In veel leadmanagementsystemen staan vaak wenselijke antwoorden van verkopers, zonder dat duidelijk is wat er echt gebeurd is. Daarom vindt #DCDW de uitspraak 'Inspect what you expect' van levensbelang voor een ondernemer om echt te weten wat er is gebeurd. Paul zegt niet voor niets: "Eén datapunt is geen datapunt!" Het geeft aan hoe belangrijk goede informatievoorziening is als basis van het bijsturen van een verkoopteam. .

In elke professionele organisatie wordt er geleerd van de interacties met potentiële klanten en op welke wijze je daar beter mee om kunt gaan. Marketeers en softwareprogrammeurs testen vaak uitgebreid om te zien wat het beste werkt. Maar doen verkopers dat ook? Of hopen zij op het beste resultaat? Het antwoord is helaas te vaak dat laatste. Testen en meten doen ze alleen op uiteindelijke salesresultaten. #DCDW is van mening dat moet worden gekeken naar wat had moet worden verkocht in plaats van wat er is verkocht. Daarvoor is scoring en coaching van #DCDW/Calldrip onontbeerlijk.

Coaching

Na het beoordelen van de gesprekken met leads komt er een groot aantal leads naar voren waarbij de kans op een afspraak er was, maar die er uiteindelijk niet kwam. Natuurlijk is het in sommige gevallen gewoon niet mogelijk om tot een afspraak te komen, maar bij veruit de meerderheid van de gesprekken was die kans er wel. Echter, de verkoper stelde de vraag niet, het gesprek kwam niet op gang, er zat geen structuur in. Allemaal zaken die beter kunnen, mits je de verkoper hierin wil en kan begeleiden. En dan komt #DCDW/Calldrip Coaching in beeld.

In de Calldrip-systematiek zit een coachingservice. Alle gesprekken, waarbij er wel een kans op een afspraak er was, maar deze niet is gemaakt, worden verzameld. Deze worden door de #DCDW Coaches nogmaals beluisterd en van feedback voorzien. De coaching richt zich dan voornamelijk op een positieve wijze op de manier waarop het gesprek de volgende keer beter kan. Aandachtspunten die vaak opduiken zijn bijvoorbeeld:

  • Correcte opening
  • Consumenten informatie uitvragen
  • Controle in gesprek
  • Vragen om de afspraak

De coach neemt de feedback op in een audiobestand en deze wordt geupload bij het gesprek in het Calldrip-dashboard. De verkoper en de salesmanager krijgen een e-mail met als onderwerp: ‘Your conversation has been coached!’ In deze e-mail bevindt zich een link die direct naar de scorecard voert van het desbetreffende gesprek met daarin het daadwerkelijke gesprek en de feedback van de coach. Zo kan de verkoper op het juiste moment het gesprek en de feedback terugluisteren om dit de volgende keer beter te doen. Een niet-confronterende wijze van coaching on the job.

Wil je meer weten over wat coaching kan betekenen voor jouw inbound en outbound leads, maak hieronder dan een afspraak voor een demo met #DCDW.

Meer artikelen over de inzichten van coaching vind je hier:

Meer weten over Call Coaching?

Meer informatie

Ik heb een vraag over Call Coaching

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.