Roland Tameling DE Huge Car Guy
Goede content vertelt een eerlijk verhaal!
Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast om de online automotive beter te maken. Vandaag is onze gast Roland Tameling, oftewel de Huge Car Guy. Roland, fijn dat je er bent. Wie ben je, wat doe je en kun je jezelf aan onze luisteraars voorstellen?
Kippenvel
“Sinds jaar en dag een van de meest herkenbare autojournalisten en contentmakers uit de Nederlandse automotive. Ten eerste omdat ik nogal groot ben, ten tweede omdat ik bij Autoweek heb gewerkt als journalist, presentator en coördinator. Tegenwoordig ben ik freelancer en werk ik onder andere voor AD Auto als contentmaker en presentator. Ook voor autobedrijven is goede content belangrijk. Als je wil dat jouw content aanslaat, moet je wel eerst goed nadenken wat het publiek over een auto wil weten. Er zijn geen domme vragen als je vanuit de klant denkt.”
Laten zien
“Het werkt ook goed als je in zelfgemaakte content wat van jezelf laat zien. Mijn tip aan autobedrijven die met video aan de slag willen gaan, is: laat jezelf zien en wees jezelf. Als klanten jouw video’s leuk vinden en jou volgen, vergroot dat de kans dat ze aan jou denken als ze hun volgende auto kopen. Goede content maken is één ding. Het goede platform voor jouw content kiezen is een andere uitdaging. Met social media kan je in korte tijd mensen binnen jouw bubbel bereiken. Er is altijd een balans tussen veel mensen bereiken en de juiste doelgroep bereiken. Ik gebruik vooral YouTube en Instagram.”
Verandering
“In China werken grote autofabrikanten zoals SAIC met een speciale app waarmee klanten individueel een auto kunnen samenstellen. Je zet een vinkje en 28 dagen later staat jouw nieuwe auto klaar. Dat is een model waarvan we hier veel kunnen leren. In Europa verdwijnt de emotie rondom de auto. Dat vind ik enorm jammer. Met content kan je een stukje passie terugbrengen. Je kan als autobedrijf aan klanten laten zien hoe je werkt, maar ook wat een bepaalde voorraadauto bijzonder maakt, of wat je in de werkplaats doet. Als je het goed aanpakt, kan content voor jouw bedrijf laten werken.”
Roland, dankjewel voor jouw komst naar onze studio. Volgende week weer een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken.
Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:
Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip en Findio
Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.
Waarom kiezen voor Calldrip?
Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.
Waarom kiezen voor UCC?
UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!
Waarom samenwerken met Findio voor auto?
Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.