Betere conversie in leads is mogelijk!

Leads zijn slechts de eerste zet in een dialoog!

Leads en daarmee bedoel ik alle kansen vanuit alle marketingkanalen die een dealer inzet, kunnen met simpele technieken omgezet worden in meer sales! Immers de lead, de online lead, de call lead en de showroom lead zijn slechts de eerste aanzet van de consument met u, de dealer, tot een dialoog! En zolang je dit maar ziet als een dialoog, dan bereik je meer succes en minder frustratie.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=gEBobUNZH0o?wmode=transparent]

Immers krijg je een lead, welke dan ook, dan betekent het veelal dat de consument u uit meer dan 20 bronnen heeft uitgekozen om met u de dialoog aan te gaan. Tuurlijk, dezelfde consument kan dit ook met meerdere dealers doen, maar waarom dit simpele feit benadrukken en je daar door laten frustreren. Immers met frustratie verkoop je zeker niets… Nee zie jezelf maar als die winnaar van de ZMOT, van die meer dan 20 bronnen en zie de aanzet van de consument niet als prijsshopper, inruilprijsophaler of folderpakker, maar als slechts een startpunt van een dialoog, wel een dialoog welke langer kan duren als dat je denkt..niet elke lead namelijk laat zich binnen 5 dagen vangen in een afspraak of sale.

De doorlooptijd immers, bij bijvoorbeeld Nieuweautokopen.nl, is gemiddeld 20 dagen. Betekent dat het gemiddeld 20 dagen duurt vanaf het insturen van de lead, tot aan de order. Hoe lang blijf jij dan in een dialoog met je consument, om deze van informatie te blijven voorzien, zodat de consument de juiste beslissing kan maken? Kijk eens bij jezelf en doe je jezelf niet tekort door te snel voor de klant te besluiten dat de aanvraag niets wordt? Voordeel namelijk van anders denken is, dat je concurrentie, die andere vier, dat namelijk wel doen!

Leads behandelen op de juiste wijze vereist gewoon commitment om uit elke lead/dialoog alles eruit te halen wat erin zit, ongeacht het kanaal waar de lead uitkwam. Prima, dat uit de eigen website de beste leads komen, dat is een feit. Wil nog niet zeggen dat leads uit andere bronnen slecht zijn, deze hebben meer aandacht nodig en die moet jij ze geven. Tuurlijk je kunt van mening blijven dat dit niet uitkan, maar alleen het laaghangende fruit pakken aan orders, dat kan iedereen voor een minimum salaris, en laten we dit nu niet met zijn allen willen, toch?

Regels en processen heb je nodig, de regels die wij hanteren en die het voor ons succesvol maken om vanuit elke bron waaruit wij leads ontvangen, sales te doen zijn de volgende:

  • Altijd eerst bellen, dan mailen
  • Elk gesprek vervolgen met een vervolgafspaak(bellen of mailen)
  • Altijd een voorstel maken, zodat je in een closing situatie komt
  • Opvolgen tot een Ja of een Nee
  • Elk gesprek loggen in je CRM

Vrij simpel, maar het geeft iedergeval aan, over welke voorwaarden wij het eens zijn als verkopers hoe wij met onze kansen en dialogen aangaan om meer auto’s verkopen.

Lees ook

3 oktober 2024

Online first, offline second!

26 september 2024

Ik heb niet altijd gelijk

12 september 2024

Hoe TikTok en 100% online ons verkoopsucces brengen

5 september 2024

Snelheid is allesbepalend, zowel positief als negatief!