Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

De autoverkoper is je spits!
13 juli 2018

De autoverkoper is je spits!

Wil je meer auto’s verkopen, dan heb je niet altijd meer leads nodig.. Dagelijks spreek ik met verkopers over de opvolging van online en call leads en nooit zit daar een verkoper tussen die het bewust slecht wil doen. Integendeel, iedereen heeft de intentie om zijn werk zo goed mogelijk te doen. Toch zijn de […]

Lees verder
Gebruik van voice-apps in de automotive zal explosief toenemen
2 juli 2018

Gebruik van voice-apps in de automotive zal explosief toenemen

Het zoeken naar en gebruiken van Voice-apps zal explosief toenemen. Het gebruik van voice De komende jaren zul je merken dat steeds meer zaken, die nu online en door middel van een muis of toetsenbord gebeuren, spraakgestuurd zullen gaan worden. Kijk naar de auto-industrie: in veel auto’s zit al een bepaalde vorm van stemherkenning. Het […]

Lees verder
De leads zonder telefoonnummer zijn wel serieus, u ook?
23 mei 2018

De leads zonder telefoonnummer zijn wel serieus, u ook?

Zijn leads zonder telefoonnummer nu slechter? De vraag of leads zonder telefoonnummer slechter zijn, kan met een duidelijke Ja worden beantwoord. Zeker als gekeken wordt naar de conversie naar een sale! Hoe dat komt? Nou, niet omdat de klant niet serieus is of was, maar omdat vaak (nee, niet altijd) de verkoper, de dealer of […]

Lees verder
Waarom een KCC/BDC geen oplossing is voor de opvolging van online leads in eerste aanleg!
21 mei 2018

Waarom een KCC/BDC geen oplossing is voor de opvolging van online leads in eerste aanleg!

Een KCC is geen oplossing voor hogere conversies Deze zin klinkt misschien wat vreemd uit mijn mond aangezien mijn bedrijf #DCDW een aantal BDC-/KCC-services levert aan verschillende importeurs en dealerholdings. Toch vind ik dat we de discussie moeten voeren. Laten we daarbij eens kijken naar wat ontwikkelingen in Nederland en andere delen van de wereld […]

Lees verder
Wat is jouw Form Completion Rate op jouw dealerwebsite?
9 mei 2018

Wat is jouw Form Completion Rate op jouw dealerwebsite?

Gemiste leads door onnodige velden op je website Dealerwebsites worden steeds beter doordat partijen als DTC, Autodata en Marble meer en meer investeren in platformen, technieken en mensen. Echter, dat betekent niet automatisch dat de conversie van bezoekers naar leads ook beter wordt. Sterker nog, in 2018 zijn mensen zuiniger op hun privacy en zullen […]

Lees verder
4 mei 2018

Waarom het ‘zeer snel opvolgen van online leads zin heeft!

Calldrip Inc geeft een kijkje in de data van meer dan 400 000 leads! Sinds kort is #DCDW de trotste distributeur van Calldrip, een tool waarmee snel en direct contact gekregen kan worden met klanten en prospects die via een online leadformulier een aanvraag doen. Het werkt als volgt: een bezoeker vraagt via de website […]

Lees verder
12 april 2018

Inspect what you expect!

Inspecteer wat je verwacht aan resultaat! De kop boven deze blog hoorde ik in een podcast van Autodealerlive van Bill Whittenmyer. Vanaf het moment dat ik de quote hoorde, is het voor mij nog duidelijker dat je beter moet omgaan met online leads. We weten natuurlijk best dat we beter moeten worden in het opvolgen […]

Lees verder
Wat doe je met je niet verkochte online leads?
9 april 2018

Wat doe je met je niet verkochte online leads?

Zo maar leads afsluiten is een doodzonde! Ik kom ze dagelijks tegen en jij kent het vast ook: leads die worden afgesloten met redenen als ‘puntje’ (je moet iets invullen), ‘niet van toepassing’, ‘geen interesse’, ‘stelt de aanschaf uit’ of ‘koopt bij een andere dealer’. Grote vraag is wat je als salesmanager of marketeer met […]

Lees verder
Staying ahead in digital Automotive
26 maart 2018

Staying ahead in digital Automotive

Breakfast event at the Venetian Hotel in Las Vegas Ons Ebay-event in Las Vegas met als titel: ‘Staying ahead in Digital Automotive’ hebben we inmiddels achter de rug. De bedoeling van de bijeenkomst was simpel: wij willen dealers en autobedrijven beter maken in de online automotive. Beter in marketing, beter qua mindset en beter in […]

Lees verder
Attribution Model voor autodealers in 2018
24 maart 2018

Attribution Model voor autodealers in 2018

Last Click Attributie is niet de metric van 2018! Op de eerste dag van de#NADA2018 was na drie workshops een ding duidelijk: het ‘Last Click Attributie-model’ is achterhaald. Het is dan ook raar dat sommige marketeers ondanks de nieuwste informatie en data het LCA-model nog steeds gebruiken om een mening te vormen over hun marketinginvesteringen. […]

Lees verder
VorigeVolgende