Click to Call – Weten wanneer er wel of niet wordt gebeld!

Click to Call – Weten wanneer er wel of niet wordt gebeld! (opvolging)

Opvolging van commerciële kansen is belangrijk! Daar zeg ik u niets nieuws over. Of het nu gaat om service of sales. Als je niet opvolgt, dan zullen alleen een select aantal mensen je de sales gunnen. Die mensen die zelf dus bestellen, kopen in plaats van dat ze ergens verkocht worden.

Vaak is het gewoon opvolging, je kan in sales niet meer aankomen met 1x bellen, 1x mailen en dan zeggen dat de klant blijkbaar geen interesse heeft. Meerdere belpogingen zijn namelijk essentieel in een tijdperk waar tijd de belangrijkste factor is, mensen bellen op tijden waarin je geen call verwacht en je gebeld wordt met een nummer dat je niet direct herkent.

Opvolging

E-mail wordt niet gelezen!

Daarnaast weten wij allemaal dat niet elke e-mail wordt gelezen! Niet door u en niet door mijzelf. Vraag het eens aan uw collega. Waarom zouden uw potentiële klanten wel uw e-mail altijd lezen? Het kan zelf zo zijn dat uw e-mail in de spambox of in de reclamebox terechtkomt. U weet wel, die e-mail inbox waar we allemaal niet naar kijken. Pas je lead opvolging aan.

Wil je dus met meer mensen in contact zijn om je commerciële kansen op te volgen, dan moet je dus meer contactmomenten creëren. Het beste is dus om te bellen, maar onderzoek naar onderzoek heeft aangetoond dat de gemiddelde autoverkoper dit slechts 1x doet. Dat moet dus anders! Bij Calldrip hebben we nu een nieuwe feature die dit precies voor u kan realiseren. De opvolging van niet gesproken leads in combinatie met uw CRM en of LMS.

Bij Calldrip hebben we nu een nieuwe feature die dit precies voor u kan realiseren.

Voorbeeld opvolging

Stel je voor, je krijgt een online lead binnen in je LMS en deze wordt direct gebeld door Calldrip. De klant neemt echter niet op en je spreekt de voicemail in. Je dient dus een extra keer te bellen. De ervaring leert echter dat veel verkopers dit niet doen, maar wel in LMS neerzetten dat ze dit gedaan hebben. Wij maken dit makkelijker en aantoonbaar. Door de click to call feature in te zetten, zorgen wij ervoor dat niet het telefoonnummer, maar een CallDrip logo zichtbaar wordt gemaakt. Een zeer handige feature in de opvolging. 

De verkoper hoeft alleen maar op dat logo te klikken, waarop Calldrip vervolgens automatisch de verkoper en daarna de klant opbelt. Is het gesprek gevoerd, dan geeft Calldrip volledig automatisch de feedback terug in het LMS. Hierin staat door welke verkoper het gesprek is gevoerd, met daarin de tijdstempels en de duur van het gesprek. Daarmee kan de verkoper echt laten zien, dat de belpogingen die nodig zijn om de klant anno nu te bereiken daadwerkelijk gedaan zijn.

Opvolging

Gesprekken opnemen

Tevens is het zelfs mogelijk om de gesprekken op te nemen en deze te laten beoordelen. Dit zorgt ervoor dat je ook echt weet wat het resultaat van het gesprek is. Oftewel: een voicemail, gesprek en of er wel of geen afspraak gemaakt is. 

Voor de verkoper is het sneller met slechts een klik op een logo kan hij/zij bellen en komt de feedback automatisch direct in het LMS. Voor de manager wordt het ook inzichtelijk, waardoor die daadwerkelijk ziet of er gebeld wordt om tot meer succesvolle contacten te komen. Want zeker voor de sales geldt: de omzet wordt gemaakt in de follow-up!

Lees ook

4 augustus 2021

Niet alle autoportals zijn hetzelfde

27 juli 2021

Nieuwe updates van Google MyBusiness voor Cars! (GMB)

13 juli 2021

Hoe ga je om met een normale vraag (inruilauto) van de klant, bij de leadopvolging?

6 juli 2021

Brochure-leads: Help!!!! Een folder aanvraag, wat nu?