PODCAST 315: ROELAND JACOBSE EN WOUTER KOPPERT

In deze podcast bespreken Wouter koppert van Vibber en Roeland Jacobse van Multivalue samen met Paul de Vries de uitdagingen en mogelijkheden in de autoverkoop. De focus van het gesprek ligt op de verbetering van de klantbeleving in de online automotive sector. Ze benadrukken de cruciale rol van coaching en ontwikkeling van medewerkers, met name salesmanagers, om een positieve klantbeleving te realiseren.

Mystery Shopping en audits

Coppert licht toe dat Vibber een consultancybureau is dat zich richt op organisatieontwikkeling, rendementsverbeteringen, digitalisering en audits. Hij onderstreept het belang van kwaliteit en klantbeleving in de automotive sector en illustreert hoe audits en klantbelevingsonderzoeken kunnen bijdragen aan het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Roeland van Multivalue legt uit dat hun bedrijf focust op het optimaliseren van de customer experience in de automotive sector. Hierbij evolueert hun aanpak van mystery-shopping naar coaching en het bieden van praktische feedback aan verkopers.

De salesmanager

In het gesprek wordt het belang van competent salesmanagement en effectieve coaching benadrukt. De gasten en de presentator wijzen op het belang van het kijken naar het geheel van processen binnen het bedrijf, niet alleen naar individuele prestaties van verkopers. Ze bespreken ook hoe tools en systemen kunnen bijdragen aan het verbeteren van de sales funnel en personeelsveranderingen kunnen opvangen. Uit hun lopende klantbelevingsonderzoek blijkt dat ongeveer 30% van de online leads geen opvolging krijgt, wat de discussie aanzwengelt over het belang van gedegen klantenservice en opvolging. Het gesprek wordt afgerond met de aankondiging van de CX Automotive Awards, een evenement dat bedrijven die uitblinken in klantbeleving in de automotive sector wil erkennen en belonen.

Heren, bedankt voor jullie komst naar de podcaststudio. Luisteraars bedankt voor het luisteren. Volgende week is er weer een nieuwe podcast met een nieuwe gast.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Marktplaats, 2dehands.be, UCCCalldripCARMEN Automotive BDC en Vinacles

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Waarom kiezen voor Calldrip?

Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.

Waarom kiezen voor UCC?

UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

Waarom kiezen voor Vinacles?

Vinacles biedt verschillende diensten met als doel uw automotive gerelateerde werkprocessen zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. Door middel van de verschillende applicaties en diensten faciliteert Vinacles in de complete optimalisatie van uw bedrijfsproces op één platform. Denk hierbij aan Garage en Fleet-managementsystemen, RDW-diensten, Occasion remarketing, Voertuigdata en Import- en export.