Pageimage
06 januari 2019 door Paul

Terug in de tijd met Trackback – of liever vooruit met Calldrip?

Trackback, wie kent het niet? Importeurs gebruikten het op grote schaal om dealers te controleren: is een lead wel echt nagebeld? Wat heeft het gesprek opgeleverd? Toen het op de markt kwam, was het een perfect systeem. We weten immers allemaal dat leads vaak niet of te laat worden teruggebeld. Zelf ben ik ook een voorstander van ‘Inspect What You Expect’, maar dan op de nieuwere wijze die deze tijd ons biedt! Daarom help ik verkopers liever om leadopvolging succesvoller, leuker en winstgevender te maken. Dat is effectiever dan alleen controleren. Hoe dat in de praktijk werkt, laat ik graag zien aan de hand van de ervaringen van onze OEM-klanten die met Calldrip werken. De volgende vijf voorbeelden maken inzichtelijk waarom Calldrip superieur is aan de oude wijze.

1 – Calldrip activeert verkopers

Calldrip maakt verkopers proactief. Het systeem belt de verkoper meerdere keren om hem of haar te laten weten dat er een nieuwe lead is. Daarmee verandert een stille lead in een hoorbare en actieve lead die opgenomen moet worden – net als een lead die ‘live’ belt. Beantwoordt de verkoper de telefoon dan wordt na het beluisteren van de informatie over de lead automatisch verbinding gemaakt met de lead zelf. De verkoper heeft binnen een minuut de klant zelf aan de lijn! 35% van deze calls wordt door klanten met een WOW beoordeeld. 90% van de leads wordt binnen twee minuten (!) beantwoord – en niet binnen uren zoals meestal gebeurt. Met Calldrip spreken verkopers meer potentiële klanten op het juiste moment.

 

2 – Na het gesprek hoef je niets te doen

Nadat de verbinding is gemaakt, legt de verkoper de hoorn op de haak en maakt een gespreksverslag in het CRM-/LMS-pakket. Het is dus niet nodig om in het gesprek te blijven ‘hangen’ om het resultaat door te geven. Door de toevoeging van kunstmatige intelligentie (AI) en de beoordeling van de #DCDW Quality Managers hebben wij een gesprek in de regel binnen een minuut beoordeeld via AI, en naar wens meteen opgevolgd met een kwalitatieve beoordeling door een natuurlijk persoon. Het gesprek wordt geautomatiseerd door Calldrip omgezet in een tekstbestand en toegevoegd aan het CRM-/LMS-pakket.

 

3 – Eigen dashboard voor elke dealer(vestiging)

Sales managers willen per dealerbedrijf of vestiging zien wat verkopers doen met online kansen. Calldrip heeft een real time dashboard met volumes, beoordelingen en KPI’s. Managers kunnen gesprekken naluisteren, coachen en eventueel zelf ingrijpen om leads te redden. Het dashboard laat zien welke verkopers beter of minder scoren op de verschillende KPI’s en welke leadbronnen leiden tot hogere afspraakconversies. Het Calldrip-dashboard is toegankelijk via een pc en via een smartphone-app.

4 – Calldrip herkent verschillende soorten leads

Online leads zijn meer dan ingevulde formulieren. Er zijn online leads waarbij de klant online een formulier invult om meer informatie te ontvangen. Er zijn ook leads die op de online website met de call to action-knop naar het autobedrijf bellen om persoonlijk informatie te krijgen. Hoewel de klant belt, is het feitelijk een online lead, alleen blijft dat in veel opvolgsystemen onzichtbaar. Calldrip geeft toegang tot statische lokale calltrack-nummers die klanten autobedrijven online kunnen gebruiken. Neemt een klant via een calltracknummer contact op, dan is dit direct zichtbaar in het Calldrip-dashboard. Ook deze gesprekken worden opgenomen en beoordeeld door onze AI-software en/of door onze #DCDW Quality Managers.

5 – Achtervang bij escalatie

Calldrip zorgt ervoor dat leads op tijd worden opgepakt. Verkopers krijgen meerdere kansen om de telefoon binnen instelbare tijdblokken op te pakken. Wordt een lead niet aangenomen, bijvoorbeeld omdat een verkoper druk is met klanten in de showroom, dan kan de lead altijd worden geëscaleerd naar het #DCDW BDC. Getrainde professionals van #DCDW volgen de lead in uw naam op en maken een concrete afspraak – een afspraak in de showroom of een terugbelafspraak. Hoe eerder een lead een professionele reactie ontvangt, hoe groter de kans op succes.

Meer over Calldrip

#DCDW is de officiële reseller van Calldrip. Het Amerikaans online opvolgingssysteem heeft meerdere interfaces met bestaande LMS-pakketten zoals LEF, Websolve en Automanager. Ook occasionbeheersystemen zoals RDC OBS hebben inmiddels een interface met Calldrip. Calldrip vervangt deze systemen niet, maar is een extra hulpmiddel om sneller, directer en efficiënter met leads in contact te komen. Resultaten in Nederland tonen een plus van meer dan 30% in de conversie van lead naar sale, dankzij responstijd van minuten in plaats van uren. Geïnteresseerd in een demo? Laat het ons weten!

Over Paul

Paul de Vries heeft een enorme staat van dienst in de automotive. Hij ging van eigenaar van een dealerbedrijf via het online verkoopplatform Nieuweautokopen.nl naar Marktplaats (eBay) waar Paul inmiddels Key Automotive Spokesperson is. Daarnaast is hij oprichter en eigenaar van #DCDW, een platform voor dealers en autobedrijven die meer auto’s online willen verkopen. Paul presenteert wekelijks de #DCDW Podcast en onder de noemer #DCDW Academy verzorgt hij trainingen en cursussen op het gebied van sales en online automotive voor verkopers, verkoopleiders en directie. Paul is een veelgevraagd spreker op seminars en congressen, hij blogt veel en zijn populairste blogs zijn samengebracht in twee boeken: Lead the Way op de digitale snelweg en Follow up: meer succes als digitaal autobedrijf. Meer informatie over Paul, zijn boeken en zijn services vindt u op: DCDW.nl.

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor tips en al wat mooi is in de wereld.

Niets missen van de online automotive?