Podcast 297: Jeroen Boeve van Rhino events

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie de online automotive beter maken. En dit keer maken wij een uitstapje maken, zowel online als offline, oftewel we gaan naar een fysiek event toe en daarvoor hebben we uitgenodigd Jeroen Boeve, tegenwoordig directeur, operations directeur van Rhino events uit Engeland. Rhino is een engelse marketing bureau voor automotive specifiek. Niet alleen maar auto’s, maar bijna alles met wielen zoals tractoren, motorfietsen enz. Het bedrijf bestaat inmiddels al 26 jaar. We zijn begonnen als reclamebureau en nu inmiddels 15 jaar gespecialiseerd in verkoopevenementen. Buiten Engeland hebben we het meest bekende event, namelijk het VIP-event, waarbij we een groep klanten in de showroom uitnodigen met heel veel aandacht voor het klant zijn en het vip gevoel. Dat is onze meest bekende concept waarbij we eigenlijk een groot aantal kwalitatieve afspraken realiseren in 3 of 4 dagen tijd met 50 tot 60% conversie naar orders. En is verantwoordelijk voor die concepten, voornamelijk in Benelux om het beheersbaar te maken en een goeie business neer te zetten.

 

Start van Rhino events

In 1996 is het bedrijf opgericht door onder andere nog steeds de huidige eigenaar Lee Higgins die samen met een partner van hem Rhino heeft opgericht. In eerste instantie begonnen met sales materiaal, met name stickers voor auto’s, voor showroom ramen, advertenties in de krant. Op gegeven moment ook meer de online kant op met opzetten van campagnes en zo meer. En op gegeven moment in 2007 of 2008 was er een klant in de buurt van Manchester die zei, eigenlijk wil ik iets dat al die zaken bij elkaar brengt, een soort evenement waarbij we in het weekend onze klanten uitnodigen. En toen zijn ze gaan brainstormen dat heeft geleid tot het VIP-concept.

 

Verschil tussen de Belgische markt en de Nederlandse markt

Als je kijkt naar de marketing activiteiten en de intensiteit, met name van de marketing inspanning in Engeland en in Nederlands is dat meer vergelijkbaar. In België zie je dat de Belgische dealers en merken hun klanten minder vaak benaderen dan bv in Nederland en in Engeland, waarbij je dus zit dat in België de eerste paar maanden is gericht op salon condities en daarop focussen. Ook omdat de salon namelijk een groot VIP-event is. Bij de teksten wordt er goed over nagedacht om de juiste woorden te gebruiken om klanten te triggeren zodat zij het gevoel krijgen dat dit iets voor hen is en ook verder op te warmen voor de aankoop van een auto. Elk stap is een onderdeel van het proces tot aankoop van een auto, niks is per toeval zo.

Nieuwe ontwikkelingen

Wat wij de afgelopen 2 jaren hebben ontwikkeld en toegevoegd aan het evenement is een boeking portal, dus ons events leveren al heel lang heel veel resultaten op en de voorbereiding kost best veel tijd en een deel daarvan hebben we geautomatiseerd in een boeking portal waar de klant eigenlijk zichzelf aanmeldt. We zijn nu ook wel bezig om deze boeking portal om te bouwen in een daily use versie dat noemen we Helo boeking technologie en dat is vanaf eind maart beschikbaar in Nederland waarbij je vanuit diverse bronnen kan linken naar die portal en waar je dan klant op basis van beschikbaarheid of zo kan boeken.

 

Slot

Als dealers en autobedrijven iets meer willen weten over Rhino events of in contact willen komen met  Jeroen Boeve dan kunnen ze mailen naar Nederland op: rhinonederland@rhinoevents.com of naar België op: rhinobelux@rhinoevents.com of bellen op: 0652462006, ook kun je contact opnemen via LinkedIn. Uiteraard hebben we volgende week weer een nieuwe gast met dezelfde missie samen de online automotive beter maken.

 

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC, Findio en Vinacles

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Waarom kiezen voor Calldrip?

Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.

Waarom kiezen voor UCC?

UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

Waarom samenwerken met Findio voor auto?

Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van: online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites.

Waarom kiezen voor Vinacles?

Vinacles biedt verschillende diensten met als doel uw automotive gerelateerde werkprocessen zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. Door middel van de verschillende applicaties en diensten faciliteert Vinacles in de complete optimalisatie van uw bedrijfsproces op één platform. Denk hierbij aan Garage en Fleet-managementsystemen, RDW-diensten, Occasion remarketing, Voertuigdata en Import- en export.