Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Nieuw onderzoek bevestigt wat wij eigenlijk allemaal wel weten De autodealer van 2016 zit in de E-commerce business zoals Brian Pasch altijd al zegt. En met de nieuwe hoeveelheid data die over ons wordt uitgestort wordt dit alleen maar duidelijker! Op de laatste NADA 2016 kwamen er twee interessante zaken voorbij die voor Nederlandse dealers ook […]
We moeten marketing bedrijven in het jaar dat we daadwerkelijk leven Marketing campagnes opzetten in Facebook kan inmiddels al een aantal jaren en je ziet steeds meer importeurs en dealers ermee experimenteren en daarop echte campagnes voeren! Echter de meeste dealers die ik spreek, hoor je er niet over! Hun eigen Marketing/SEM bedrijf dat voor […]
Back to the Future is al begonnen! Weet u het nog? De film “Back to the Future” waarin de Delorean de hoofdrol speelde en de tijdmachine werd gericht op het jaar 2015….destijds een heel eind weg en nu helaas al verleden tijd! Echter in 2015 is het nieuwe retailen in de automotive echt van start gegaan […]
Carvana wordt door velen gezien als hét voorbeeld hoe de automotive retailer van 2016 zou moeten functioneren! Carvana.com is een universeel autobedrijf met een aantal fysieke locaties in de Verenigde Staten. Wat dit bedrijf uniek maakt, is dat men vrijwel alle auto’s online verkoopt. Dus niet fysiek, naar aanleiding van een lead, maar daadwerkelijk met […]
Marktplaats en Nieuweautokopen.nl organiseren een webinar over de laatste inzichten vanuit de NADA 2016! Onlangs heb ik namens Marktplaats en Nieuweautokopen.nl de NADA 2016 bezocht! Dit was inmiddels mijn zesde keer bij de NADA en elke keer ben ik weer verbaasd hoeveel energie er zit in de Amerikaanse dealer en automotive branche! Welke onderwerpen spraken […]
De Call lead is je grootste kans om het vanaf morgen beter te doen! Dealers/autobedrijven adverteren veelal hun nieuwe en gebruikte voorraad op de diverse portals zoals Marktplaats en Autotrack. Daarop komen er veelal drie verschillende soorten leads uit: men komt fysiek de showroon binnen, men stuurt een lead per e-mail of men belt. Nu […]
NADA 2016 is over! Wat hebben wij geleerd? De NADA 2016 is klaar en we zijn allemaal weer veilig thuis! Meer dan 50 Nederlandse dealers, toeleveranciers, universele autobedrijven, pers en Bovag waren afgereisd naar Las Vegas om deel te nemen aan deze 99e editie van de NADA. Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik […]
De NADA 2016 gaat beginnen! Welke workshops zijn interessant? Ons jaarlijks ritueel gaat weer beginnen, de NADA, het Amerikaanse dealercongress dit keer in Las Vegas. Sinds 2009 ben ik er nu elk jaar en dat bevalt mij wel. Immers het is een week weg van alle drukte, hectiek en waanzin van de dag! Samen met […]
Grappig hoe bepaalde zaken eigenlijk heel anders liggen! Ik spreek de laatste tijd veel dealers die blijven geloven dat de het opvolgen van online leads iets is dat de ‘oudere’ verkopers niet kunnen. Oftewel, die verkopers ‘verkopen’ hun dealers dat die online leads niets voor hen is, maar iets is voor de nieuwere generatie verkopers. […]
Hoe krijg je de juiste data van de klant, zodat de klant daarvoor wat terug ontvangt? De leads die via de telefoon binnenkomen behoren in het dealerbedrijf tot de minst zichtbare, meest mishandelde, maar best converterende leads die er zijn. Dit staat volledig haaks op elkaar: minst zichtbaar, meest mishandeld en toch goed converteerbaar! Echter […]