ook dat de voorraden van voornamelijk […]

Lees verder
VorigeVolgende