Podcast van Paul de Vries
De online automotive beter maken! Dat is de missie van Paul en van de #DCDW. De podcast is daar een uitstekend middel voor gebleken! Elke maandag een nieuwe uitzending! Te beluisteren via iTunes, Spotify en Soundcloud.
De online automotive beter maken! Dat is de missie van Paul en van de #DCDW. De podcast is daar een uitstekend middel voor gebleken! Elke maandag een nieuwe uitzending! Te beluisteren via iTunes, Spotify en Soundcloud.
Rob Henneveld en Marcel Goederaad, die al zo’n 25 jaar actief is binnen de automotive, zijn beide werkzaam bij Carflow. Bij Carflow faciliteren ze o.a. dat er een reserverings knop is. Ze zijn dan ook klantcentrisch ingesteld. Dat wil zeggen dat het autobedrijf die knop kan gebruiken naar gelang hij dat zelf wil voor zijn klant. Die reserverings knop geeft het prospect peace of mind. Omdat die hem reserveert weet hij/zij eigenlijk dat de zoektocht naar een nieuwe auto kan stoppen. Daarnaast heeft Carflow een nieuw LMS. Wat er veranderd is aan dat LMS is de optiek dat de lead vooral de showroom moet helpen op het gebied van efficiency en er ook voor moet zorgen dat de processen gestuwd blijven. Dus het lead management systeem is er vooral op gericht om aan te geven wat de volgende stap moet worden in de salesfunnel.
Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in SpotifyOnno Dekker is in 1995 begonnen met het werken in de automotive. Dat deed hij bij Daewoo waar hij zichzelf heeft kunnen ontwikkelen en is doorgegroeid naar Chevrolet. Dit bedrijf ging vervolgens samen met Opel waar hij vrij lang dealernetwerk ontwikkeling heeft gedaan. De samenwerking met Opel stopte uiteindelijk waardoor het weer enkel Chevrolet werd. Maar dat was niet voor lange duur. Half 2014 stopte Chevrolet ermee en koos Onno ervoor om met VDS Automotive Group over de import van jong gebruikte auto’s te gaan praten. Op die manier is hij gestart met het opzetten van een dealernetwerk van jong gebruikte auto’s waarbij dealers kunnen beschikken over die auto’s en dat naast hun andere merk of een universeel dealerbedrijf kunnen voeren. Dat heeft hij uiteindelijk met CarSelexy uitgewerkt alsof het een merk is en doet hij dit inmiddels bij een 13-tal dealers.
Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in SpotifyRuud Prins is 47 jaar oud en werkt eigenlijk al sinds het jaar 2000 in de online automotive. Vanaf 2011 heeft hij dit voornamelijk gedaan op het gebied van videocommunicatie. Voordat hij zich daarmee bezighield, werkte hij bij Autoscout24. Dat was rond het jaar 2000 toen het nog onder de vlag van het RDC viel. Uiteindelijk heeft hij daar zo’n 10 jaar gewerkt. Daar heeft Ruud toen de stap van Auto Online BV naar Autoscout24 meegemaakt en in die tijd heeft hij heel veel bedrijven moeten helpen omdat de technische ontwikkeling in die tijd heel snel ging. Sinds een half jaar is Ruud nu zeer actief met Spincar. Een app die een oplossing biedt om je fotoproces te stroomlijnen.
Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in SpotifyJohn den Dunnen is al geruime tijd actief in de automotive en werkt op dit moment bij onze podcastpartner Findio als verkoopdirecteur. Hij is in een grijs verleden begonnen met auto’s poetsen bij een Peugeotdealer in Naarden. Van daaruit is hij bij Ford Motor Company gaan werken. Waar hij uiteindelijk zo’n 15 tot 16 jaar bleef en veel ervaring heeft opgedaan. Vervolgens ging hij naar Louwman Retail waar hij Programmamanager Verkoop Nieuwe Auto’s werd. Nu zit hij bij Findio waar hij bezig is om een automotive tak in het bancaire op te zetten.
Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in SpotifyTjalling en Helle zijn beiden werkzaam bij UnameIT. Helle als Productowner. Wat inhoudt dat zij zowel intern als extern veel praat over LEF en MAX en kijkt wat iedereen van de producten verwacht. Deze informatie speelt ze vervolgens door aan het team en worden er dingen aangepast. Tjalling werkt als LEF Consultant. Hij zorgt ervoor dat de klanten in de dagelijkse praktijk succesvol en goed met de producten kunnen werken. Zo gaat hij bij de dealers langs en geeft hij ze advies over hoe ze beter met de producten aan de slag kunnen gaan met als doel procesverbetering. De producten waarmee ze werken bestaan uit drie letters. Zo staat LEF voor: Lead en E Commerce Follow-up. Staat MAX voor Marketing Automation Experience en SAM voor Sales And Aftersales Management. Onlangs is er een LEF en Calldrip integratie geweest waardoor de leadopvolging stukken sneller gaat. Hierdoor wordt de conversie binnen dealerbedrijven behoorlijk verhoogt.
Beluister in iTunes Beluister in Soundcloud Beluister in SpotifyMarktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod
Calldrip, het online lead opvolging systeem waarmee je binnen de minuut met je leads telefonisch in contact kan komen! Resultaat? Met meer dan 70% van je leads een kwalitatieve dialoog en dus een hogere conversie op je leads. Vraag een demo aan via deze link!
Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren,
calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke
handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je
controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used
Car Controller je tot de beste in je vak.
Waarom samenwerken met Findio voor auto
Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van: