Bonus Podcast Brian Benstock Deel 2

Welkom allemaal bij onze podcast met de missie de online automotive beter maken. Vandaag het tweede deel van de bonuspodcast met Honda-dealer Brian Benstock. Hij vertelt hoe je als gelijktijdig de werkplaatsomzet kan vergroten en de klantbeleving kan verbeteren.

Aandacht 

“Iedereen is bezig met de vraag waar de auto-industrie naartoe gaat. Ik denk dat het belangrijk is om met een open blik naar de toekomst te kijken. Als je vandaag geld verdient met onderhoud en reparatie dan is het niet vanzelfsprekend dat je daar over tien of twintig jaar nog steeds geld mee verdient. Hoe meer aandacht je ergens aan geeft, hoe succesvoller je er in wordt. In de V.S. is de markt voor auto-onderdelen 800 miljard dollar groot. Merkdealers pakken een aandeel van 20 procent. De rest gaat naar andere bedrijven. Maar naar wie? Andere Honda-dealers in de buurt zijn niet mijn grootste concurrenten. Mijn grootste concurrenten zijn onafhankelijke autobedrijven.”

Halen en brengen

“In New York zijn ongeveer 17.000 autobedrijven. Hoe vergroot je als dealer je klantenbestand in een overvolle markt? We stelden onszelf de vraag: hoe zou Jeff Bezos het doen? Jeff Bezos zou de auto ophalen bij de klant, het onderhoud uitvoeren en de auto weer terugbrengen. In maart 2017 zijn we begonnen met een gratis haal- en brengservice. Daarmee trekken we nieuwe klanten uit de wijde omtrek. Het proces loopt volledig via de mobiele telefoon van de klant, zonder speciale app. Klanten krijgen een bericht als we de auto komen ophalen, als de auto in de werkplaats is, als er extra reparaties nodig zijn, als de auto klaar is en als we de auto terugbrengen.”

Bang

“In plaats van 9.000 bellers per maand hebben we nu 3.000 bellers. Dat bespaart enorm veel tijd en geld. Het gemiddelde reparatiebedrag is verdubbeld. Zonder dat klanten bij ons in het bedrijf komen. In de werkplaats hebben we 19 hefbruggen. De werkplaats is vijf dagen per week 24 uur per dag open. Zo vergroten we de capaciteit zonder de werkplaats te vergroten. In het autobedrijf draait succes om een goede klantbeleving. Autofabrikanten denken dat ze klanten beter kunnen bedienen met directe verkoop. Merkdealers en autofabrikanten zijn bang voor elkaar. Maar wat gebeurt er met de traditionele autobranche als Apple een iCar op de markt brengt?”

Luisteraars, bedankt voor het luisteren naar de tweede bonuspodcast met Brian Benstock. Volgende week volgt het derde en laatste deel.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Marktplaats, 2dehands.be, UCCCalldrip, CARMEN BDC en Findio

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Waarom kiezen voor Calldrip?

Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.

Waarom kiezen voor UCC?

UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

Waarom samenwerken met Findio voor auto?

Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.

Waarom kiezen voor Spincar?

Auto kopen anno 2022? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl”