Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

16 juni 2015

Welke e-mail stuur jij naar een online lead

Regel 1 zegt dat je de klant eerst telefonisch moet benaderen, maar dan…. Het opvolgen van online leads is vrij simpel: hou je aan de regels en wees vooral consequent in het opvolgen en daarmee het benutten van kansen. Zodra je een lead hebt nagebeld, maar je  krijgt geen contact, dan kun je een e-mail […]

Lees verder
11 juni 2015

De Zero Moment of Truth in remarketing

De ZMOT is van het grootste belang in de verkoop van auto’s In 2011 kwam Google met het ZMOT-onderzoek. ZMOT staat voor Zero Moment of Truth. Het internetbedrijf omschrijft treffend hoe de klant zich tegenwoordig oriënteert voordat hij de beslissing neemt om ergens heen te gaan. In het onderzoek werd uitgelegd dat de huidige koper […]

Lees verder
9 juni 2015

8 Tips om je reviews te verbeteren als dealerbedrijf

Reviews zijn niet alleen voor de importeur belangrijk! Hoe ga je als autodealer nu om met de nieuwe online werkelijkheid waarin consumenten alles maar kunnen vermelden online over hun ervaringen met jouw dealerbedrijf? Hier 8 tips om daarmee je voordeel te halen. Tip 1: Zijn waar je consument ook is. In het veel geprezen onderzoek […]

Lees verder
7 juni 2015

Leadproces deel 3: Het KCC of BDC model in het dealerbedrijf

KCC / BDC model is vaak een pleister op een wond De laatste jaren wordt er veel geschreven en gesproken over het opzetten van KCC afdelingen in het dealerbedrijf. Zeker voor de service afdeling van het dealerbedrijf is dit vaak geen overbodige luxe aangezien de receptionist vaak veel kansen laat liggen voor upselling, of het […]

Lees verder
31 mei 2015

Blog: de nieuwe 2015 website van Opel is niet heeel erg goed…..

Dealerwebsite van Opel bewijst dat importeurs geen websites voor dealers moeten maken! Dealerwebsite van Opel bewijst dat importeurs geen websites voor dealers moeten maken! Opel heeft onlangs nieuwe websites gelanceerd voor haar dealers om deze beter te laten concurreren met andere merken en dealers. Echter als dit de meest belangrijke showroom voor de dealer is, […]

Lees verder
28 mei 2015

Leadproces deel 1: Cradle to Grave verkopers

Hoe volg je online leads op? Van Cradle to Grave Laatst schreef ik een blog inzake de drie leadprocessen welke je als dealer zou kunnen gebruiken om online en call leads te kunnen opvolgen. Wij onderscheiden hierin drie grote stromen: Cradle to Grave, Certified Verkoop en KCC/BCC verkoop. In dit eerste deel omschrijven wij graag […]

Lees verder
28 mei 2015

Leadproces deel 2: Gecertificeerde verkopers voor leads

Het tweede proces om leads op te volgen zijn de gecertificeerde verkopers Onlangs schreven wij een blog over de drie hoofdmanieren om leads op te volgen: Cradle to Grave, KCC/BDC en gecertificeerde verkopers. In deze blog vertel ik u graag over de meest interessante van de drie, namelijk de gecertificeerde verkopers. Dealers Wat laten we […]

Lees verder
27 mei 2015

Blog: 90% van de leads wil prijsinformatie

Blog: 90% van de online leads wil prijsinformatie Anno 2015 is het internet niet meer weg te denken in de remarketing van gebruikte auto’s. In- en verkoop B2B gaat vrijwel volledig online, via veilingen etc en de autobedrijven presenteren hun voorraad op de diverse autoportals zoals Marktplaats. En daarmee beginnen ook de nieuwe kansen anno […]

Lees verder
18 mei 2015

Blog: Drie manieren om leads te behandelen in het dealerbedrijf!

Welk proces past het beste bij jouw dealerbedrijf? Er zijn grofweg drie manieren om leads voor nieuwe en gebruikte auto’s in het dealerbedrijf op te volgen. De verschillende processen zijn: Cradle to Grave BDC / KCC Gecertificeerde verkopers 3 processen In de komende blogs zal ik ingaan om de verschillen, voordelen en aanpassingen die nodig […]

Lees verder
16 mei 2015

Blog: Je staat niet bij de Albert Heijn aan de kassa toch?

Voorkwalificeren is de killer voor je sales! Deze week weer het meest fantastische voorbeeld gehad hoe een verkoper van een van de grootste merken in Nederland omgaat met leads. Lead wordt geaccepteerd en daarna binnen 5 minuten afgesloten als zijnde niet verkocht. Motivatie: De ervaring van deze verkoper is dat men toch niet verkoopt aan […]

Lees verder
VorigeVolgende