Robert Adelerhof van UnameIT

Hey, welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Dat doen we vandaag voor de derde keer met Robert Adelerhof, Managing Director van UnameIT. De eerste aflevering was namelijk aflevering 28 in 2017. Ernst, wat leuk dat je er weer bent! Als we het over UnameIT gaan hebben, qua ontwikkelingen is er veel veranderd. Het is ook niet meer zoals het eerst was toch?

Robert Adelerhof over UnameIT

Dat klopt, we zijn net als veel bedrijven in de automotive behoorlijk verbreed. UnameIT is natuurlijk ooit begonnen als de bouwer van RTX. Dat is een offerteprogramma voor alle Renault Dealers in Nederland. Dat draait overigens nog steeds. Later zijn daar SAM en LEF bij gekomen en in 2019 nog marketing automation met MAX. Nu vooral aan de sales zijde maar binnenkort ook met de pilot aan de aftersales zijde. We hebben met onze verschillende platformen het doel het optimale uit de online en offline integraties te creëren. 

Primeur

We hebben dus SAM, LEF, MAX en UnameIT digital die vallen onder UnameIT sales en marketing. Dat is best wel veel om bij te houden. Als we dan in de toekomst gaan kijken, zien we veel meer diversiteit bij autobedrijven. Door die ontwikkelingen in de mobiliteit zien we autobedrijven die zich aan het verbreden zijn. Hierdoor gaan ze andere vragen aan ons stellen. Daarom hebben we gezegd dat we op zowel de digital en de marketing pijler de beste willen zijn. Om daar de juiste focus op te hebben, gaat Bas Wibier, geen onbekende in de automotive, ons per 1 november versterken. Hij zal ook toetreden tot de directie van UnameIT waarbij hij primair verantwoordelijk is voor UnameIT digital!

Robert Adelerhof, het was mij een genoegen dat je er weer was. Bedankt voor je partnership om jarenlang met ons de online automotive beter te maken.  Volgende week uiteraard weer een nieuwe gast en een nieuwe podcast met dezelfde missie: de online automotive beter maken!

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Marktplaats, 2dehands.be, UCCCalldrip, CARMEN BDC en Findio

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Waarom kiezen voor Calldrip?

Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.

Waarom kiezen voor UCC?

UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

Waarom samenwerken met Findio voor auto?

Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.

Waarom kiezen voor Spincar?

Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl”