Pageimage

Podcast van Paul de Vries

De online automotive beter maken! Dat is de missie van Paul en van de #DCDW. De podcast is daar een uitstekend middel voor gebleken! Elke maandag een nieuwe uitzending! Te beluisteren via iTunes, Spotify en Soundcloud.

Blijf op de hoogte van de nieuwste podcast

    210 Rob Henneveld en Marcel Goederaad van Carflow

    DCDW Rob Henneveld en Marcel Goederaad van Carflow 210 met Rob Henneveld en Marcel Goederaad van Carflow

    Rob Henneveld en Marcel Goederaad, die al zo’n 25 jaar actief is binnen de automotive, zijn beide werkzaam bij Carflow. Bij Carflow faciliteren ze o.a. dat er een reserverings knop is. Ze zijn dan ook klantcentrisch ingesteld. Dat wil zeggen dat het autobedrijf die knop kan gebruiken naar gelang hij dat zelf wil voor zijn klant. Die reserverings knop geeft het prospect peace of mind. Omdat die hem reserveert weet hij/zij eigenlijk dat de zoektocht naar een nieuwe auto kan stoppen. Daarnaast heeft Carflow een nieuw LMS. Wat er veranderd is aan dat LMS is de optiek dat de lead vooral de showroom moet helpen op het gebied van efficiency en er ook voor moet zorgen dat de processen gestuwd blijven. Dus het lead management systeem is er vooral op gericht om aan te geven wat de volgende stap moet worden in de salesfunnel.

    Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in Spotify
    209 Onno Dekker van CarSelexy

    DCDW Onno Dekker van CarSelexy 209 met Onno Dekker van CarSelexy

    Onno Dekker is in 1995 begonnen met het werken in de automotive. Dat deed hij bij Daewoo waar hij zichzelf heeft kunnen ontwikkelen en is doorgegroeid naar Chevrolet. Dit bedrijf ging vervolgens samen met Opel waar hij vrij lang dealernetwerk ontwikkeling heeft gedaan. De samenwerking met Opel stopte uiteindelijk waardoor het weer enkel Chevrolet werd. Maar dat was niet voor lange duur. Half 2014 stopte Chevrolet ermee en koos Onno ervoor om met VDS Automotive Group over de import van jong gebruikte auto’s te gaan praten. Op die manier is hij gestart met het opzetten van een dealernetwerk van jong gebruikte auto’s waarbij dealers kunnen beschikken over die auto’s en dat naast hun andere merk of een universeel dealerbedrijf kunnen voeren. Dat heeft hij uiteindelijk met CarSelexy uitgewerkt alsof het een merk is en doet hij dit inmiddels bij een 13-tal dealers.

    Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in Spotify
    208 Ruud Prins van Spincar

    DCDW Ruud Prins van Spincar 208 met Ruud Prins van Spincar

    Ruud Prins is 47 jaar oud en werkt eigenlijk al sinds het jaar 2000 in de online automotive. Vanaf 2011 heeft hij dit voornamelijk gedaan op het gebied van videocommunicatie. Voordat hij zich daarmee bezighield, werkte hij bij Autoscout24. Dat was rond het jaar 2000 toen het nog onder de vlag van het RDC viel. Uiteindelijk heeft hij daar zo’n 10 jaar gewerkt. Daar heeft Ruud toen de stap van Auto Online BV naar Autoscout24 meegemaakt en in die tijd heeft hij heel veel bedrijven moeten helpen omdat de technische ontwikkeling in die tijd heel snel ging. Sinds een half jaar is Ruud nu zeer actief met Spincar. Een app die een oplossing biedt om je fotoproces te stroomlijnen.

    Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in Spotify
    207 John den Dunnen van Findio

    DCDW John den Dunnen van Findio 207 met John den Dunnen van Findio

    John den Dunnen is al geruime tijd actief in de automotive en werkt op dit moment bij onze podcastpartner Findio als verkoopdirecteur. Hij is in een grijs verleden begonnen met auto’s poetsen bij een Peugeotdealer in Naarden. Van daaruit is hij bij Ford Motor Company gaan werken. Waar hij uiteindelijk zo’n 15 tot 16 jaar bleef en veel ervaring heeft opgedaan. Vervolgens ging hij naar Louwman Retail waar hij Programmamanager Verkoop Nieuwe Auto’s werd. Nu zit hij bij Findio waar hij bezig is om een automotive tak in het bancaire op te zetten.

    Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in Spotify
    206 Helle Berk en Tjalling Bos van UnameIT (LEF)

    DCDW Helle Berk en Tjalling Bos van UnameIT (LEF) 206 met Helle Berk en Tjalling Bos van UnameIT

    Tjalling en Helle zijn beiden werkzaam bij UnameIT. Helle als Productowner. Wat inhoudt dat zij zowel intern als extern veel praat over LEF en MAX en kijkt wat iedereen van de producten verwacht. Deze informatie speelt ze vervolgens door aan het team en worden er dingen aangepast. Tjalling werkt als LEF Consultant. Hij zorgt ervoor dat de klanten in de dagelijkse praktijk succesvol en goed met de producten kunnen werken. Zo gaat hij bij de dealers langs en geeft hij ze advies over hoe ze beter met de producten aan de slag kunnen gaan met als doel procesverbetering. De producten waarmee ze werken bestaan uit drie letters. Zo staat LEF voor: Lead en E Commerce Follow-up. Staat MAX voor Marketing Automation Experience en SAM voor Sales And Aftersales Management. Onlangs is er een LEF en Calldrip integratie geweest waardoor de leadopvolging stukken sneller gaat. Hierdoor wordt de conversie binnen dealerbedrijven behoorlijk verhoogt.

    Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in Spotify

    Meer informatie

    Wekelijks spreekt Paul de Vries met interessante gasten uit binnen- en buitenland over online automotive. Centraal staat de vraag wat dealers en autobedrijven beter kunnen doen op het gebied van online marketing, social media en het opvolgen van leads. Iedere gast heeft hierop zijn eigen visie, en dat maakt de podcast van Paul niet alleen leerzaam maar ook de best beluisterde podcast in de autobranche.

    De podcasts worden mede mogelijk gemaakt door:

    #DCDW E-book "Betere telefonische leadconversie in zes stappen"

    Laat uw e-mailadres achter en ontvang ons gratis eBook